Skip to main content

Heeft KPN TV5Monde ?  Waar ?

Zo niet wanneer krijgt KPN deze zender

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@dommeke een steentje voor in wat voor opzicht?

En welk Nederlands denk patroon? Het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

 

 

 

Ik zat dieper aan te geven wat ik met het Nederlandse denkpatroon t.a.v. KPN bedoelde, toen ik mij realiseerde dat jouw vraag 100% of topic was. Van mij mag in ieder geval dit bericht weg. 

 


o.a. @dommeke  😉 zie ook hier.  😉 

Mijn excuus dat dit off topic is.

 

En persoonlijk heb ik € 0,00 over voor TV5

Deze zender keek ik nooit na en dat zal ook niet gebeuren als hij er weer op staat.

En ik denk dat TV5 te duur is voor KPN om erop te zetten, gezien het lage aantal kijkers.


o.a. @dommeke  😉 zie ook hier.  😉 

Mijn excuus dat dit off topic is.

 

En persoonlijk heb ik € 0,00 over voor TV5

Deze zender keek ik nooit na en dat zal ook niet gebeuren als hij er weer op staat.

En ik denk dat TV5 te duur is voor KPN om erop te zetten, gezien het lage aantal kijkers.

Ja hetzelfde hebben wij over voor “Radio, Erotische zenders, Kinder zenders en nog een flink aantal zenders” en toch misgunnen wij niet dat andere mensen dat wel graag willen zien. 

Maar we zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde.


@dommeke een steentje voor in wat voor opzicht?

En welk Nederlands denk patroon? Het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

 

 

 

Ik zat dieper aan te geven wat ik met het Nederlandse denkpatroon t.a.v. KPN bedoelde, toen ik mij realiseerde dat jouw vraag 100% of topic was. Van mij mag in ieder geval dit bericht weg. 

 

Ik heb geen idee waarom een oprecht bedoelde vraag naar de achterliggende gedachte van die uitspraak off topic is.

 

TV5 zal in ieder geval niet snel terugkomen. Voor 'niche' tv zenders is er bijna maar 1 keuze in Nederland.


@dommeke 

Natuurlijk gun ik iedereen wat ze willen.

En gemiddeld betalen we wel het juiste bedrag (denk ik).😉

Maar heb je op de link geklikt, die ik erbij gezet had?

P.S.

Excuus, ook dit is off topic. (ik ga me schamen)😉😥


 

 

TV5 zal in ieder geval niet snel terugkomen. Voor 'niche' tv zenders is er bijna maar 1 keuze in Nederland.

Ja lekker “niche” er gaan 1.3 miljoen Nederlanders op vakantie naar alleen al Frankrijk, maar de zender is wereldwijd en geeft ook veel informatie over Canada en meer landen in Amerika, Belgie, Zwitserland en niet te vergeten Frans sprekend Afrika, gebieden in Oceanie, Maar de zender TV5 heeft heel veel ook bijvoorbeeld hoogstaande kookprogramma’s. 

Ja dat intereseert jouw waarschijnlijk niet. Jij kijkt alleen naar de zenders waar ik niet naar kijk (maar die heb ik gewoon verborgen staan). 


RESPECT S.V.P. voor elkaar.


o.a. @dommeke  😉 zie ook hier.  😉 

Mijn excuus dat dit off topic is.

 

En persoonlijk heb ik € 0,00 over voor TV5

Deze zender keek ik nooit na en dat zal ook niet gebeuren als hij er weer op staat.

En ik denk dat TV5 te duur is voor KPN om erop te zetten, gezien het lage aantal kijkers.

Met alle respect, je punt is inmiddels wel duidelijk. Er wordt wel naar TV5 gevraagd en dat jij er niet naar kijkt, wil niet zeggen dat niemand er naar kijkt en omdat kpn TV5 niet doorgeeft, kan niemand zeggen, hoeveel er naar gekeken wordt. Bovendien kan kpn TV5 onderdeel maken van een aanvullend pakket, waar jij dan niet voor hoeft te betalen. 

