Skip to main content

Heeft KPN TV5Monde ?  Waar ?

Zo niet wanneer krijgt KPN deze zender

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

TV5Monde is bij KPN niet meer beschikbaar.

Deze is destijds verdwenen omdat uit metingen bleek, dat die onvoldoende werd bekeken en daarom wilde KPN het contract niet meer verlengen.

TV5 Monde is toen vervangen door TV2, maar onduidelijk blijft, hoe KPN toen kon beoordelen, dat TV2 dan wel in een behoefte voorziet. Van een zender die niet in het pakket zit, is immers  te meten hoe dicht die bekeken wordt.


Ik overweeg nu nog na jaren mijn abonnement op te zeggen bij KPN nu er een aanbieding loopt bij ZIGGO die TV5 wel in het pakket heeft en een abonnement voor 12 maanden met 50% korting. Ik vind TV5 heerlijk om naar te kijken. 


Idem... deze zender zit wel bij Ziggo.. kijk vaak in de sportschool (Zeist)


Tja, ik had nog niet door dat TV5 weg was, dus ging gisteren zitten voor een programma dat ik al lang wilde zien en zoeken zoeken zoeken maar geen tv5 .
Waarom zijn de Franse zenders gewoon weg ? ja wordt weinig bekeken maar de weinigen die kijken betalen toch ook voor de flutzenders die wat mij weer weg kunnen.
Jammer KPN.


Beste allemaal, er zijn voorlopig geen plannen om TV5 weer terug te brengen. We kijken elk jaar weer naar de zenderlijst en op basis van verschillende factoren voegen we dan zenders toe of halen we zenders weg. De zenderwijzigingen van dit jaar zie je hier; 

 


Er wordt bij KPN niet naar de wensen van klanten geluisterd. Bij Ziggo  en Caiway is deze zender wel te zien. KPN geeft aan dat TV 2 o.a. veel documentaires uitzend. Niet dus. Veel quizen en praatprogramma over sociaal-maatschappelijk en medisch problemen.  Nee. ze zeggen dat een contract met TV 5 te duur is. Ik zou dan zeggen haal een aantal andere weinig bekeken programma’s uit het pakket en zet daar TV5 voor in de plaats. Een enquête onder de abonnees zou mij nuttig lijken. Kennelijk gaat kwantiteit boven kwaliteit.

 

 


Caiway is niet het beste voorbeeld @MRBP 

Daar en bij Delta is tv5 per 1 januari ook weg.

https://www.cfci.nl/nl/actualiteiten/n/news/tv5monde-weg-bij-delta-caiway.html

https://www.totaaltv.nl/nieuws/delta-begint-met-zenderwijzigingen/

Volgens de site van tv5 geven nog maar 3 providers de zender door.  Kabel noord, T-mobile en Ziggo. 

https://europe.tv5monde.com/nl/ontvangen/nederland


Is het een idee om met alle mensen die TV5 willen terughebben KPN OP TE ROEPEN hem inderdaad terug te brengen?

geef hieronder je naam en laten we een kwaliteitszender terug brengen en van KPN weer een kwaliteitsprovider maken!


Zie hier.

Zoals je ziet staat hij er al bij.

 

P.S.

Ik heb voor deze zender GEEN interesse.


Ik zie hem niet terugkeren bij kpn. Het conflict rondom de doorgifte prijs die TV5 Monde vraagt loopt nog. 

Naar mijn mening hebben we daar in Nederland verschillende providers voor.

Als je hem echt perse wilt dan kun je op dezelfde lijn overstappen naar T-mobile. Of via coax op Ziggo. Veel meer keuze is er niet meer als je deze zender wilt. In de provincie Groningen is verder nog Kabel Noord eentje die hem nog (...) in het aanbod heeft.

Volgens de site van tv5 geven nog maar 3 providers de zender door.  Kabel noord, T-mobile en Ziggo. 

https://europe.tv5monde.com/nl/ontvangen/nederland

Het lijkt erop dat TV5 zich in Nederland buiten spel aan het zetten is. (hoge doorgifte vergoeding)


Er wordt hier regelmatig gevraagd om TV5.

