Skip to main content

Beste Leden.

wie o wie kan mij helpen.

De aansluiting met de kabels daar kom ik wel aan uit. 

Maar het volgende probleem doet zich voor. ik kom er niet achter hoe ik de HDD-DVD receiver van LG instel op het geluid van de televisie. ik heb al in het boekje gelezen maar kom er niet aan uit

Is er hier toevallig iemand die mij kan helpen??

Met vriendelijke groeten 

Corina Hendrickx

Een HDD DVD recorder is niet bruikbaar meer om mee op te nemen. Bij geen enkele provider. 

Je kunt 'm alleen nog als DVD speler gebruiken. 

Een moderne televisie heeft geen scart meer. Maar vaak wel component video. Daar kan je hem mee met je tv verbinden met ook een audio kabeltje. Dan kan je DVD's afspelen. En in het verleden gemaakte opnames. 


Er zit een HDMI aansluiting op de hdd/dvd. Maar het gaat er mij om hoe stel ik het in op de dvd in het menu van dat ding. Dus dat ik geluid van de m'n tv er over krijg. We hebben hem werkend gezien. Alleen ik kom er niet aan uit om hem op surround in te stellen. Ik maak morgen wel even een foto als ik hem aansloten heb. Er staat namelijk iets in het display

 

 

 


Dus dat ik geluid van de m'n tv er over krijg.

Ik heb 'm even bekeken. Het lijkt mij simpelweg optisch audio kabeltje van of de televisie of de kpn ontvanger naar de optische ingang achterop je LG 😉

Zelf zou ik de kpn ontvanger optical verbinden met de LG. 


Dus dat ik geluid van de m'n tv er over krijg.

Ik heb 'm even bekeken. Het lijkt mij simpelweg optisch audio kabeltje van of de televisie of de kpn ontvanger naar de optische ingang achterop je LG 😉

Dat begrijp ik😊 maar hoe krijg ik de dvd speler op het goede kanaal. Ik moet dat via de afstandsbediening kunnen doen. Maar daar kom ik niet aan uit. Maar ik kom er morgen op terug 

 


Het was een heel gezoek in de handleiding maar...

Als je enkele malen op de knop AV bovenaan de afstandsbediening indrukt verschijnt OPT in de display. En zal je de optische ingang hebben gekozen. 


Beste @PeterG  Super bedankt ik ga het morgen even proberen. Nogmaals onwijs bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Ik laat je nog iets weten.

Fijn weekend 

Groetjes corina 


Beste @PeterG nou had ik hem aangesloten. En alle boxen deden het. Muziek geluisterd enz. Nu heeft m'n geweldige man lopen klote in het menu en nu hebben we alleen nog geluid vanuit het center en de overige boxen doen het niet meer. Wel als ik hem op radio zet. Dan hoor ik alle boxen. Maar bij de tv kan ik hem niet meer verzetten met de sound knop hij blijft alleen op bypass staan en hij gaat niet meer na hall 1 .... hall 2 music theater. Wie u toevallig wat er verkeerd is gegaan en of dit nog op te lossen is????

Groetjes corina 

Ps we hebben hem ook al gereset via het menu

 


Dan zou ik het apparaat echt onder de vingers moeten hebben. 

Maar probeer de knopjes audio/mo/st , sound ... eens. Net boven het kompas.

Overigens is het met de tv zenders, met Dolby, slecht gesteld met surround gebruik. Vooral bij rtl met boulevard, nieuws, kopen zonder kijken en noem ze maar op komt het geluid eigenlijk alleen uit de center. 

Bij die zet ik mijn surround set dan ook uit en gebruik het tv geluid. 


Die hebben daar straks gewoon gewerkt alleen als ik nu op sound druk. Dan krijg ik alleen nog maar bypass en de rest kan ik niet meer selecteren. Zou ik het apparaat kunnen resetten?? Had hem al terug gezet via het menu na fabrieksinstellingen maar dat werkt ook niet. U nog een oplossing?? 

 


Als ik op fm am radio druk dan hoor ik alle boxen. Maar op het geluid van de tv niet meer. Echt vreemd 

 

 


Met alleen de gebruiksaanwijzing tot mijn beschikking kom ik hier ook niet uit.

Maar neem hem zelf eens door met het apparaat bij de hand. 

https://www.gebruikershandleiding.com/LG-LH-RH760IA/preview-handleiding-584949.html

 


Bedankt voor u reactie we koppelen hem los. Er is iets in het apparaat niet goed. Want hij gaat alleen maar op de bypass en reset heb ik hem ook gegeven. Dus we laten het maar hierbij bedankt voor u reactie.

Groetjes corina 

 


Hij is uit oktober 2006. Even ter jouw info. 


Hij is uit oktober 2006. Even ter jouw info. 

Dank u wel. We hebben het nog een keer geprobeerd. Maar op de TV blijft tie hangen en komen we niet meer verder dan de stand bypass. Op de radio en de hdd kan ik de knop wel gebruiken

 


Beste @PeterG hij doet het weer. Heb in het kpn kastje het geluid van optical op stereo gezet en nu werken alle zenders weer. Had even u reacties terug zitten lezen. En daar zat het probleem in. Dus dankzij u goede antwoorden ben ik er uit gekomen.

Dus nogmaals onwijs bedankt


Fijn, Corinabreda. Geniet van je geluidsset (zeker met radio luisteren ; televisie uit).

Soms doen de oudjes (je LG set) het nog best. Hier een uit 2009. De Pioneer VSX 919AH. Ook nog voldoende bij de tijd.


Goedeavond @PeterG ik heb nu vandaag de kpn+ box aangesloten. Alleen we hebben last van weg vallend geluid voor een 1a2 seconden. In het kastje staat tie van dolby naar stereo. Maar dat werkt ook niet. Heeft u misschien een idee wat ik er aan kan doen?

Met vriendelijke groetjes corina 

 


Algemeen probleem. 

Hier heb ik geluidsdips ongeveer tijdens de eerste minuut dat een zender aan staat. Daarna gaat het goed. 


Oke bij mij is het continu te horen. Heb het oude kastje weer aangesloten. Nu is het probleem opgelost. Jammer dat ik geen gebruik kan maken van de tvbox