Persoonlijk heb ik € 0,00 over voor RTL 4, 5, 7, en 8, Veronica, Net 5, SBS 6 en 9, Comedy Central, Spike, ESPN, FOX, TLC, MTV, XITE, Dreamsworks Channel, Disney Channel, Nickelodeon, Eurosport 1 en 2, Insight, Njam, Beleef KPN, RTL Television, My Nick, Nick Toons, Nick Jr, Nick Music, Boomerang, Baby TV, RTL Telekids, Cartoon Network, RTL Lounge, RTL Crime, Family 7, France 2, RTV7, RAI UNO, MTV 80’s, TV Oranje, 100 % TV NL, MTV Live, Utsav Bharat, TRT Türk, NPO GOS 1, 2 en 3, Omrop Fryslan, TV Gelderland, Omroep Brabant, NH Nieuws, AT5, RTV Utrecht, Omroep Zeeland, TV 538, True Amateurs en Babes TV: al deze zenders kijk ik nooit na en dat jij dat wel doet, is je goed recht en vooral blijven doen.

Ook al kijk ik dus nooit naar de bovenstaande zenders, ik betaal er wél voor (al krijg ik het ‘pluspakket’ gratis), maar daar hoor je me verder niet over klagen. Dat is nu eenmaal inherent aan de abonnementenstructuur. Ik begrijp dat deze zenders allemaal massaal bekeken worden en voor kpn niet te duur zijn om ‘ze erop te zetten’, maar dat neemt niet weg, dat ik graag zou zien, dat TV5 weer terugkomt. En als het abonnement dan duurder wordt, ik vind het prima! Ook al zijn er genoeg zenders waar ik nooit naar kijk maar wél voor betaal… dat doe ik uit respect voor hen die daar wél naar kijken.


Beste allemaal, er zijn voorlopig geen plannen om TV5 weer terug te brengen. We kijken elk jaar weer naar de zenderlijst en op basis van verschillende factoren voegen we dan zenders toe of halen we zenders weg. De zenderwijzigingen van dit jaar zie je hier; 

 

Beste @Marcia_ 

Ik denk dat ik niet de enige ben, die wel die wel eens die verschillende factoren zou willen weten. 

Een weet ik er:

  • Veel zenders binnen het KPN 30 aanbiederspakket zijn op de Sataliet althans free to air (gratis) en worden waarschijnlijk ook daar zelden bekeken. 

Ik hoef waarschijnlijk hier niet te vermelden dat ik een kwaliteitzender alsTV5 met hun schitterende op een duurzaam gerichte wereld best zo zou willen inruilen voor al die land verwoestende gouddelvers en op Engelstallige wraak gerichte propaganda zenders, waarmee we nu door KPN overspoelt worden. 
 

‘Voorlopig’ is een even vaag begrip als ‘binnenkort’ of ‘er is nu nog niets over bekend’, maar ‘voorlopig’ kan ook een tijdsbestek aanduiden. Het zou dus ook kunnen betekenen, dat in de zomer de zender weer terugkeert. Immers, in de zomer werden de wijzigingen in het zenderpakket altijd bekend gemaakt. Weliswaar wijzigde er vorig niets en nu lijkt kpn overvallen door het stoppen van een aantal zenders, waarvoor geen enkel alternatief geboden wordt en bijvoorbeeld het ‘4K pakket’ op sterven na, dood lijkt te zijn.

Verder ben ik ook benieuwd op welke basis van de verschillende factoren, bijvoorbeeld France 2 werd toegevoegd. Een volwaardige vervanger van TV5 is dat natuurlijk allerminst en ik heb bijvoorbeeld op dit forum geen massale verzoeken voor France 2 kunnen vinden. En bij mijn weten, worden ook de klanten, door kpn niet actief benaderd voor wensen en verzoeken voor het toevoegen of verwijderen van zenders. Topics over de wensen worden namelijk alleen door klanten geopend, kpn zélf neemt in deze geen initiatief.