Dan vraag ik me af, zijn er andere ontvangstmogelijkheden ? Via internet bv.
Op de schotel kan het (nog steeds ?) wel ? En dan ook het zelfde kanaal wat hier op de kabel te zien is/was met de juiste ondertitels en zo ?

( waarom zijn er nog steeds zenderpakketten bij de aanbieder waar je toevallig op aangewezen bent ( jaja, er komt steeds meer keus in het aanbod, maar toch, je gaat niet voor een zender overstappen met veel gedoe en dan weer andere nadelen krijgen wellicht  ) )


Ik zie hem niet terugkeren bij kpn. Het conflict rondom de doorgifte prijs die TV5 Monde vraagt loopt nog. 

Naar mijn mening hebben we daar in Nederland verschillende providers voor.

Als je hem echt perse wilt dan kun je op dezelfde lijn overstappen naar T-mobile. Of via coax op Ziggo. Veel meer keuze is er niet meer als je deze zender wilt. In de provincie Groningen is verder nog Kabel Noord eentje die hem nog (...) in het aanbod heeft.

Volgens de site van tv5 geven nog maar 3 providers de zender door.  Kabel noord, T-mobile en Ziggo. 

https://europe.tv5monde.com/nl/ontvangen/nederland

Het lijkt erop dat TV5 zich in Nederland buiten spel aan het zetten is. (hoge doorgifte vergoeding)

De reden van kpn om destijds te stoppen met de doorgifte van TV5, was dat er te weinig naar werd gekeken. Dat schijnen ze te kunnen meten maar hoe ze dan bij voorbaat kunnen weten dat het alternatief (Antenne 2) dan meer kijkers trekt, blijft onduidelijk.

Overigens denk ik dat het met de hoogte van de rechten van doorgifte best wel meevalt. T-Mobile zet zich toch een beetje in de markt als prijsvechter (die zullen ‘dure’ zenders toch als eerste schrappen), voor Ziggo zullen kosten en baten net zo belangrijk zijn als voor kpn. En, als voor een relatief kleine en regionale aanbieder als Kabel Noord, ‘de hoge doorgifte vergoeding’ kennelijk geen bezwaar is om TV5 wél beschikbaar te hebben, dat geeft dan toch ook te denken. 

Zowel de zenders als de providers geven geen (openbare) details over de tarieven van doorgifte, dus om zonder meer te stellen dat ‘het lijkt erop dat TV5 zich in Nederland buiten spel aan het zetten is. (hoge doorgifte vergoeding)’ lijkt dan ook meer op zelf een conclusie trekken of napapegaaien, dan informatie uit een serieuze en betrouwbare bron. 
 

Er wordt hier regelmatig gevraagd om TV5.

Dan vraag ik me af, zijn er andere ontvangstmogelijkheden ? Via internet bv.
Op de schotel kan het (nog steeds ?) wel ? En dan ook het zelfde kanaal wat hier op de kabel te zien is/was met de juiste ondertitels en zo ?

 

TV5 is ‘free-to-air’ via de schotel te ontvangen. En ook via internet, maar om dat als argument te gebruiken om TV5 dan maar niet in het programmapakket op te nemen, is natuurlijk een non-argument. Van bijvoorbeeld de Duitse ARD en ZDF zijn ook veel  programma’s live te ‘streamen’, de RTL-meuk kan ook via Videoland live bekeken worden, die kunnen dan volgens die argumentatie uit het pakket verdwijnen?

Van mij mag het, en dan kwaliteit in de vorm van TV5 terug, desnoods in een extra zenderpakket.

Of misschien toch eens kijken wat Ziggo of T-Mobile kunnen bieden. . Die hebben tenslotte wél een app voor de Apple TV…

 


Beste allemaal, er zijn voorlopig geen plannen om TV5 weer terug te brengen. We kijken elk jaar weer naar de zenderlijst en op basis van verschillende factoren voegen we dan zenders toe of halen we zenders weg. De zenderwijzigingen van dit jaar zie je hier; 

 

Beste @Marcia_ 

Ik denk dat ik niet de enige ben, die wel die wel eens die verschillende factoren zou willen weten. 

