Skip to main content

Goedenavond, zojuist dan mijn nieuwe TV+ kastje aangesloten ter vervanging van de vorige KPN ontvangers. Ik had me redelijk ingelezen in bestaande issues etc, maar ik wil toch graag het volgende separaat benoemen -omdat het niet in jullie erkende bevindingen lijst staat;

Je kan bij de beeldinstelling alleen kiezen voor 'altijd HDR' of 'SDR'. Dit gaat fout bij mijn moderne LG G1 TV. Want als ik Netflix en andere streaming diensten in de best mogelijke kwaliteit wil kijken, moet ik hem op HDR zetten. Echter gewone tv krijgt dan de verkeerde kleurruimte (donker, slecht contrast, niet natuurgetrouw). Dit omdat de tv 'te horen krijgt' van het kastje dat het hdr Dolby Vision is, maar in het tv signaal dit (uiteraard) niet zo is.

 

Ik zie dat o.a. @wjb dit gemeld heeft, maar het wordt blijkbaar door jullie R&D nog niet onderkend als echt probleem. Wat mij betreft is dit toch echt een grote tekortkoming, waardoor ik er bijna nog een aparte google tv bij zou kopen voor de streamingdiensten...

Hi @Yur2! Dit is inderdaad door wjb opgenomen in de feature requests. Hou er rekening mee dat wij dit topic goed in de gaten houden. We zullen niet alle feature requests invoeren. Maar zijn wel bezig om zoveel mogelijk dingen daarvan in te voeren. 

In dit geval wil ik je aanraden de product upgrades in de gaten te houden. 


Ik wil mij graag aansluiten bij het probleem van @Yur2 .

De witbalans is totaal verkeerd. Het beeld is zeer "hard" om naar te kijken. Zaken zoals een lucht met wolken zijn 1 wit vlak zonder contrast. Als ik hetzelfde beeld via een andere bron als de kpn box bekijk is het wel goed te bekijken. 

Ik heb al meerdere beeld instellingen proberen aan te passen om het beter te krijgen, maar zonder succes.

 

Als voorbeeld:

bovenste beeld een video met de samsung frame tv als bron

Onderste beeld kpn box als bron ( zie hoe het gezicht bijna onzichtbaar is)

 

Het maakt het kijken vrij onprettig 

 


Hi @Thijs R! Ik zie wat je bedoelt. Wel reageer je nu in een ouder topic van iemand anders. Als je er niet uitkomt met de aangeraden beeldinstellingen van TV+, maak dan een eigen topic aan. Dan helpen we je daar verder.Â