Skip to main content

Hallo,

Ik heb een automatisch selecterende HDMI switch. Ik sluit op input 1 mijn xbox one aan en op input 2 mijn iTV. De bedoeling is dat zodra input 1 actief wordt, deze automatisch schakelt naar input 1 (eerste actieve input heeft voorrang). Zodra input 1 uit is selecteert de switch automatisch input 2. Dit werkt echter krijg ik steeds de melding op de televisie dat er geen signaal aanwezig is. Hoe kan dit? de iTV box stuurt constant signaal dus dit zou toch moeten werken. 

 

De switch heeft aparte voeding en is geschikt voor de laatste hdmi en hdcp standaarden.

 

Ik hoor graag van een van jullie. Alvast bedankt.

@twancl Welkom op het forum 

Ik vermoed zomaar dat de switch die je gebruikt geen IMGP snooping ondersteund. Dit is wel nodig om een KPN TV ontvanger die hierop aangesloten zit werkend te krijgen. 

Heb je een mogelijkheid om te controleren of je switch dit ondersteund? 


@Rutger_ dank voor je reactie. Echter je doelt op een ethernet switch en ik doel op een HDMI switch. Ethernet is voor netwerk HDMI voor beeld. Inmiddels al een oplossing gevonden. Eerst de ontvanger instellen op 1080i en dan pas aan de switch hangen! Werkt tot nu toe zeer goed! Wel Jammer dat 4K nu dus niet mogelijk is. Weet iemand of dit probleem bekend is en of er gewerkt wordt aan een oplossing?