Een weet ik er:

  • Veel zenders binnen het KPN 30 aanbiederspakket zijn op de Sataliet althans free to air (gratis) en worden waarschijnlijk ook daar zelden bekeken. 

Ik hoef waarschijnlijk hier niet te vermelden dat ik een kwaliteitzender alsTV5 met hun schitterende op een duurzaam gerichte wereld best zo zou willen inruilen voor al die land verwoestende gouddelvers en op Engelstallige wraak gerichte propaganda zenders, waarmee we nu door KPN overspoelt worden. 

 


 

Er wordt hier regelmatig gevraagd om TV5.

Dan vraag ik me af, zijn er andere ontvangstmogelijkheden ? Via internet bv.
Op de schotel kan het (nog steeds ?) wel ? En dan ook het zelfde kanaal wat hier op de kabel te zien is/was met de juiste ondertitels en zo ?

TV5 is ‘free-to-air’ via de schotel te ontvangen.

Mooi, ook de versie voor nederland ?

En ook via internet,

Wie kan daar de juiste link van geven, voor nu en nog eens als deze vraag weer eens opspeelt.
De laatste keer dat ik er naar zocht verdwaalde ik op de website van TV5.

. . .maar om dat als argument te gebruiken om TV5 dan maar niet in het programmapakket op te nemen, is natuurlijk een non-argument.

Dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, alleen als mogelijkheid voor een kpn klant die graag TV5 wil bekijken.


 

Er wordt hier regelmatig gevraagd om TV5.

Dan vraag ik me af, zijn er andere ontvangstmogelijkheden ? Via internet bv.
Op de schotel kan het (nog steeds ?) wel ? En dan ook het zelfde kanaal wat hier op de kabel te zien is/was met de juiste ondertitels en zo ?

TV5 is ‘free-to-air’ via de schotel te ontvangen.

Mooi, ook de versie voor nederland ?

En ook via internet,

Wie kan daar de juiste link van geven, voor nu en nog eens als deze vraag weer eens opspeelt.
De laatste keer dat ik er naar zocht verdwaalde ik op de website van TV5.

. . .maar om dat als argument te gebruiken om TV5 dan maar niet in het programmapakket op te nemen, is natuurlijk een non-argument.

Dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, alleen als mogelijkheid voor een kpn klant die graag TV5 wil bekijken.

Als het om actuele kennis over sataliet gaat moet je altijd de naam @Noordzee even in je bericht hier opnemen. Voorzover ik weet vraagt TV5 een klein bedrag als vergoeding voor de vertaalde ondertiteling als een TV provider het opneemt. Alleen hebben ze nooit vermeld of dat per dag/per week/ per maand of per jaar is. 


De stream is het meest interessant voor de meesten.

( Mijn hele vorige bericht aanhalen is een beetje overbodig . . . )


TV5 Monde is al heel lang in HD vrij te ontvangen via de satelliet met Nederlandse ondertitels. Gisteren nog langs gezapt. 
 

Mijn persoonlijke mening is dat daar vaak films worden uitgezonden die voor mij wat te somber zijn. Niet mijn smaak in ieder geval. Er is trouwens nog een internationale versie van TV5 die ook gratis in HD is te ontvangen: TV 5 Europe. 


Hoe bedoel je dat TV5 Europe in HD te ontvangen is? Is dat via de schotel of via WWW?

 

Nu er hier glasvezel ligt overweeg ik ook om naar een andere provider over te stappen vanwege het schrappen van TV5.


Hoe bedoel je dat TV5 Europe in HD te ontvangen is? Is dat via de schotel of via WWW?

 

Nu er hier glasvezel ligt overweeg ik ook om naar een andere provider over te stappen vanwege het schrappen van TV5.

 

TV5 is al enkel jaren geleden bij KPN weg.

