Skip to main content

Na uren zoeken waarom ik geen tv beeld meer kreeg, kwam ik erachter dat het Arcadyan kastje niet meer uit kon zetten via de drukknop. Na opnieuw opstarten werd deze aan/ uit knop weer groen zonder tv ontvangst. Enkele uren later nadat alles opnieuw onderzocht is moest het kastje wel kapot zijn en heb op vrijdag 12 augustus om 23:00 nog naar klantenservice gebeld. Deze vertelde me, na mijn verhaal , dat het Arcadyan kastje stuk was. Ik kon op maandag 15 aug. rond 11:00uur  een nieuw kastje ophalen. Nu wil ik een vergoeding omdat ik van vrijdag avond ongeveer 19:00 u. tot maandag na 11:00u geen tv meer kan kijken. Ook dat ik het probleem zelf moest uitzoeken zonder hulp van KPN. Ben er een hele tijd mee bezig geweest om het probleem te vinden. Ik heb wel een netwerkstoring vergoeding gevonden, maar geen vergoeding dat ik geen tv kon kijken omdat het kastje stuk is gegaan. Bij nader onderzoek van het kastje blijkt deze van 2015/04/01 te zijn. Effin hoe krijg ik een vergoeding van de KPN voor 3 dagen geen tv ontvangst te krijgen en ongeveer 35 min bellen naar de kpn service om contact te krijgen. 

met vriendelijke groeten : dhr. JL.Caris

Er is wel vaker een kastje stuk. Maar dat iemand daar dan een vergoeding voor aanvraagd heb ik volgens mij nog nog nooit voorbij zien komen. 

Ik betwijfel of u hier een vergoeding voor krijgt. U had namelijk gewoon gebruik kunnen maken van dienst via itv op de pc of laptop. Of tablet/smartfoon. Eventueel zelfs via Chromecast gewoon op de tv.


Die compensatie is er volgens mij niet. Het zou ook niet de moeite zijn.

Op basis van de formule van netwerkstoringen kom ik hiervoor uit op 1 Euro (3 x  €10 / 30).


Beste Nick 83,

Ik ben al op leeftijd en weet niet veel van al dit soort dingen computer etc. Zelf vind ik dat er recht op heb en ik betaal voor de 100 % werking. Als ik 3 dagen geen tv kan kijken door een niet goed werkend kastje van de KPN, dan heb ik recht op vergoeding. Als je me nog niet begrijpt zal ik het volgende aan je vragen Als je in een café bent en je besteld een glas bier, dan zul je ook niet blij zijn met een halve glas vol, terwijl je de volle pond moet betalen. “Begrijp je me nu “. Oké ik vind dat ik recht heb op terugbetaling van KPN op de eerste plaats dat de klant het zelf maar het euvel moet opzoeken, waar we al een tijd mee bezig waren en hierdoor ook nog 3 dagen geen tv hadden. Wel de volle pond betalen, en dat vind ik niet kloppen. Dus graag een goede vergoeding voor dit alles. (of werk je soms voor de KPN).

met vriendelijke groeten JL.Caris


U krijgt in deze situatie dat bier ook gewoon. Het zit alleen tijdelijk in een plastic beker ipv in een glas.


Beste Nick83

Ik vind het gewoon kinderachtig wat je als antwoord geeft. Als je niets beters te doen hebt, zou ik zeggen val mij niet meer lastig met je geouwehoer en doe dat maar in je cafeetje met halve glazen bier.

gegroet en drink er een van KPN.


Als koper van een product heeft u ook een plicht.  De zogenaamde kopersplicht. Dat is dat u de verkopende partij een redelijke gelegenheid en tijd moet geven voor herstel.  


Hallo Joep 1965,

Ik ben daar geheel met eens en dat is zo. Maar beste Joep mijn abonnement gaat steeds door en bij internetstoring etc. krijg je bij storing van KPN een vergoeding van het aantal gemiste uren. In mijn geval heb ik 3 dagen tv gemist ,, meer dan 1 uur aan de telefoon contact proberen te krijgen en daarbij de storing zelf op moeten zoeken. Dan is mijn vraag aan  jou “heb ik dan geen recht om terug betaling van iets wat ik van KPN niet kreeg. Jazeker daar heb ik als klant recht op. En dan ook graag een kleine vergoeding omdat ik daar meer dan een uur aan het zoeken was (als leek)om het euvel te vinden. KPN verdient miljoenen euro's. Is het dan zo moeilijk om er iets van terug te betalen waarvan ik geen genot heb gekregen. Ik wil waar voor mijn zuur verdiende geld en als ik die niet krijg blijf ik bezig totdat het geheel vergoed is. Duidelijk. 


