Skip to main content
Beantwoord

Headset met optische aansluiting gebruiken met de Soundbox (deze heeft geen optische uitgang), kan dit?

• May 1, 2025
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een probleem / uitdaging. Sinds kort heb ik de soundbox en die bevalt goed. Soms zijn er (vooral oudere) series waar de spraak slecht verstaanbaar is en een koptelefoon een uitkomst is. Alleen heb ik inmiddels een aantal bluetooth headsets getest en op zich werken ze maar het volume is vrij laag en het lijkt alsof de box trager gaat reageren als je de koptelefoon in gebruik hebt.

Nou heb ik een Sennheyser headset met optische aansluiting die een veel beter volume geeft wanneer ik die aan mijn TV koppel. Alleen blijkt de soundbox het geluid niet door te sturen naar de TV.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Ik snap dat er gekozen is om alleen beeld naar HDMI te sturen maar wellicht is er een aanpassing in de firmware mogelijk? Of een alternatief? 

Alvast dank voor mogelijke feedback

Beste antwoord door PeterG

Hallo ​@zanco48 . De schakelaar om te wisselen tussen geluid Soundbox en HDMI geluid heeft kpn verborgen, maar…. je kunt 'm weer te voorschijn halen. Zie hier.

Geluid via HDMI = geen geluid via de Soundbox (en vice versa)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 1, 2025

Hallo ​@zanco48 . De schakelaar om te wisselen tussen geluid Soundbox en HDMI geluid heeft kpn verborgen, maar…. je kunt 'm weer te voorschijn halen. Zie hier.

Geluid via HDMI = geen geluid via de Soundbox (en vice versa)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 1, 2025

Dankjewel ​@PeterG , dat is in elk geval een optie om te proberen. Uiteraard hoop ik op een optie waar beide te gebruiken zijn maar dit zou voor nu mijn probleem oplossen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 2, 2025

@PeterG gisteravond getest en werkt goed dus ik kan vooruit