Skip to main content

Ik heb hdr op automatisch staan op de kpn tv+ box.

Alleen als ik bijvoorbeeld apple tv opstart op de  kpn tv+ box, blijft deze in sdr mode.

Wat gaat er fout?

 

 

Hoe controleer je dat dan? Door iets op te starten via de Apple TV app wat HDR moet activeren? 


Op de tv open ik de signaal informatie.

  • Dat is de bovenste afbeelding. 
     

ik heb nu box terug gezet naar sdr, opnieuw opgestart. Daarna terug naar hdr-automatisch en weer opnieuw opgestart.

Nu zie ik dit:


Soms schakelt hij niet om lijkt het wel


Ok. Bij mijn LG tv komt er HDR in beeld rechts boven als die HDR uitzending herkent. 


Tv en kpn box zijn uit geweest.

Ik zet deze nu net weer aan en wil verder kijken op apple tv app. En alles weer in sdr.

 

 Zodra je de tv box uitzet en de apple tv app blijft op de achtergrond open staan, start deze in sdr op.

Zodra je de apple tv app via het app menu “hard” sluit en dan opnieuw opstart, dan schakelt deze om naar hdr / dolby vision.


@Ben Boute Welkom op het forum. 

Zoals ik het nu zie lijken alle instellingen juist te staan. 

Ondersteunt de tv wel HDR? En de content die je afspeelt via AppleTV is die wel in HDR beschikbaar? 


@Rutger_  ja zeker


Wellicht heb je hier wat aan

https://discussions.apple.com/thread/254518678?sortBy=best

heb je toevallig ook een Samsung tv?

 

I did a little investigating by myself. The HDR doesn't work for all movies with DV (Dolby Vision) on Samsung TV, as Samsung doesn't support DV. Instead of playing HDR10, the Apple TV app doesn't play HDR.

I found one workaround with some limits. So, HDR doesn't work if you have a Samsung TV or other TVs that don't support DV and use an HDMI 2.1 port. To fix it, plug into HDMI 2.0 port or change the refresh rate from 120Hz to 60Hz in the Xbox setting (Xbox has to use HDMI 2.0 feature).

 

ps gebruik je wel een HDMI 2.1 kabel en geen 2.0 kabel ? Volgens mij is 2.1 benodigd voor dolby vision

 

ik kwam onderstaande link ook nog tegen. Daar lag het heel vreemd aan een receiver

https://discussions.apple.com/thread/8089305?sortBy=best

 

 


@pietheingrun ik heb een sony tv. Dolby vision en hdr werken ook gewoon. Ik gebruik de bijgeleverde hdmi kpn kabel. Echter heb ik dat soms dolby vision of hdr niet ingeschakeld wordt en blijft het sdr.
 

Ik zal de tv is naar fabrieksinstellingen zetten. Misschien dat er nog ergens “ziggo” hdmi instellingen of koppelingen achter gebleven zijn.


Fabrieksinstellingen terug zetten heeft ook niet geholpen.

Ik moet de app “gedwongen stoppen” en dan opstarten op de kpn tv+ ontvanger.

Dan heb ik dolby vision bij apple tv app. 
 

Doe ik dit niet, dan start deze in sdr.


Krijg je wel HDR te zien als je in de kpn tv box hdr10 als voorkeur instelt ipv dolby vision ? 
 

en ik ook benieuwd of je wel Dolby vision te zien krijgt als je Apple Original producties afspeelt.