Ik zou de contractvoorwaarden er even op naslaan die u heeft gemaakt met kpn, 1 ding weet ik wel zeker, een 100% levergarantie staat daar niet in. Verder is er volgens mij een vergoeding proces, staat ook in het contract. 

Nog 1 ding wat mij bezighoud, moest u zelf een uur storingsonderzoek doen van kpn? 


We kunnen hier uren over discuseren maar het is uiteindelijk kpn die daar een beslissing over gaat nemen.  Een medewerker gaat hier reageren.  De wachttijd is een dag of twee. 


@JL53 Welkom op het forum! Ik zie dat je medeforumgebruikers inmiddels je van het juiste antwoord hebben voorzien, dank daarvoor 🙂 . Het klopt dat we inderdaad voor grote algemene netwerkstoringen een site hebben voor het aanvragen van een vergoeding maar ik kan bij een storing in de apparatuur geen compensatie geven vrees ik. Bij storingen in de apparatuur zelf zullen we na contact onze uiterste best doen om deze zo spoedig mogelijk te vervangen wanneer dit kenbaar is gemaakt. Je kan wel van alternatieven gebruik maken zoals iTV Online als alternatief. 


Het probleem is opgelost. Er is een nieuw kastje gestuurd en deze werkt. 

Inmiddels heb ik een kleine vergoeding gekregen voor de dagen dat ik geen tv heb kunnen kijken i.v.m het niet werkende kastje. Het probleem is nu opgelost. Wel vind ik dat er veel moeite gedaan moet worden om van het betaalde  abonnement  iets terug te krijgen.

groetjes: Jl.Caris 


zo dat is handig om te weten; Ik ga dalijk 3 weken op vakantie, dan kan ik ook 3 weken geen tv kijken,, ik ga dan 3 weken geld terug vragen, want ik heb geen tv kunnen kijken.

 

Wat is dit voor wereld joh😂


Zo te lezen heb je tijd genoeg om te klagen, JL: Caris, hoop dat het nu klaar is.

Veel plezier met je vergoeding, ouwe zuurpruim :)


@JL53 

3 dagen geen tv.

Dat is € 10,-- / 31 x 3

Of te wel € 0,96 

 

P.S.,

Als u een recente (vanaf 2016) Smart tv hebt, dan kunt u altijd via de KPN ITV app op de tv kijken.

Als u een Chromecast heeft, kunt u (met behulp van de Mobiele telefoon i.v.m. het casten) KPN tv via de Chromecast kijken.

 

Er zijn vele wegen naar Rome.😉

 

Op leeftijd, dat maakt toch niets uit?

Ik ben ook al een paar jaar met Pensioen naar 50 jaar werken.😉

 


Beste Rickert  1993, -Tjerk 73 en Joop2011.

bedankt voor jullie reactie.

Op de eerste plaats even Tjerk 73 aanspreken. Je moet je schamen om zoiets te schrijven. Ik ben er over na aan denken om als zuurpruim dit aan te geven.  Ga zo door. Alvast een fijne vakantie.

Joop 2011, Jammer voor jou  is dit niet het bedrag wat ik terugkrijg maar meer dat verrekend zal worden met de volgende afschrijving. En niet iedereen is hierin thuis. Mijn vrije tijd gaat naar iets anders als tv aansluiten etc. of de gehele dag met smartphones rondlopen en maar bellen. Ieder mens is anders en zo ook met jou en mij. Hoop dat je daar begrip voor hebt.  Verder wens ik jullie beiden heelveel wijsheid toe en de groeten. 


Beste Rickert  1993, -Tjerk 73 en Joop2011.

bedankt voor jullie reactie.

Op de eerste plaats even Tjerk 73 aanspreken. Je moet je schamen om zoiets te schrijven. Ik ben er over na aan denken om als zuurpruim dit aan te geven.  Ga zo door. Alvast een fijne vakantie.

Joop 2011, Jammer voor jou  is dit niet het bedrag wat ik terugkrijg maar meer dat verrekend zal worden met de volgende afschrijving. En niet iedereen is hierin thuis. Mijn vrije tijd gaat naar iets anders als tv aansluiten etc. of de gehele dag met smartphones rondlopen en maar bellen. Ieder mens is anders en zo ook met jou en mij. Hoop dat je daar begrip voor hebt.  Verder wens ik jullie beiden heel veel wijsheid toe en de groeten. 

 

Beste @JL53 

Dit vat ik op als een belediging.

Helemaal niet nodig.

Iemand anders terecht wijzen en zelf doe je het ook.😣🙄😣😣

 

P.S.

TV abonnement is € 10,-- extra per maand.😉


---