Ik heb sinds kort een nieuwe KPN TV desktopbox ontvangen. Op de oude zat nog een hoofdtelefoon-aansluiting. Deze gebruikte ook voor een Yamaha RX-V661 versterker die twee zones ondersteund. De tweede zone gebruik ik voor de radio in de keuken te beluisteren, maar dit kan niet via HDMI of de digital optische aansluiting op de desktopbox maar via analoog cinch. In de oude situatie kon ik het via de hoofdtelefoon-aansluiting analoog aansluiten, maar dat kan niet meer. Ik heb geprobeerd met een HDMI-analog convertor of digital naar analog convertor, maar dat levert alleen gebrom en gepiep op. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Beantwoord
Hdmi naar analoog
Beste antwoord door PeterG
Ik zie echter wel een optical input achterop die Yamaha. (pag. 11) DTV/CBL
Wil je toch per se analoog aansluiten:
Met deze adapter kun je van optisch digitaal → naar → analoog mini-jack (en 2 x tulp).
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/
Daarmee (analoog mini-jack) creëer je dezelfde situatie al met de oude ontvanger.
NB
Ik heb in de keuken een DAB+ radio staan.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.