Skip to main content

Sinds de nieuwe kastjes van KPN zijn geïnstalleerd hebben wij vaak een HDR storing. Beeld springt 1 seconden op zwart en gaat dan weer verder. Die gebeurt soms meerdere malen per minuut.

Contacr met KPN klantenservice heeft niet geholpen. Wellicht heeft iemand hier een oplossing. 

Wij hebben een LG OLED tv.

 

Groeten,

Marco van Houten

Hoi @MarcovanHouten, welkom hier. 

Steeds even zwart beeld dus. Dat is wel irritant. Je hebt hierover al contact gehad. Wat heb je al geprobeerd? Heeft de ontvanger al een reset gehad bijvoorbeeld? Andere HDMI poort of zelfs ingang geprobeerd? Heb je toevallig meerder ontvanger dat je ze even kan omruilen, verhuist het probleem dan mee? 

Anders kijk ik graag nog even mee. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Ik heb geen reactie meer gezien, ik ga er daarom van uit dat het opgelost is. 


Hallo Bart,

 

Ik heb gister de kastjes boven/beneden omgewisseld en van HDMI poort verwisseld. Van hdmi 4 naar HDMI 1.

Ik ga aankomende week eens bevinden wat dit doet. 

 

Tnx


Hallo Bart,

 

Ik heb gister de kastjes boven/beneden omgewisseld en van HDMI poort verwisseld. Van hdmi 4 naar HDMI 1.

Ik ga aankomende week eens bevinden wat dit doet. 

 

Tnx

Op welke HDR modus staat de KPN ontvanger ingesteld? 

Staat deze op Aan/Uit of op Automitisch?

Als hij op aan staat zou u de andere 2 instellingen kunnen proberen of dat eventueel oplossing bied


Ik ben erg benieuwd. :)


Ik ga er van uit dat het opgelost is. Ik heb geen reactie meer gezien. 


Hoi Bart_z

Ik ga er van uit dat het opgelost is. Ik heb geen reactie meer gezien. 

Nee het is helaas nog niet opgelost. Als ik de instelling hdr in de KPN instellingen uitzet, dan ziet het beeld er niet uit. 

Niemand weet dus een oplossing?


En heb je ook naar de instellingen op de LG gekeken?


En heb je ook naar de instellingen op de LG gekeken?

Hoi Bart,

Ja daar heb ik naar gekeken. Maar die kan ik niet uitzetten. Maar mijn mijn oude kpn ontvangers had ik dit probleem nier. Sinds de 4k kastjes wel. Als ik in menu van kpn de optie hdr uit zet, dan is mijn beeld vaal en ziet het er niet uit 

 

Wel vond ik dit bericht van jouw collega Paul. Kan jij hier iets mee?

 

 


Dit is niet meer van toepassing, je kan nou zelf kiezen op je de HDR op de ontvanger uit of aan wilt hebben. 

Heb je jouw LG al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dat is wat ik je nog kan aanraden. Dan kun je kijken hoe het dan is en eventueel instellingen aanpassen. 


Hallo Bart,

 

Ik heb mijn LG tv opnieuw geïnstalleerd. Maar hij blijft problemen geven met de HDR. Ik heb een filmpje gemaakt van wat er gebeurt. Kan ik die naar je sturen? Dit probleem is ontstaan met de 4k kastjes. 

Misschien toch weer terug naar de oude kastjes? 

 

Hoor het graag van je


Ik heb een filmpje gemaakt van wat er gebeurt. Kan ik die naar je sturen?

Als je dat filmpje op YouTube plaatst dan kan je de link naar het filmpje hier eenvoudig in een bericht plakken.


Ik heb een filmpje gemaakt van wat er gebeurt. Kan ik die naar je sturen?

Als je dat filmpje op YouTube plaatst dan kan je de link naar het filmpje hier eenvoudig in een bericht plakken.

Goeie.

 


Bart,

 

Bij deze het probleem

 


Hmmm, ik hoop dat @Bart_Z hier weer snel zal reageren.


Dat is wel knap irritant zeg. Ik heb het even aan collega's laten zien. Wij zijn nu benieuwd of Trumotion uit staat? De site van LG kan je daar bij helpen verwacht ik. Ik ben wel erg benieuwd of dat voor verbetering zorgt. 


Marco, misschien is het ondertussen wel al opgelost. Maar ik kwam toevallig dit topic tegen.
 

Bij mij zat het in de HDMI kabel. Ik gebruikte de bijgeleverde HDMI kabel en heb deze vervangen voor een betere. Daarna geen problemen meer. Misschien is dat nog een optie voor je?