Skip to main content
Beantwoord

HDMI kabel: geen signaal op scherm

• April 27, 2026
  • 16 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik krig steeds bovenstaand signaal. HDMI kabel vervangen heeft geen effect. Ook herstarten van het kastje niet. De rest van Samsung Frame TV functioneert goed.

Kenmerk kastje: HMB2260. Ik lees in de gesprekken dat vervanging vh kastje vaak werkt. Mijn vraag is daarom of het mogelijk is dat ik een nieuw kastje krijg?

de wifi box is: Experia Box V10

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@D3rdeweg, welkom op onze community! Noordzee noemt het al, mijn collega's kunnen altijd even meekijken. Nog even voor de zekerheid, de TV staat wel op het juiste input kanaal?

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2026

Hallo ​@D3rdeweg ,

Jouw ontvanger is inderdaad een wat oudere ontvanger. Je kunt de klantenservice vragen om die ontvanger om te ruilen voor een moderner exemplaar. Grote kans dat het probleem met de HDMI-kabel daarmee opgelost wordt.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 29, 2026

Hoi ​@D3rdeweg, welkom op onze community! Noordzee noemt het al, mijn collega's kunnen altijd even meekijken. Nog even voor de zekerheid, de TV staat wel op het juiste input kanaal?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 3, 2026

@D3rdeweg 

Heb je inmiddels een vervangende ontvanger gekregen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2026

Idd een vervangende ontvanger gekregen en geïnstalleerd, maar helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding🙁

• May 3, 2026

The Frame heeft zover ik weet een externe hub met alle aansluitingen.  ( De One Connect Box)

Is zoals al is gevraagdde correcte ingangsbron gekozen en wat gebeurd er als je een andere HDMI aansluiting gebruikt? Als je ook dan geen beeld krijgt zit het werkelijke probleem waarschijnlijk de One Connect Box zelf.

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 3, 2026

Indien mogelijk natuurlijk ook testen met een ander HDMI apparaat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2026

Ik heb verschillende HDMI ingangen geprobeerd, maar zonder succes. Dat het aan de externe hub van de Frame zou kunne liggen is idd mogelijk, maar is splinternieuw en in de eerste weken functioneerde het prima…

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2026

Ander HDMI APPARAAT: aansluiting Tv  op luidspreker v Bose werkt prima 

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 3, 2026

Hiermee kom je ook nogal wat tegen:

Google: One Connect Box no HDMI input

• May 3, 2026

Wat nog mee kan spelen is de HDMI handshake. Optie eerst de TV aanzetten en daarna pas de kpn ontvanger. Dat is een vaker voorkomende probleem.

Je schrijft dat deze TV nieuw is de HMB 2260 was dus eerst aangesloten op een andere televisie  werkte deze daarop wel goed?

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 3, 2026

Ander HDMI APPARAAT: aansluiting Tv  op luidspreker v Bose werkt prima 

Daarmee heb je toch geen beeld?
Ander HDMI apparaat met beeld dus Blu-ray/DVD/Game console of iets met HDMI video.

Maar misschien zit gewoon de kabel niet goed?

Samsung Community: Can't get HDMI ports to work on Samsung Frame

Sounds perhaps too obvious but have you checked that both ends of the One connect cable are plugged in correctly? If one of plugs is not pushed right in you could loose connection.

Cliff, thanks so much. Yes, that's sorted it - the cable into the actual TV clicked in a lot further than I thought it would! Tried the HDMIs about 10 times, but not the actual One Connect ports!!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

Dank Rowi voor je reactie. Ik heb eerst de TV aangezet en daarna de ontvanger, maar dat hielp ook niet

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 10, 2026

Beste ​@Thomas van KPN , ​@Doman , ​@Rowi., ​@Noordzee ik heb verschillende inputkanalen geprobeerd, een nieuwe ontvanger geïnstalleerd (op verschillende manieren), verschillende HDMI kabels geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde melding: “HDM kabel: geen signaal” .

Vandaag heb ik de oude TV weer aangesloten en daarop  doet KPN het wel. Hiermee zou voor de hand liggen dat het aan de externe hub van the Frame met alle aansluitingen (De One Connect Box) van Samsung ligt. Wat ook weer vreemd is omdat het weken goed heeft gefunctioneerd. De andere onderdelen van de Frame TV doen het overigens wel. Hebben jullie (of iemand anders die dit leest) nog een idee? heel graag!

Nog ter info: Ik kon KPN niet meer op de Samsung Frame krijgen nadat ik de Frame heb verhangen en dus een tijdje ontkoppeld/zonder stroom is geweest….

Het lukt wel om de app KPN zichtbaar geïnstalleerd te krijgen op de Frame, maar geen beeld en geen geluid.

Alvast hartelijke dank!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Merkwaardig! Als ik het zo google vind ik wel allemaal stappenplannen waarin je alles nog een keer reset of opnieuw instelt, ik vind ook dit topic op het samsung forum: Frame HDMI no signal - Samsung Community

Je kunt ook even contact opnemen met Samsung zelf, die zijn hier geloof ik ook wel goed mee 

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 11, 2026

Nog ter info: Ik kon KPN niet meer op de Samsung Frame krijgen nadat ik de Frame heb verhangen en dus een tijdje ontkoppeld/zonder stroom is geweest…

Zoals al eerder opgemerkt, heb je ook de kabel gecontroleerd/opnieuw goed geplaatst die van de Samsung Connect Box naar het scherm gaat?

Daar willen nogal eens problemen mee zijn lees ik:

Samsung Community: Can't get HDMI ports to work on Samsung Frame

Sounds perhaps too obvious but have you checked that both ends of the One connect cable are plugged in correctly? If one of plugs is not pushed right in you could loose connection.

Cliff, thanks so much. Yes, that's sorted it - the cable into the actual TV clicked in a lot further than I thought it would! Tried the HDMIs about 10 times, but not the actual One Connect ports!!

Samsung Community: HDMI werken niet meer op one connectionbox

Samsung heeft reset gedaan heeft niks geholpen. Vanavond nog een kast op de kop weten te tikken met zelfde serie nr. Zelfde probleem gelukkig zat er een One connection kabel erbij. Wat denk je? One connection kabel is het probleem nu doet alles het weer.
Dus in vervolg als je bron fout krijgt of hdmi werkt niet dan is het de one connection kabel!

Als dat niets oplost moet Samsung het maar oplossen via garantie aangezien het een nieuwe TV is?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goeie tips ​@Doman!