Skip to main content

Hallo! Hier precies hetzelfde probleem. Flikkeren en stilvallen van beeld, ook als je naar opnames kijkt. Dus je zou denken, geen internetprobleem maar een probleem in de connectie tussen Arris en TV (overigens ook LG OLED). Echter kijk ik via een 4k splitter (abbo is ook 4k KPN overigens), waar tevens een PlayStation op is aangesloten. De uitgang van de splitter wordt dus gevoed door zowel de Arris als de PlayStation. Het haperen ontstaat echt alleen bij het kijken naar de Arris. Ik had dit probleem NIET met ons vorige -niet 4k- abonnement. Ik heb de HDMI kabel al vervangen, en das een dure jongen. Als ik een tijdje rechtstreeks kijk, dus zonder splitter, dan is het even weg maar na een paar dagen komt het net zo irritant weer terug. 

Ik begin sterk te vermoeden dat het een probleem in de 4k uitvoer en de ontvangst van de LG tv zit. De tv is overigens net 1 jaar oud, en nogmaals dit probleem was er niet met het voorgaande abonnement. 

Bedankt voor jullie tijd.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Gebruik eens de originele hdmi kabel en geen splitter.

Hoe lang gaat het dan goed?


Gebruik eens de originele hdmi kabel en geen splitter.

Hie lang gaat het dan goed?

Hoi WJB,

reeds geprobeerd, ongeveer een dag of 2 / 3 helaas...


Hoi @MartinLuik. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het beeld. Zou je de tv-ontvanger willen resetten en rechtstreeks op een andere HDMI-poort willen aansluiten? Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?


Hoi @MartinLuik. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het beeld. Zou je de tv-ontvanger willen resetten en rechtstreeks op een andere HDMI-poort willen aansluiten? Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?

Hoi Vikash,

Dank voor je antwoord. Nee dit heb ik inmiddels een aantal keren gedaan, omdat het probleem dan inderdaad even weg is, maar gewoon weer terugkomt. Dat ging zelfs zo ver dat ik uiteindelijk in de overtuiging was dat alle HDMI ingangen van de TV stuk moesten zijn. Volgens LG is dit gelukkig niet zo (monteur is langs geweest). Beide Arris kastjes geven dit probleem op de LG, ook na het wisselen van de HDMI kabel. Nogmaals, om een zo goed mogelijk beeld te geven, de PlayStation geeft dit probleem niet, en ook in het vorige abonnement met de vorige ontvanger was dit probleem er niet.

Bedankt!


Wat vreemd dat dit gebeurd. Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het typenummer van jouw LG tv achter willen laten op het KPN Forum profiel. Het typenummer mag je achterlaten in het ‘Persoonlijke opmerkingen” veld. Ik weet niet of dit probleem verholpen kan worden, maar wil het wel verder laten uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?


Wat vreemd dat dit gebeurd. Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het typenummer van jouw LG tv achter willen laten op het KPN Forum profiel. Het typenummer mag je achterlaten in het ‘Persoonlijke opmerkingen” veld. Ik weet niet of dit probleem verholpen kan worden, maar wil het wel verder laten uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je nog hulp nodig hebt, dan lees ik het graag. 


Wat vreemd dat dit gebeurd. Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het typenummer van jouw LG tv achter willen laten op het KPN Forum profiel. Het typenummer mag je achterlaten in het ‘Persoonlijke opmerkingen” veld. Ik weet niet of dit probleem verholpen kan worden, maar wil het wel verder laten uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je nog hulp nodig hebt, lees ik het graag.

Ja Vikash, maar het typenummer opzoeken lijkt lastiger dan ik dacht. Hoor ns, het leek zelfs een paar dagen volledig verdwenen, tot het ineens weer begon 2 dagen geleden. Maar dan ook zo heftig dat de televisie geen signaal meer binnenkreeg van de Arris. Inmiddels is de PlayStation er tussenuit en staat de ontvanger dus rechtstreeks op de televisie aangesloten.

Het typenummer volgt nog even oké?

Ondertussen heb ik wel een voorstel. Ik geloof namelijk dat er simpelweg iets niet juist is in de communicatie tussen de Arris en de LG. Des te meer omdat ik hier tijdens het vorige (alles in 1) abonnement geen problemen mee had. Ik zou graag de concurrent een maandje uitproberen. Stel nou dat Ziggo (ik weet het, vloeken in kerk) spullen levert, aansluit op de televisie en er geen problemen meer zijn. Dan stap ik over naar Ziggo, want dan kan KPN blijkbaar het probleem niet oplossen. Of jullie sturen een monteur, en laten hem een oordeel vellen. Maar dan niet simpelweg even de ontvanger verwisselen om er na 4 weken achter te komen dat het probleem nog niet weg is he? Ik wil absoluut niet weg bij KPN, maar je moet begrijpen dat ik hier helemaal lijp van word. Overigens zag ik ineens dat de ITV app gebruikt kan worden op de Smart TV. Dat is voor mij nu een goede zaak, want dan kan ik wel storingsvrij televisie kijken. De beeldkwaliteit is wel een stukje minder, maar er is tenminste iets. Ben ik daartoe nu veroordeeld?

