Skip to main content

Als ik de tv (nieuwe samsung tv)aan zet moet ik steeds handmatig de instelling naar hdmi doen,dus als ik hem uit zet blijft de tv niet op hdmi1 staan
Wat kan ik aan de instelling verandren zodat hij op hdmi blijft staan?
 

Hoi,  het werkt nu allemaal naar behoren. Bedankt nog. Heb nog 1 vraag maar weet niet of ik die hier aan jou kan stellen. Ik heb een 4k tv maar geen 4k pakket van kpn. Mis ik dan iets? 


Hoi,  het werkt nu allemaal naar behoren. Bedankt nog. Heb nog 1 vraag maar weet niet of ik die hier aan jou kan stellen. Ik heb een 4k tv maar geen 4k pakket van kpn. Mis ik dan iets? 

 

Ik weet niet wie “jou” is?

 

Nee het 4K pakket van € 2,50 per maand mis je momenteel niets aan.

Het zijn maar 2 kanalen in 4K.

Alle overige kanalen zijn 100% hetzelfde.


Oke weer bedankt Joop. Ik ben Rene. Aangenaam. 


Nou ik heb tevroeg gejuigd. Mijn vrouw wilde van zender veranderen  tv gaat uit en krijg m met geen één mogelijkheid aan. Nou stekker tv uitgedaan even gewacht en alles doet het weer gelukkig. Heel apart!


Haal de spanning er voor 2 minuten vanaf.

Ik weet niet of deze een schakelaar achterop heeft, anders stekker er uit halen.

Na 2 minuten er weer in en laten opstarten. 

 

Ik ga ervan uit dat de source (HDMI1) wel correct is?

Anders eerst op HDMI1 zetten met de source knop (zit ook op de afstandsbediening van de DIW7022).


Fijn dat het allemaal werkt nu en hopelijk is het herstarten niet al te vaak nodig.

Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben of ergens hulp bij nodig hebben, maak gerust een nieuw topic aan! 


Nou ik heb tevroeg gejuigd. Mijn vrouw wilde van zender veranderen  tv gaat uit en krijg m met geen één mogelijkheid aan. Nou stekker tv uitgedaan even gewacht en alles doet het weer gelukkig. Heel apart!

Euh, ging de tv (Samsung) uit of bleef die aan en ging de ontvanger uit ??? 😐

(hoewel, met hdmi cec gaat de tv uit als je de box uit zet en v.v.)


Tv ging uit en kastje reageerde ook niet op de afstandsbediening. Alles leek vastgelopen. Maar ja wat ik zei heb overdag de stroom afgehaald en daarna deed anders het gelukkig weer. Behalve lip sync is een dingetje. Dat krijg ik  maar niet goed. Heb gelezen dat men er nog mee bezig is en dat het wel goed gaat komen dus dat berust ik mij in. 


Even stroom eraf helpt vaak met rare storingen. 

Die lipsync heeft iedereen. Hier vooral bij rtl 4 en de espn zenders. En alleen live. Gelukkig, want dan even 5 seconden op pauze dan kom je op een andere stream en is het spat synchroon 🙂


Nou dan komt er weer een stomme vraag. Om kanaal  5 seconden op pauze te zetten doe ik met de play toets boven de rec toets?


Stomme vragen bestaan niet. (Hoewel 😝)

Ja, dat doe je met die play/pauze knop ⏯️ .

Terug op live: klik op gele knop en manoeuvreer op het scherm naar die keuze. 


Bedankt. Zo word ik toch weer een stukje wijzer   


Gisterenochtend tv box geïnstalleerd. Een aantal uren daarna tijdens het zappen sloeg alles vast. AB werkte niet meer wat ik ook probeerde. Stekker eruit alles opnieuw gedaan. Daarna weer beeld. Nu vanavond zelfde geëmmer. Zappen via de p omlaag of omhoogtoets was er ineens geen geluid maar de AB werkte ook niet meer wat ik ook probeerde. Kon de box ook niet uitschakelen. Heb toen de stekker van de tv uit stopcontact getrokken en weer erin. Daarna had ik weer beeld en geluid. Als dit nu mijn tv kijken vanaf heden gaat worden krijg ik er steeds minder plezier in. Iemand zelfde probleem gehad?


Geluid synchrrom kan al sinds 2 updates geleden.

Zie ook hier en bij 0.16.2

Ondertussen zit update 1.95.2 er bij iedereen erop als het goed is.

Zie ook hier.


Het probleem is de oude tv kastjes met de witte afstand bediening  de nieuwe hebben een zwart witte afstand bediening en de kastjes zijn veel kleiner ,maar die kunnen de nieuwe tv wel aan de oude kastjes zijn veel te traag en KPN weet dat heel goed . ze laten de mensen liever aanmodderen .


Het probleem is de oude tv kastjes met de witte afstand bediening  de nieuwe hebben een zwart witte afstand bediening en de kastjes zijn veel kleiner ,maar die kunnen de nieuwe tv wel aan de oude kastjes zijn veel te traag en KPN weet dat heel goed . ze laten de mensen liever aanmodderen .

 

Wil je hier een eigen nieuwe topic over maken s.v.p.