Skip to main content

Beste forumleden,

Op mijn adres is via de telefoonlijn een maximale snelheid van 8 Mb mogelijk. Ik heb daarom van KPN een modem “Internet Buitengebied” gekregen waardoor de snelheid volgens de KPN speedtest is verhoogd naar +/- 30 Mb.

Er zijn 2 tv ontvangers  via de V10 box bekabeld aangesloten.

Natuurlijk wil ik dan ook graag op mijn dure LG tv’s kijken in HD kwaliteit. Blijkbaar is dit niet mogelijk want dan krijg ik in het menu de melding “U mag 0 ontvangers op HD kwaliteit instellen” Aan de “gecombineerde” snelheid kan het volgens mij niet liggen. Wat kan hiervan dan de oorzaak zijn?

Verder valt het mij op dat, als ik gebruik maak van een VPN verbinding, alleen de telefoon snelheid van 8 Mb wordt gehaald. Het buitengebied modem wordt dan kennelijk niet gebruikt.

Wie kan hierop reageren?

 

Alvast dank!

 

 

 

Bedankt voor je vraag @luckyme. De dienst Sneller Internet buitengebied verhoogt de snelheid voor het internetverkeer. Voor het kijken in HD kwaliteit wordt dit echter niet gebruikt. Voor interactieve televisie wordt enkle het ADSL signaal gebruikt, niet de gecombineerde snelheid. Daarom dat bij een maximale ADSL snelheid van 8mbit er geen HD mogelijk is.


Dank voor je reactie Jeroen,

Duidelijk verhaal. Helaas is de extra snelheid buitengebied dus maar beperkt inzetbaar waar ik juist dacht dat dit ten goede zou komen van de tv (HD) kwaliteit. Uiteindelijk betalen we ook het volle bedrag voor het abonnement. Zelfs een tweede tv aansluiten via iTV is dan vaak niet mogelijk.

Het betreft hier een camping met een paar honderd abonnees en ik begreep dat hier intussen een actie gaande is om aangesloten te worden op Ziggo. Dan is het probleem opgelost.

We gaan het zien.

Met vriendelijke groet.