Skip to main content

Hd tv onvanger slaat vast na gebruik van youtube, hd tv ontvanger komt dan op rec te staan

Hi Johan64, dat klink niet fijn. Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat de ontvanger vastloopt nadat je de YouTube App hebt gebruikt.

Mogelijk is een update niet lekker binnengekomen waardoor de ontvanger iets van slag is. Dit kun je doorgaans oplossen door het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Hier: Frisse start op onze website staat onder stap 2 beschreven hoe je dit kunt doen. 

Laat vooral nog even weten of het zo is gelukt.


Hoi Robin, 

Het gaat tot nog toe prima, het lijkt te helpen. Tijd zal uitwijzen of het ook op langere termijn goed blijft.

Bedankt

Gr Johan


Super dat het is gelukt Johan!  Hopelijk blijft het inderdaad nu structureel goed werken. Mocht je in de toekomst weer eens tegen vragen aanlopen, je weet ons te vinden :wink:


Hoi Robin

Helaas is het weerzover, nu was ik alleen aan het kijken voor welk youtube filmtje. Blijft gewoon hangen en krijg weer de melding ' rec' op display van de ontvanger. 

Gr Johan


Nee toch, het leek net zo mooi te gaan :slight_frown:  Heb je de ontvanger nog kort van het stroom gehaald? Mocht die overigens via een draadloze verbindingsset zijn aangesloten, zorg er dan voor dat de adapters rechtstreeks en alleen op het stopcontact zitten. Als ze op een verlangdoos zitten of als een tweede ingang van het stopcontact ook wordt gebruikt, dan kan dit het signaal ten negatieve beïnvloeden.


Hoi Robin

Het is rechtstreeks aangesloten met kabel. 

Als er zoiets gebeurt haal ik altijd de stroom eraf. Lijkt me niet de bedoeling. 

Wat we ook vaker hebben dat de hd ontvanger spontaan midden in een programma opnieuw gaat opstarten.

 

Gr Johan


Hallo Robin

Het is inmiddel 16 dagen geleden, 

Zou de vraag beantwoord kunnen worden?

 

Gr johan


Goedemiddag @Johan64, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u het me nog even weten of het gelukt is en of het geholpen heeft?


Hallo fame29

Dit heb ik een paar keer gedaan. 

Bedankt

Johan


Hallo fame29

Dit heb ik een paar keer gedaan. 

Bedankt

Johan

Graag gedaan hoor. Jammer dat het niet geholpen heeft. Ik hoop dat KPN het gauw oplost voor u!


Hoi @Johan64, excuses dat ik zo laat ben. Ik neem het even over van Robin. De ontvanger loopt dus vast na Youtube. Heb je het modem ook al eens herstart? En daarna de ontvanger een reset gegeven? Ik wil ook graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van je gegevens, dan hoor ik van je als je dat gedaan hebt en dan kijk ik mee. 


Hoi Bart,

Profiel is ingevuld.

Alles is al een gereset, modem van de stroom gehad. ontvanger gereset en de update opnieuw laten doen. dan lijkt het beter te gaan. daarna begint ie weer, en soms restart de ontvanger spontaan midden in op de avond ergens. laatste tijd lijkt het stabieler.

 

gr Johan


Bedankt voor de gegevens. Ik zie dat je drie dezelfde ontvangers hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat het op alle drie de ontvangers speelt, of is dat wel het geval? Zo niet, kun je de laatste 3 cijfers van het serienummer dat onderop staat sturen? En hoe is die ontvanger aangesloten? Met kabel of met draadloze adapters? En als je hem op de plek van een van de anderen zet, werkt het dan wel goed?


Hoi Bart

Gisteravond een stb nmc 400 storing gehad. 

Is nooit voorgevallen. 

 

545 zijn de laatste 3 cijfer serienr

Alle zijn met kabel aangesloten.

Heb 1 ontvanger uitgewisseld, tijd zal zich uitwijzen. Het lijkt alsof deze beter reageerd

 

Gr Johan


Na het omruilen lijkt het beter dus. Dat is fijn. En ze zijn met een kabel aangesloten, dat is ook goed. Daar zit verder geen switch ofzo tussen, maar rechtstreeks op het modem? Als dat zo is kun je nog eens testen zonder switch. En mocht de foutcode nog weer voordoen, dan kun je op de site alles lezen over hoe die op te lossen: verbinding met zender verbroken. 


Hoi Bart 

Er zit een switch tussen van Telfort die erbij heeft geleverd. Lijkt me sterk als het een jaar goed gaat dat dat eeneens niet meer goed is. Tenzij iets stuk is. Af en toe denk ik dat de inkomende signaal anders is. 

Tijd zal het uitwijzen

Bedankt, 

Gr johan


Hier heeft de Youtube app nóóit goed gewerkt. Ook genoemde problemen. Al direct lekker de app in mijn TV gaan gebruiken, die werkt prima!

En nu inmiddels ook voor Netflix sinds half oktober geswitchd van de app in de ontvanger naar de app in mijn TV. Geen spijt van. Geen ergernissen meer.


Hoi peter

Bedankt, de app in mijn tv, vind ik de in de menu?  Apps op TV?  Want die gebruik ik nu

 

Gr Johan

 


PeterG bedoelt de app van zijn Smart TV. Dus niet via de ontvanger. 

Maar je kunt eens testen zonder switch, dan kun je het in ieder geval uitsluiten. 


Hoi Bart

Helaas geeft de ontvanger zeer vaak op de menubalk, geen informatie beschikbaar.

Dan kun je beperkt met de zenders verzetten alleen met p+ p-. Of de cijfers.

We zijn het moe aan het worden.

Ik moet wel zeggen dat sinds de KPN abonnement hebben nog Telfort ,alleen maar problemen.

 

Gr Johan

 

 


En dat is ook zonder de switch in de aansluiting? Dat is mij nog niet duidelijk. Die wil ik graag uitsluiten.


Hallo bart

Heb ontvangers maar opnieuw een frisse start gedaan. Na afloop blijkt dat youtube en netflix app via tv wordt opgestard. Incl switch

Ben beniewd

 

Gr Johan

 


Ik ben ook heel benieuwd. Ik hoor graag je ervaringen.


Probleem met youtube is ook nog steeds niet opgelost 

Gr Johan


Ontvanger nog weer een reset gegeven? Inmiddels is er een software update geweest. Ik ben benieuwd.Â