Skip to main content

Ik heb een hdmi splitter op mijn KPNbox aangesloten om op 2 tv’s (hetzelfde) beeld te krijgen.

zodra ik de 2e hdmi kabel aansluit gaan beide schermen echter op zwart. Één tv werkt prima, maakt niet uit welke.

kan dit aan een instelling liggen of heb ik gewoon een defecte splitter gekocht.

Dit kan niet. Het signaal over de hdmi kabel is versleuteld. Zodra er een 2de apparaat op de kabel aangesloten word werkt die versleuteling niet meer. Daar is die versleuteling precies voor (tegen) bedoelt. Om dit soort dingen tegen te werken.


Wat is de reden dat je het op 2 schermen tegelijk wilt tonen? Ik vermoed het WK. 

Het kan echter niet. De HDCP kopieer beveiliging kan maar met één scherm (tegelijk) communiceren. 

Het kan eventueel wel met een digitenne ontvanger. Die heeft die HDCP niet. 


Wil inderdaad t WK op 2 tv’s kijken.

Ik dacht dat daar een splitter juist voor is bedoeld, dat wordt ook zo aangegeven in de beschrijving van bol.com.  Ik heb overigens inmiddels ook 2 tv’s aangesloten op 1 laptop en dat werkt wel. 


 

Ik dacht dat daar een splitter juist voor is bedoeld, dat wordt ook zo aangegeven in de beschrijving van bol.com.

Tuurlijk is een splitter daar voor bedoeld. Maar KPN wil niet dat klanten zulk soort dingen doen. Dus daarom die versleuteling. Dergelijke dingen werken dan niet. Zo zijn er ook veel beamers die het niet doen. Sommige wel dacht ik, maar dat weet ik niet precies.


Als dat gefoebel op een NPO kanaal te zien is dan is een DVB-T2 (=het vrije deel van digitenne)  ontvanger voor een paar 10-tjes een voordelige oplossing.

( het zal wel op NPO1 komen want die is er nu in hoge resolutie al extra kanaal, NPO HDR)


Ah, de laptop. Die heeft geen hdcp. 

Als je dan tv.kpn.com full screen aan zet kan het inderdaad wel. 


Je kan beter op beide tv's een separate KPN tv decoder zetten.

Of als het een, recente, smart tv is, dan kan je de KPN ITV app erop zetten en daar de programma's op kijken.😉

 

De splitter is bedoelt om op 1 tv te kijken, dus 1 moet uit staan.

Dat het via de laptop wel goed werkt verbaast mij.

 

Ik weet niet welke splitter je hebt, maar het beste is een actieve splitter te gebruiken.