Skip to main content

Hallo,

 

mijn Fox Sports is zeer slechte kwaliteit. HD lampje op mijn ontvanger brand ook niet. Ik heb wel de instellingen op 1080i staan al!

Weet iemand hier raad mee?

Welk FOX Sports kanaal?


Allemaal niet in HD..


En bijvoorbeeld NPO 1 wel in HD?


Ja dat dan wel weer


Waar kan dat aanliggen?


Heel raar. Je hebt alle HD kanalen in HD of niet. Maar niet een deel. Ik vind het heel raar.

Hier zal een KPN moderator naar moeten kijken, wij kunnen niet in die gegevens kijken. Om de toegang te geven daartoe heb je je gegevens (adres enzo) al ingevuld in je forumprofiel?


Hallo Peter, 

 

Ik vindt het ook vreemd. Ik kan bij Fox de pixels bijna tellen. Kan het zijn dat ik wellicht SD geleverd krijg ipv HD? Overigens ik zeg wel dat NPO in HD is maar ook dan brand het lampje op de ontvanger niet...


Ik heb mijn gegevens al ingevuld 


Wat moet ik dan verder doen voordat er iemand naar kijkt?


Hallo Peter, 

 

Ik vindt het ook vreemd. Ik kan bij Fox de pixels bijna tellen. Kan het zijn dat ik wellicht SD geleverd krijg ipv HD? Overigens ik zeg wel dat NPO in HD is maar ook dan brand het lampje op de ontvanger niet...

Okee. Dan zijn we al iets verder, @Thus . Dan krijg je op dit moment dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid helemaal geen HD.
Dat je NPO 1 als beter ervaart dan F.S. kan dan kloppen. Ligt aan het verschil in de doorgegeven kwaliteit van die zenders in SD. De populaire zenders zijn in hogere SD kwaliteit dan de minder bekeken. Dat verschil zie ik bv tussen BBC One London (101) en NPO 1 bijvoorbeeld.

Dan staat er in de infobalk onderin beeld dan ook geen HD achter de zender bij NPO 1 bijvoorbeeld. (bij F.S. is dat sowieso niet te zien, want die naam is daarvoor te lang)

Wat is de bandbreedte op je adres? Kun je dat hier eens opzoeken?
En om tijd te besparen: wat krijg je? Doe eens de speedtest (met tv ontvanger op standby!). Bedraad meten!

Verder:
Heb je één interactieve ontvanger in gebruik? Kijk dan even onder ‘beeld & kwaliteit’ bij instellingen of de kwaliteit op ‘HD standaard’ staat. Als dat op SD staat probeer het eens op HD standaard te zetten. Ben benieuwd wat het resultaat dan is.

Thus schreef:

Wat moet ik dan verder doen voordat er iemand naar kijkt?

Een KPN moderator komt hier nog langs. Staan je gegevens al in je forumprofiel?


Hi Thus, welkom op het forum. 

Op je opgegeven postcode en huisnummer kan ik je bij ons niet vinden. Ben je wel klant bij KPN? Of Telfort, XS4ALL, NLE  etc? In dat geval zul je daar moeten aankloppen wanneer de instellingen overeenkomen met de instellingen hieronder. Ik kan in ieder geval wel aangeven dat er genoeg bandbreedte aanwezig is op je adres om in HD te kijken.