Ik begrijp best dat in deze niet alles gedeeld kan en mag worden maar inzichtelijk maken, op welke basis een zender wordt toegevoegd, lijkt me geen groot geheim, tenzij het puur om pingels gaat en kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit, waarbij ik me tegelijkertijd afvraag, hoe de baten van zenders als France 2 en Paramount Network zich verhouden tot de lasten van een zender als TV5. 


@Berteman

Maar dat geef ik toch ook aan?

Iedereen mag kijken naar de zenders die hij / zij goed vinden.

Daar heb ik geen enkel probleem mee.

Mijn mening waar ik naar kijk is puur ter info, maar inderdaad irrelevant voor deze topic. (mijn excuus😉)

 

Daarom heb ik ook al een paar keer naar deze topic verwezen.😉😊


o.a. @dommeke  😉 zie ook hier.  😉 

Mijn excuus dat dit off topic is.

 

En persoonlijk heb ik € 0,00 over voor TV5

Deze zender keek ik nooit na en dat zal ook niet gebeuren als hij er weer op staat.

En ik denk dat TV5 te duur is voor KPN om erop te zetten, gezien het lage aantal kijkers.

 

Persoonlijk heb ik € 0,00 over voor RTL 4, 5, 7, en 8, Veronica, Net 5, SBS 6 en 9, Comedy Central, Spike, ESPN, FOX, TLC, MTV, XITE, Dreamsworks Channel, Disney Channel, Nickelodeon, Eurosport 1 en 2, Insight, Njam, Beleef KPN, RTL Television, My Nick, Nick Toons, Nick Jr, Nick Music, Boomerang, Baby TV, RTL Telekids, Cartoon Network, RTL Lounge, RTL Crime, Family 7, France 2, RTV7, RAI UNO, MTV 80’s, TV Oranje, 100 % TV NL, MTV Live, Utsav Bharat, TRT Türk, NPO GOS 1, 2 en 3, Omrop Fryslan, TV Gelderland, Omroep Brabant, NH Nieuws, AT5, RTV Utrecht, Omroep Zeeland, TV 538, True Amateurs en Babes TV: al deze zenders kijk ik nooit na en dat jij dat wel doet, is je goed recht en vooral blijven doen.

Ook al kijk ik dus nooit naar de bovenstaande zenders, ik betaal er wél voor (al krijg ik het ‘pluspakket’ gratis), maar daar hoor je me verder niet over klagen. Dat is nu eenmaal inherent aan de abonnementenstructuur. Ik begrijp dat deze zenders allemaal massaal bekeken worden en voor kpn niet te duur zijn om ‘ze erop te zetten’, maar dat neemt niet weg, dat ik graag zou zien, dat TV5 weer terugkomt. En als het abonnement dan duurder wordt, ik vind het prima! Ook al zijn er genoeg zenders waar ik nooit naar kijk maar wél voor betaal… dat doe ik uit respect voor hen die daar wél naar kijken.

@Berteman 

Waarom neem je dan een abonnement op KPN TV. Je kunt de NPO-zenders ook gratis kijken, via de ether of eventueel via internet. Dat scheelt je tien euro per maand. 


@Berteman 

Helemaal eens met @Noordzee 

En voor dat uitgespaarde abonnementsgeld voor KPN kan je een schotel met ontvanger kopen. Voor eenmalig zo'n 150 Euro kijk je gratis naar alle Duitse en Engelse zenders en nog veel meer.

Én TV5.


@Noordzee 

Waar ik praat over KPN in het Nederlandse denkpatroon bedoel ik hiermee dat  KPN toch voor velen een beetje ons is.  Maar er zijn er ook die direct denken dat ik hier zo goedkoop mogelijk mee bedoel. ( Ik heb jou niet op het oog hiermee) 😘

Niet iedereen is geboren tijdens de hongerwinter, We willen ook een beetje comfort. 

