Skip to main content

Goedemorgen,

 

Zojuist de het kpn pakket door een monteur van kpn laten installeren vanwege verhuizing. Enige uitdaging is dat de tv automatisch op hdmi 1 start en dus geen signaal geeft, omdat de hdmi kabel van het kastje in de hdmi poort 2 zit ( op hdmi 1 werkt het niet)  zal wel vanwege de hdmi arc zijn neem ik aan. Mijn vraag is dus of de tv niet automatisch op hdmi 2 kan starten? is dit mogelijk?

Zelfs mijn oudste tv (2006) blijft op de hdmi poort staan waar ik 'm op uitzet. Zit er wel een stekker in hdmi 1? Het kan zijn dat de tv het '’afloopt'’ bij opstarten.

Bij sommige modellen tv kun je instellen op welke ingang ie aan dient te gaan.

Alleen als je de 5202 decoder hebt wordt je tv naar de poort geschakeld waar die op zit als je 'm aanzet. Maar dan moet eerst je tv aan en als die is opgestart zet je de ontvanger pas aan. In diezelfde tijd kun je ook handmatig de tv al op hdmi 2 zetten.

Hoe oud is je tv? Al wel een Full HD of UHD tv? Of nog HDready.

Bij mijn bovenburen (80+ ers) gaat hun tv (zeker al 12 jaar oud) aan op '’1'’. Dus al helemaal niet op een hdmi ingang. Die zien dus eerst sneeuw, want Ziggo is niet aanwezig (en die hebben ook geen analoog meer).