Skip to main content

Sinds een week heb ik de TV+ box. Is het mogelijk om m.b.v. HDMI-CEC alleen de TV aan te laten gaan als ik de box aanzet en niet andersom? Nu gaat bij mij de TV box uit als ik de TV uitzet. Dat is onhandig als ik radio wil luisteren via mijn stereo-set. Mij lukt het op geen enkele mogelijkheid om het zo in te stellen.

Hoi @TonM1965, dit kan via de instellingen van de ontvanger!

 


@Thomas Thnx voor je antwoord! Ik had de instellingen al gevonden😄, alleen ik kan het niet zo instellen dat alleen de TV aangaat als ik de box aanzet. Ik wil niet dat de box aangaat als ik de TV aanzet (precies andersom). De reden hiervan is dat er ook een XBox op de TV is aangesloten en ik het onwenselijk dat dan ook de box aangaat. Daarna de box uitzetten zou ik misschien doen, maar of the kids dat zouden doen betwijfel ik🤣.


ah ja dat is niet handig inderdaad, dan zou het misschien handiger zijn HDMI CEC gewoon uit te zetten 😅


Wat is het onwenselijke als de box ongebruikt aan staat tijdens xbox gebruik?

Het stroomverbruik is minimaal, zo'n 4 watt. 

Maar goed. Zelf heb ik cec op het televisietoestel uit. Dat eigen leven van apparaten werd en word ik helemaal kregel van.


Zo is het maar net😉


Beste Thomas als je in de STB de optie CEC de eerste 2 vinkjes aanzet gaat de tv en STB aan.

Ik ga nu wel even uit van een LG maar zo werkt het in theorie bij de meeste toestellen.

Ik weet natuurlijk niet of jou box ik neem aan dat je X box bedoel een CEC optie heeft.

Als dat het geval is kan je het beter uit zetten op de KPN STB.

Suc6