Makkelijk de afstandbediening pakken om je TV aan te zetten en simpel te kunnen schakelen tussen de zenders is ook wat waard. 
 


@Berteman

Helemaal eens met @Noordzee 

En voor dat uitgespaarde abonnementsgeld voor KPN kan je een schotel met ontvanger kopen. Voor eenmalig zo'n 150 Euro kijk je gratis naar alle Duitse en Engelse zenders en nog veel meer.

Én TV5.

Je moet een gelukkig mens zijn., Helemaal wonen in de vrije natuur. Maar er zijn ook mensen die niet eens hun schotel op een Astra sataliet kunnen richten gezien de bebouwing in de stad. Ik zou best een schotel willen. Maakte hem dan ook zelfrichtend. Kunnen we nog veel meer zenders ontvangen. Overigens blijft het dan geknoei met TV5 op sateliet omdat het voor mij niet altijd duidelijk is dat als je een zender hebt met Nederlandse ondertiteling dit ook blijft. . 

https://europe.tv5monde.com/nl/over/faq-99085?timezone=Europe/Berlin


Vermoedelijk wordt de term Niche verkeerd begrepen, dat is niks meer en minder dan een specifieke doelgroep. Dat staat volledig los van het aantal werkelijke kijkers naar een TV kanaal. 

 

Ook ik gun elke KPN klant de tv zenders die hij of zij graag ziet. Ik kan de keuze voor de zenderwijziging van destijds, behalve de centenkwestie, niet begrijpen.

 

Dank u voor de uitleg wat met die opmerking werdt bedoeld. En ik dacht helemaal niet dat u zo goedkoop mogelijk bedoelde, van daar mijn vraag. 

Uw uitleg dat voor Nederlanders KPN een beetje ons is kwam totaal niet in mij op. Zeker niet sinds KPN een commercieel bedrijf is niet meer het oude PTT.


Aha.

Daar zie ik :

Is TV5MONDE beschikbaar via streaming?

Nee, TV5MONDE Europe is niet beschikbaar via streaming in Nederland.

Dus helaas maar dan is er wel duidelijkheid.


@dommeke

Ik heb net even voor je gekeken.

Bij TV5 Monde op de ASTRA 1 satelliet kan ik kiezen voor Nederlandse oondertiteling . Net zelfs een Nederlandstalig item.


@dommeke

Ik heb net even voor je gekeken.

Bij TV5 Monde op de ASTRA 1 satelliet kan ik kiezen voor Nederlandse oondertiteling . Net zelfs een Nederlandstalig item.

Bedankt, maar ik wist dat al van @Noordzee, hoewel ik dacht dat het Canal+ was toen en ik dacht dat die niet meer bestond. Maar dat heb ik net bekeken en fout gedacht.  

Maar je kijkt er dus ook na, je bent dus een Lucky. Maar zoals ik al schreef ik kan hier geen sataliet installeren, ben van de TV provider afhankelijk. 


o.a. @dommeke  😉 zie ook hier.  😉 

Mijn excuus dat dit off topic is.

 

En persoonlijk heb ik € 0,00 over voor TV5

Deze zender keek ik nooit na en dat zal ook niet gebeuren als hij er weer op staat.

En ik denk dat TV5 te duur is voor KPN om erop te zetten, gezien het lage aantal kijkers.

 

Persoonlijk heb ik € 0,00 over voor RTL 4, 5, 7, en 8, Veronica, Net 5, SBS 6 en 9, Comedy Central, Spike, ESPN, FOX, TLC, MTV, XITE, Dreamsworks Channel, Disney Channel, Nickelodeon, Eurosport 1 en 2, Insight, Njam, Beleef KPN, RTL Television, My Nick, Nick Toons, Nick Jr, Nick Music, Boomerang, Baby TV, RTL Telekids, Cartoon Network, RTL Lounge, RTL Crime, Family 7, France 2, RTV7, RAI UNO, MTV 80’s, TV Oranje, 100 % TV NL, MTV Live, Utsav Bharat, TRT Türk, NPO GOS 1, 2 en 3, Omrop Fryslan, TV Gelderland, Omroep Brabant, NH Nieuws, AT5, RTV Utrecht, Omroep Zeeland, TV 538, True Amateurs en Babes TV: al deze zenders kijk ik nooit na en dat jij dat wel doet, is je goed recht en vooral blijven doen.