Groetjes


Ik begrijp dat je het graag wilt testen met andere apparatuur (Ziggo), maar ik verwacht niet dat je een proefabonnement kan afsluiten voor een korte periode. Misschien ken je iemand in jouw kennissenkring met een Ziggo abonnement en kan je daar jouw televisie testen, zonder nieuw contracten af te sluiten. Ik zie dat een collega op 23-12-2019 een ticket heeft aangemaakt en intern doorgezet naar onze technische afdeling om dit verder uit te laten zoeken. Deze afdeling heeft op 24-12 geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen. Helaas is dat niet gelukt. Ik heb het zojuist nogmaals doorgezet naar deze afdeling. Zij nemen contact met jou op en maken eventueel een afspraak met een storingsmonteur. Laat je mij weten hoe dit afloopt?


Ik begrijp dat je het graag wilt testen met andere apparatuur (Ziggo), maar ik verwacht niet dat je een proefabonnement kan afsluiten voor een korte periode. Misschien ken je iemand in jouw kennissenkring met een Ziggo abonnement en kan je daar jouw televisie testen, zonder nieuw contracten af te sluiten. Ik zie dat een collega op 23-12-2019 een ticket heeft aangemaakt en intern doorgezet naar onze technische afdeling om dit verder uit te laten zoeken. Deze afdeling heeft op 24-12 geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen. Helaas is dat niet gelukt. Ik heb het zojuist nogmaals doorgezet naar deze afdeling. Zij nemen contact met jou op en maken eventueel een afspraak met een storingsmonteur. Laat je mij weten hoe dit afloopt?

Hoi Vikash, dank voor je antwoord. Geen idee, wellicht onder een soort "niet goed, geld terug" regeling, of binnen 30 dagen gratis opzeggen. Hoeft natuurlijk niet per se Ziggo te zijn. Ja, over dat terugbellen heb ik ook nog wel wat te klagen, sorry hoor. Je kunt een nummer bellen en vervolgens een soort code invoeren om door te worden verbonden met de juiste afdeling. Echter werkt de code niet en wordt de verbinding automatisch verbroken.

Mn nummer staat als het goed is nu in mn profiel. Ik wacht op antwoord.


Wat vervelend dat het niet gelukt is om terug te bellen. Wellicht was het ticket op dat moment al gesloten en werkte jouw code daarom niet. Ik hoop dat het deze keer wel lukt en dat mijn collega's dit probleem kunnen verhelpen.


Is er al telefonisch contact met jouw opgenomen? Ik hoop dat het deze keer wel is gelukt en dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Laat je ons in dit topic weten wat uiteindelijk de oplossing was voor dit probleem? 


Is er al telefonisch contact met jouw opgenomen? Ik hoop dat het deze keer wel is gelukt en dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Laat je ons in dit topic weten wat uiteindelijk de oplossing was voor dit probleem? 

Ik heb geen bericht van jou ontvangen. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Is er al telefonisch contact met jouw opgenomen? Ik hoop dat het deze keer wel is gelukt en dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Laat je ons in dit topic weten wat uiteindelijk de oplossing was voor dit probleem? 

Ik heb geen bericht van jou ontvangen. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Hoi Vikash,

ik ben eigenlijk in afwachting van een resultaat (lees: het moment dat de storing weer terugkeert). Afgelopen zaterdag heb ik met een collega van jou gesproken en die adviseerde om de beeldscherminstellingen op 1080pi50hz te zetten. Hij dacht dat dit niet noodzakelijk zou zijn omdat deze standaard de instelling zou moeten zijn. Wat bleek, hij stond op automatisch. Dit heb ik aangepast en tot op heden nog geen storing gehad. 

Is het oké als ik je even op de hoogte houd nog?

Groetjes 


Ja, heel graag zelfs. Als de storing weer terug komt, dan hoor ik dat graag van je! Ik zal het dan opnieuw intern door moeten zetten. :slight_smile:


Ja, heel graag zelfs. Als de storing weer terug komt, dan hoor ik dat graag van je! Ik zal het dan opnieuw intern door moeten zetten. :slight_smile:

Vikash,

het veranderen van de beeldscherminstellingen heeft geholpen, voor maar liefst 3 weken. Vandaag is het ineens weer terug, op 1080pi en 50hz... 

Zo raken de ideeën op ben ik bang. Het is overigens óók het geluid wat met het beeld wegvalt, dus het lijkt toch een probleem in het uitgaande signaal te zijn...


Hoi @MartinLuik. Wat vervelend dat het probleem weer terug is. Ik heb het zojuist opnieuw intern doorgegeven. Mijn collega's gaan dit verder uitzoeken. Ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden voor dit probleem. Laat je mij weten hoe het afloopt?


Reageer