En persoonlijk, ik keek er nooit na.😉

 

Zie hier, hier is een topic, waar je kan aangeven welke zenders jij er graag bij wilt hebben.


Dat TV5 voor een satelliet gebruiker vrij is om te kijken, wil natuurlijk niet zeggen dat KPN deze 'zomaar' aan zijn klanten mag doorgeven.

 

Sinds de 'nieuwe' manier van TV kijken bestaat en dit niet meer door een gemeentelijke programma raad wordt beslist zijn we afhankelijk van de providers. Dan blijft de prijs een belangrijk argument.

 

Wij zijn vanwege 1 zender juist terug gegaan naar KPN omdat die zender nu in het basispakket zit. Naast wat andere afwegingen. 


Hoe bedoel je dat TV5 Europe in HD te ontvangen is? Is dat via de schotel of via WWW?

 

Nu er hier glasvezel ligt overweeg ik ook om naar een andere provider over te stappen vanwege het schrappen van TV5.

Dat kan. Maar T-mobile is (nog) de enige provider die dan TV5 aanbiedt. Als je glasvezel wilt. Verder via coax Ziggo en Kabel Noord.

Delta/Caiway (glasvezel Delta Fiber) zijn per 1 januari j.l. ook met de zender gestopt.


Beste allemaal, er zijn voorlopig geen plannen om TV5 weer terug te brengen. We kijken elk jaar weer naar de zenderlijst en op basis van verschillende factoren voegen we dan zenders toe of halen we zenders weg. De zenderwijzigingen van dit jaar zie je hier; 

 

Beste @Marcia_ 

Ik denk dat ik niet de enige ben, die wel die wel eens die verschillende factoren zou willen weten. 

Een weet ik er:

  • Veel zenders binnen het KPN 30 aanbiederspakket zijn op de Sataliet althans free to air (gratis) en worden waarschijnlijk ook daar zelden bekeken. 

Ik hoef waarschijnlijk hier niet te vermelden dat ik een kwaliteitzender alsTV5 met hun schitterende op een duurzaam gerichte wereld best zo zou willen inruilen voor al die land verwoestende gouddelvers en op Engelstallige wraak gerichte propaganda zenders, waarmee we nu door KPN overspoelt worden. 

 

Dat begrijp ik zeker! Maar we kunnen/willen niet alles delen. Ik kan alleen aangeven dat het onder andere wél gebaseerd is op het aantal mensen die er interesse in hebben, maar het is ook bijvoorbeeld een kosten-batenafweging. 


Hoe bedoel je dat TV5 Europe in HD te ontvangen is? Is dat via de schotel of via WWW?

 

Nu er hier glasvezel ligt overweeg ik ook om naar een andere provider over te stappen vanwege het schrappen van TV5.

Via de schotel. Dat schreef ik er ook bij. 
 

TV5 Monde is al heel lang in HD vrij te ontvangen via de satelliet met Nederlandse ondertitels. Gisteren nog langs gezapt. 
 

Mijn persoonlijke mening is dat daar vaak films worden uitgezonden die voor mij wat te somber zijn. Niet mijn smaak in ieder geval. Er is trouwens nog een internationale versie van TV5 die ook gratis in HD is te ontvangen: TV 5 Europe. 

 


 


 

Mijn persoonlijke mening is dat daar vaak films worden uitgezonden die voor mij wat te somber zijn. Niet mijn smaak in ieder geval. 

 

@Noordzee kan zijn, maar heel veel van de films op TV5 kunnen in ieder geval mij ontroeren en geven voor mij een romantisch beeld van het vasteland van Europa zoals dat ik dat graag herken. 

@Marcia_  ik weet dat jij als partij daar geen beslisser in bent, maar KPN moet volgens mij niet vergeten dat ze vanuit het Nederlandse denkpatroon een steentje voor heeft, daar mag ze best een dubbeltje voor laten. Of om de Angelsaksische spreuk te hanteren, niet penny wise pound foolish zijn. 


@dommeke een steentje voor in wat voor opzicht?

En welk Nederlands denk patroon? Het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?