Skip to main content

Eerst even feiten:

Ik heb sinds kort een Sony KD 55AG9 bouwjaar 2019.

De afstandsbediening die daar bij hoort kan ik in principe alles mee, dus ook van kanalen wisselen,  aan/uit, menu etc. Kon ik met vorige TV Philips ook al

Heb KPN decoder HMB 2260

Mijn Sony afstandsbediening werkt in principe prima (KPN afstandsbediening ligt in de kast)

Echter na een software update kan ik niet meer de kanalen bedienen met mijn Sony afstandsbediening, en moet dus weer KPN gebruiken. Heb dan dus 2 afstandsbedieningen nodig. Als ik TV weer volledig reset naar fabrieksinstellingen (alleen afstandsbediening resetten werkt niet) dan werkt alles weer via de Sony afstandsbediening. Maar wil niet iedere week mijn TV volledig moeten resetten naar fabrieksinstellingen (en alle andere toeters en bellen weer opnieuw installeren).

Kortom na iedere KPN update ben ik contact met KPN decodeer kwijt. Ik moet dus n u weer met 2 werken. 1 voor Sony TV gadgets en 1 voor KPN kanalen 

Iemand enig idee?

Hallo @Jannekeb01 , het is zeer ongebruikelijk dat je met de originele AB van je tv-toestel de tv-decoder van KPN kunt bedienen.

Andersom kan wèl voor de basisfuncties aan/uit/bronkeuze/hard/zacht. Voor de specifieke tv-toestel-functies heb je weer de originele AB nodig, zo werkt het bij 99,9% van de klanten.

 


De kanalen zoeken etc. dus als decoder aanstaat kun je met TV afstandsbediening alles doen. Dat kon met mijn vorige Philips ook al (uit 2009). Dus je gebruikt de afstandsbediening die hoort bij je TV. En je zet met hand decoder aan, simpel. Ik snap niet waarom dat onbegruikelijk zou zijn, ik doe het dus al meer dan 10 jaar met zowel Philips, Toshiba en nu Sony


@Jannekeb01 Naar mijn weten is het ook vrij ongebruikelijk om met de afstandsbediening van de tv de tv-ontvanger te bedienen. Ik heb dan ook geen oplossing voor je in dit geval. Kun je niet beter alleen de afstandsbediening van KPN gebruiken als je maar 1 afstandsbediening wil gebruiken en de afstandsbediening van de tv wegleggen? Of mis je dan bepaalde mogelijkheden? In dat laatste geval denk ik dan toch dat je er 2 moet gaan gebruiken als je niet telkens wil resetten.

 


Dank voor je antwoord. De langste periode dat ik met de ene afstandsbediening heb gewerkt is 3 weken, Als er dan weer KPN up[date is, valt ie weer weg. Volgens iemand anders moet ik gewoon rustig wachten tot de software up to date is met deze nieuwe TV. :nerd: Deze TV heeft heel veel nieuwe snufjes en ook de afstandsbediening. Dus moet helaas met 2 werken. 


Op dit moment zijn we inderdaad ook best druk bezig met nieuwe software updates (om bepaalde problemen op te lossen die door een eerdere update zijn ontstaan). Dus het kan kloppen dat je relatief vaak alles opnieuw moet instellen deze periode. Zodra we alles weer onder controle hebben dan hoop ik voor je dat we de updates een tijdje links laten liggen :) 


Reageer