Skip to main content

Ik wil graag zowel de HDMI poort en de optical uitgang gebruiken. HDMI gaat naar mijn Denon AVR-X2700h receiver en de optical poort wil ik gebruiken voor mijn hoofdtelefoon middels een digitale converter naar analoog. Mijn vraag is nu of de Arris beide signalen tegelijk kan uitsturen? Of moet je in het geluidsmenu een keuze maken tussen HDMI en optical. 

Hoi @Rick.van.D. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je gebruik wilt maken van de optical poort van jouw tv-ontvanger. Volgens mij is dat mogelijk. Heb je niet de mogelijkheid om jouw hoofdtelefoon aan te sluiten op jouw versterker? Ik zie dat er verschillende aansluitmogelijkheden op jouw versterker zitten. 


Ik heb de ontvanger via HDMI aan de TV hangen en daarnaast optisch aan een versterker, dat werkt gewoon tegelijk.


Hoi @Rick.van.D. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je gebruik wilt maken van de optical poort van jouw tv-ontvanger. Volgens mij is dat mogelijk. Heb je niet de mogelijkheid om jouw hoofdtelefoon aan te sluiten op jouw versterker? Ik zie dat er verschillende aansluitmogelijkheden op jouw versterker zitten. 

Hoi @Vikash dat kan op twee manieren. Via de phone aansluiting maar dan heb ik geen geluid op de luidsprekers. De tweede manier is via bluetooth maar als ik dat doe is het geluid veel te zacht. Ik heb het nu geprobeerd via de optical uitgang op de Arris vip5202. Dit werkt als ik in het geluidsmenu de optie optical selecteer! Ik hou ook geluid op de luidsprekers via de Denon. Wat ik mij nu afvraag is of de decoder nog wel Dolby doorgeeft naar mijn Denon.

 


 Wat ik mij nu afvraag is of de decoder nog wel Dolby doorgeeft naar mijn Denon.

Als de decoder met hdmi met de Denon is verbonden en je hebt in de kpn decoder het hdmi geluid op "Dolby” gezet dan zal er bij tv zenders met Dolby ook Dolby over de hdmi naar je versterker gaan.