Skip to main content

Mijn televisie is 4K. Scherm is 65 inch. Dan kan ik zodra ik bij KPN kom, deze zenders ontvangen toch? Ik heb dan denk ik geen decoder nodig, toch?

KPN heeft een apart 4K abonnement hiermee krijg je een tv decoder die ook daadwerkelijk 4K kan ontvangen. Maar er zijn nog niet heel veel zenders in 4K voor meer info:

(4K Ultra HD Televisie kijken | KPN)


Die decoder krijg ik die dan in bruikleen zolang ik dan KPN abonné word medio volgend jaar?


Klopt. Er zit (hoort) één ontvanger standaard in het abonnement voor KPN iTV. Daarmee bereik je de beste kwaliteit. Zeker op een 65 inch. Heb je een glasvezel aansluiting voor kpn?

Als nieuwe abonnee krijg je standaard de Arris vip5202. Deze is geschikt voor 4k. Er zijn echter nog nauwelijks zenders in die kwaliteit. En je moet je er extra op abonneren, die 4k zenders. KPN heeft deze, behalve in HD, ook in 4: Xite, Love Nature en InPlus.

Je kunt je abonneren op deze zenders mits je een aansluiting hebt die 100 Mb/s of meer kan leveren.

Ik heb dan denk ik geen decoder nodig, toch?

De 4k zenders kúnnen alleen met de losse decoder geleverd worden. Via de KPN TV app zou het veel te veel bandbreedte kosten.

De beeldkwaliteit is sowieso het mooist via de losse decoder. Met glasvezel heb je de NPO, RTL en Talpa zenders zelfs in betere kwaliteit dan via de concurrent.


Goed nieuws 👍🏼😀😀

Van mijn huidige provider kreeg ik gisteren te horen dat het contract bij hun afloopt op 30/6/23. Dat zou dan betekenen dat ik dan 1 JULI abonnee ben van KPN!!

De aanvraag hier voor kan ik dan indienen op 1 juni?

 


Leuk dat je naar kpn over wilt, @Arnout Heuvelmans 😀.

De aanvraag hier voor kan ik dan indienen op 1 juni?

Ja, dat klopt. Want je hebt ook nog te maken met de wettelijke opzegtermijn bij de latende provider.
Je stapt dan over met overstapservice. Heb je ook nog een vast telefoonnummer dan óók nummerbehoud meenemen. KPN regelt het dan verder met Ziggo.

Denk je er wel aan dat je de email adressen van/bij Ziggo kwijtraakt. Wettelijk lopen die nog 6 maanden door na beëindigen van je abonnement. Je hebt dan een half jaar om contacten, streamingdiensten, bank, Digid e.m. van je nieuwe email te voorzien.

Als je nu (al) Gmail, Yahoo of een andere maildienst buiten een provider om gebruikt is dat niet van toepassing. Die lopen gewoon door.


Beste Peter,

Mijn huidige provider is niet Ziggo maar Online.nl Ik heb daar inderdaad ook vaste Telefonie en heel graag neem ik dat nummer mee👍🏼😀😀

Ik gebruik nu als e-mail adres Online.nl Echter… sommige e-mails komen NIET aan in de e-mail box. Zo heb ik bv me aangemeld voor de nieuwsbrieven van Kruidvat en Coolblue maar deze komen niet binnen. Ik heb dit geprobeerd met de nieuwsbrief van Kruidvat voor mijn Gmail adres. Wonder boven wonder komt deze daar WEL binnen. Hoe zou dat kunnen? Als e-mail programma gebruik ik Mozilla Thunderbird. Zou het daar aan liggen of ……. aan online.nl 👎😡😡??!!


@Arnout Heuvelmans dat ligt aan het spamfilter van Online. Dat kan bij KPN ook gebeuren. Dus hou daar maar vast rekening mee.


Zo heb ik bv me aangemeld voor de nieuwsbrieven van Kruidvat en Coolblue maar deze komen niet binnen. Ik heb dit geprobeerd met de nieuwsbrief van Kruidvat voor mijn Gmail adres. Wonder boven wonder komt deze daar WEL binnen. 

Mogelijk ziet het spamfilter van online het als reclame. (?)

Als e-mail programma gebruik ik Mozilla Thunderbird. Zou het daar aan liggen of ……. aan online.nl 👎😡😡??!!

Ik vraag me echt af waarom men anno 2022, waarbij we 24/7 zonder extra kosten online kunnen zijn via de wifi, nog een emailprogramma gebruikt.
Als sinds ik ADSL heb, zo'n 17 jaar geleden (?), gebruik ik de webmail van Gmail (ja, die heb ik ook!). Later VDSL en VVDSL en nu glasvezel.

http://mail.google.com .

Ook fijn bij wisselen van laptop, of bij iemand anders op hun apparaat je mail checken. Want al je mail staat online.


Ik heb inderdaad NU glasvezel. Dat zelfde glasvezelmodem kan ik dan ook gebruikt worden voor KPN, toch?  En ik ontvang dan ook glasvezel TV zenders. Die zijn dan denk ik NOG scherper dan standaard wordt geleverd, toch? Vraagje over de 4K TV zenders. Wordt dit lijstje op den duur uitgebreid? Dus dat misschien RTL en/of SBS wordt toegevoegd ……?


Glasvezel via online nu neem ik aan. Ik ken de beeldkwaliteit daar niet maar bij kpn is het voor npo, rtl 4,5,7,8 en SBS6, net5 en Veronica in 12,5 Mbps via de decoder. Via Ziggo kabel is dat bv 12 dus de kwaliteit is uitstekend. Alleen jammer van de nummers van 661 - 670, maar alles went. 

KPN heeft nu al het meest uitgebreide 4k aanbod van alle landelijke aanbieders. 

HD is nog geen 10 jaar de norm. De aanpassing van de hele keten daarnaar heeft 10 tallen miljoenen gekost. Camera's, regie- en schakel ruimtes en meer. Dat gaan de Nederlandse publieke en commerciëlen nu al niet vervangen voor 4k. Dat is vanwege veel hogere bandbreedte ook al duurder en vereist meer opslagruimte per uur. Allemaal flink kostenplaatje. 

Zowel NPO als RTL en Talpa hebben nog geen plannen ( bekend gemaakt) voor 4k.

Zeker met de huidige economische situatie gaat dit nog jaren duren. Zeker 5.