Skip to main content

Zit er een display op de Sagemcom DIW7022? divm radiozender kiezen als de tv uit staat.

Nee. Er is geen display. 

 


Niet zo eco dus.............


Niet zo eco dus.............

Juist wel, bespaart natuurlijk stroom😉

Maar de 5202 had ook al geen display meer.De laatste die dit hadden waren de 2260, 2952 en 8001.


Nu moet de tv aan...........


Nu moet de tv aan...........

Als je tv wilt kijken wel. Maar dat moest met de oudere kastjes ook al.

 

Voor radio zet je het ding aan en je versterker. Toets gewoon het zender nummer in, vanaf 801. Je hoort gauw genoeg welke zender je aan hebt staan want ze tetteren om de haverklap hun naam. Te pas en vooral te onpas. 


Nu moet de tv aan...........

Als je tv wilt kijken wel. Maar dat moest met de oudere kastjes ook al.

 

Voor radio zet je het ding aan en je versterker. Toets gewoon het zender nummer in, vanaf 801. Je hoort gauw genoeg welke zender je aan hebt staan want ze tetteren om de haverklap hun naam. Te pas en vooral te onpas. 

 

Op de Arcadyan HMB2260 en de Arris 2952 zit een Display.

En ik denk dat @kanarietje radio bedoelt en dan is een display wel handig. (maar niet echt nodig).

 

Voordeel van de nieuwe KPN tv decoder is, dat je hem in de kast (uit zicht) kan zetten en dat hij ook via WIFI werkt.😉

 

Zie ook hier.

Hier kan je via de links in het eerste scherm ook foto's en specificatie zien.😉


In zo’n soort geval gebruikte ik wel een heel klein PAL TV schermpje, maar geeft dat nieuwe kastje dat signaal nog wel ? Via scart ? Die stekker is te lomp voor tegenwoordige kastjes, soms ook via een 3,5mm stekkertje. Wie vult aan ?

Zo’n schermpje wordt ook gebruikt voor achteruit rij camera’s (bv).

Een andere mogelijkheid is een aparte radio ontvanger, DAB+ of IP
Voor DAB+ bv een QE330, die bevalt ons prima.

( niet te verwarren met z’n broertje voor DVB-C (via coax kabel) )


In zo’n soort geval gebruikte ik wel een heel klein PAL TV schermpje, maar geeft dat nieuwe kastje dat signaal nog wel ? Via scart ? Die stekker is te lomp voor tegenwoordige kastjes, soms ook via een 3,5mm stekkertje. Wie vult aan ?

Zo’n schermpje wordt ook gebruikt voor achteruit rij camera’s (bv).

Een andere mogelijkheid is een aparte radio ontvanger, DAB+ of IP
Voor DAB+ bv een QE330, die bevalt ons prima.

( niet te verwarren met z’n broertje voor DVB-C (via coax kabel) )

 

Scart zit er vanaf de Arris 5202 niet meer op.

Dus ook niet op deze, anders wordt hij daardoor ook veel groter.

Scart is zwaar verouderd en komt zelfs op neiuwe tv's niet meer voor.

 

DVC-C is heel iets anders. 


( waarom mijn hele bericht aanhalen ?

Scart zit er vanaf de Arris 5202 niet meer op.

Dat dacht ik al, ook geen 3,5mm ?

Dus ook niet op deze, anders wordt hij daardoor ook veel groter.

Dat had ik ook al gedacht

Scart is zwaar verouderd en komt zelfs op neiuwe tv's niet meer voor.

Kan toch handig zijn voor oude dingen aan te sluiten, maar goed, daar toe gebruikte ik wel eens een omzetter, werkte boven verwachting goed ( de een wel de ander niet zo )

DVC-C is heel iets anders. 

Jaha, tussen ( )  en “niet te verwarren” maar toch nog . . .

Dan nog duidelijker, zoek op QE317 en QE330

Zoek de verschillen :-)

Bij DAB+ kun je veel informatie op je schermpje krijgen.

 


 

DVC-C is heel iets anders. 

Jaha, tussen ( )  en “niet te verwarren” maar toch nog . . .

Dan nog duidelijker, zoek op QE317 en QE330

Zoek de verschillen :-)

Bij DAB+ kun je veel informatie op je schermpje krijgen.

 

QE317 is een DVB-C tuner van het merk Quantis. (kan je o.a. bij Ziggo gebruiken, niet bij KPN)

QE320 is een DAB+ radio tuner van het merk Quantis.  

Voor geïnteresseerden heb ik de link toegevoegd. 😉

 

Leuk, maar ik heb ze niet nodig, want ik gebruik de radio op de KPN tv ontvanger helemaal niet.😉

Ik heb een DAB+ radio van Sony en die heb ik in 2014 gekocht en werkt nog perfect.

En ik heb een DAB+ radio wekker van Lenco, verleden jaar gekocht, en werkt ook perfect.

 

Ook op de KN TV+ decoder zit radio, alleen helaas niet KINK.

En voor sommige helaas geen display.😉

En er zit een optische uitgang op en daar kan je een adapter voor kopen.

 


optische adapter voor een klein displaytje?  zijn die er dan?


Optische adapter voor een klein displaytje?  Zijn die er dan?

 

Het is een audio optische (Toslink) uitgang.

Een Display werkt daar helaas niet op.

 

Voor adapter optisch (Toslink) naar 3.5 zie o.a. hier. 


optische adapter voor een klein displaytje?  zijn die er dan?

Enige mogelijkheid is eventjes de tv aan. Prima '’display'’. Tv kan verder uit met radio luisteren via TV+ Box en soundbar of audio versterker. Met de optische audio verbinding.

Zender wisselen? Toets het zendernummer in van de gewenste zender. Of gebruik Google Voice op de afstandsbediening. Knop indrukken en 1 seconde later de zendernaam uitspreken.

 

Radio met display kan alleen via DAB+. Dat staat los van kpn.


Het ontbreken van een display op de 5202 is de reden dat ik in de huiskamer zo lang mogelijk gebruik blijf maken van de 8001. Dat je 't zonder display gauw genoeg hoort is voor mij onzin. Onlangs heeft zelfs een tijdje een tv zender aangestaan. Radio is overdag hier vooral achtergrond en dan let je niet zo op wat er gezegd wordt. Toen ik vond dat er wel erg veel gewauweld werd keek ik naar het display en zag wat er aan de hand was. Nu ook de 7022 geen display heeft is dat naast Android een extra reden om dat ding niet te willen. Ben heel tevreden met de 8001 en never change a winning team.