Skip to main content

ivm met corona moet ik zelf de nieuwe tv aansluiten, kan geen zenders zoeken en opslaan, ivm corona geen hulp bij installatie, kan geen weg vinden om met kpn in contact te komen, ik moet dus van provider veranderen ??

 

Hallo @rozemajb 

Als je belt met 0800-0402 en zegt tegen de computer dat je een medewerker wilt spreken kan je telefonisch contact opnemen.

Op het forum kunnen wij je ook helpen. Gaat het om een nieuw kastje van interactieve televisie of Digitenne? Op de tv zelf kan je geen zenders installeren.


Hoi @rozemajb, zorg dat de juiste invoer gekozen wordt.

Bijvoorbeeld HDMI 1 als je de tv ontvanger in HDMI 1 hebt enzovoort. 

Met interactieve tv, en Digitenne, kun je dit doen met de sourceknop van de tv zelf of de afstandsbediening van KPN.
 

Heb je afstandsbediening wel gekoppeld aan de TV als je interactieve TV hebt? 


met hulp van anderen uiteindelijk gelukt ook na veel moeite, teleurgesteld dat ik geen hulp bij kpn kon vinden, ik zoek alternatief.


met hulp van anderen uiteindelijk gelukt ook na veel moeite, teleurgesteld dat ik geen hulp bij kpn kon vinden, ik zoek alternatief.


Ik ben ook klant, geen kpn medewerker :-)

Normaal gesproken is het enige wat je moet doen is de (hdmi) kabels inpluggen en de tv en kpn tv-ontvanger aanzetten. Soms moet het ‘kanaal’ op de juiste bron gezet worden.   
Er hoeven geen zenders gezocht en of opgeslagen te worden. Makkelijker kan haast niet. 

Toch fijn dat het is gelukt :-) 


moet ik als gebruiker altijd 2 afstand-bedieningen gebruiken ? A de nieuwe bij de 75” tv en B ook de oude van het tv kastje voor geluid zenders aan/uit enz. ?  groet Jerien


Je gebruikt gewoon de witte afstandsbediening van KPN. Als je die goed ingesteld hebt, dan kun je het geluid op de tv bedienen en de tv aan en uit zetten. De afstandsbediening van de tv heeft u dan niet nodig.


moet ik als gebruiker altijd 2 afstand-bedieningen gebruiken ? A de nieuwe bij de 75” tv en B ook de oude van het tv kastje voor geluid zenders aan/uit enz. ?  groet Jerien


Hieronder hoe de afstandsbediening gekoppeld moet worden. Als het niet lukt, geef dan het merk TV en tv ontvanger hier even door;

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Nick83 schrijft: De afstandsbediening van de tv heeft u dan niet nodig.

Maar doe die natuurlijk NIET weg. Want als je de apps in je smart-tv gebruikt heb je wel diens afst.bed. nodig.