Skip to main content

HDMI CEC probleem en traagheid bij zappen op de KPN TV+ Box

• March 28, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Nav veel problemen na update van de tv+box 7022 maak ik een eigen topic aan.

Mocht iemand op het forum vergelijkbare problemen hebben meld het hier dan bij dan weet kpn dat er meer vergelijkbare problemen zijn.

Na de laatste firmware update 1.180.4 had ik lipsynch problemen. Zowel bedraad als draadloos.

Ik heb service + kunnen bereiken en gelukkig een medewerker die verder mee kon denken.

Wat bleek: mijn fritzbox 7583 had ook een update gehad. Na een update wordt een instelling gewijzigd die bij koper erg belangrijk is: dsl instelling performance cq stabiel.

Beetje verwarrend maar hierdoor kunne packetfouten ontstaan met oa lipsynchproblemen tot gevolg. 

Packetfouten worden niet standaard gerest met alle speedtesten en ook niet door de kpn helpdesk.

Hier kwamen we achter omdat online gamen ook niet goed ging. Doordat ik max 221 mbit/s haal heb ik eerder problemen als met glas.

Sindsdien heb ik geen lipsynch problemen gehad met tv kijken. 

Dus door toeval dat er twee updates waren leek Het door de laatste update te komen van de 7022, het bleek dus de fritzbox te zijn.

Daarintegen heb ik de volgende problemen nog:

1 hdmi cec is in de war, voor se update kon ik de gameconsole aanzetten en de tv gaat en en klaar. Nu zet ik de gameconsole aan en de kpnbox gaat ook mee aan. Dit was voor de update niet. Tv instelling kan niet anders want dan werkt het geheel niet meer.

In de kpn box is er ook maar 1 instelling: tv aan met inschakelen box.

2 tijdens zappen duurt het soms erg lang totdat de volgende zender zichtbaar is.

3 spontaan krijg ik een resolutie van 480i ondanks dat automatisch beste kwaliteit uit staat . Dit bij een 4k tv is erg vreemd.

Ik heb aangegeven dat het niet bormaal is om na elk probleem wat er is na een update de box te moeten resetten. En sit niet weer kan doen. Kost een uur voordat alle apps ed weer goed zijn ingesteld. Per box. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 28, 2025

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 28, 2025

Deze wordt na update gezet op max. Performance

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

…………….

1 hdmi cec is in de war, voor se update kon ik de gameconsole aanzetten en de tv gaat en en klaar. Nu zet ik de gameconsole aan en de kpnbox gaat ook mee aan. Dit was voor de update niet. Tv instelling kan niet anders want dan werkt het geheel niet meer.

In de kpn box is er ook maar 1 instelling: tv aan met inschakelen box.

2 tijdens zappen duurt het soms erg lang totdat de volgende zender zichtbaar is.

3 spontaan krijg ik een resolutie van 480i ondanks dat automatisch beste kwaliteit uit staat . Dit bij een 4k tv is erg vreemd.

Ik heb aangegeven dat het niet bormaal is om na elk probleem wat er is na een update de box te moeten resetten. En sit niet weer kan doen. Kost een uur voordat alle apps ed weer goed zijn ingesteld. Per box. 

Hoi Steffen. Bedankt voor je feedback. Zeker interessant om te lezen wat jouw bevindingen te zijn van de KPN TV+ Box in combinatie met een FRITZ!Box! 

1. Dit vind ik vreemd, mijn ervaringen zijn dat apparaten moeilijk kunnen differentiëren voor wie het aan/uit signaal op HDMI-CEC. Heb je al even getest wat er gebeurd als je deze instellingen er opnieuw inzet?
  2. Geef ik terug als feedback.
  3. Dit herken ik ook niet direct, wat voor een merk tv heb je exact? Â