Ook al kijk ik dus nooit naar de bovenstaande zenders, ik betaal er wél voor (al krijg ik het ‘pluspakket’ gratis), maar daar hoor je me verder niet over klagen. Dat is nu eenmaal inherent aan de abonnementenstructuur. Ik begrijp dat deze zenders allemaal massaal bekeken worden en voor kpn niet te duur zijn om ‘ze erop te zetten’, maar dat neemt niet weg, dat ik graag zou zien, dat TV5 weer terugkomt. En als het abonnement dan duurder wordt, ik vind het prima! Ook al zijn er genoeg zenders waar ik nooit naar kijk maar wél voor betaal… dat doe ik uit respect voor hen die daar wél naar kijken.

@Berteman

Waarom neem je dan een abonnement op KPN TV. Je kunt de NPO-zenders ook gratis kijken, via de ether of eventueel via internet. Dat scheelt je tien euro per maand. 

@Noordzee: ik weet dat de NPO-zenders via de ether en internet gratis te bekijken zijn, maar een aantal zenders waar ik ook graag naar kijk, niet. Die zijn alleen te zien met een abonnement. Via een provider dus.

En aangezien men met een internetabonnement, het televisiegebeuren toch ook subsidieert is de keuze dan ook snel gemaakt, want € 10,00 voor het televisieabonnement is natuurlijk erg goedkoop en verre van een realistische prijs. 

@Berteman

Helemaal eens met @Noordzee 

En voor dat uitgespaarde abonnementsgeld voor KPN kan je een schotel met ontvanger kopen. Voor eenmalig zo'n 150 Euro kijk je gratis naar alle Duitse en Engelse zenders en nog veel meer.

Én TV5.

@JanBar: Ik hád een schotel. Ik weet dat er tientallen Britse zenders vrij te ontvangen zijn. En nog veel meer. 

Maar helaas, m’n schotel hing aan de zijmuur van de garage van mijn buren. De nieuwe buren hebben de garage wegens bouwvalligheid en het ontbreken van een auto gesloopt en helaas is er door omliggende bebouwing en opschietende bomen, geen geschikte plek meer te vinden om een goede ontvangst te garanderen. We wonen niet allemaal vrijstaand of op het platteland.

@Berteman

Maar dat geef ik toch ook aan?

Iedereen mag kijken naar de zenders die hij / zij goed vinden.

Daar heb ik geen enkel probleem mee.

Mijn mening waar ik naar kijk is puur ter info, maar inderdaad irrelevant voor deze topic. (mijn excuus😉)

 

Daarom heb ik ook al een paar keer naar deze topic verwezen.😉😊

@joop2011: Maar dan moet die zender natuurlijk wél moet doorgeven worden.

Misschien ten onrechte, maar uit je reactie proef ik dat TV5 voor jou niet interessant is en er ook niet voor wil betalen en het daarom ook niet hoeft, ondanks dat er bij andere abonnees wél behoefte is, die trouwens wél betalen voor zenders die voor hen niet interessant zijn maar waarschijnlijk wel voor jou. Dat heet solidariteit en is ook een vorm van respect.

Verder blijf je maar hameren dat de doorgifte vergoeding ‘te hoog’ is. Hoe hoog is die dan precies en wat is voor kpn dan wél een redelijk bedrag voor doorgifte?


@Berteman het zal ongetwijfeld minder zijn dan de € 2,50 die Disney via ESPN per KPN klant op strijkt.

Welke prijs TV5 aan een provider rekent zal enkel bij de partijen die dit aan gaat bekend zijn niet alles is via het interweb te vinden.


@Berteman 

Er niet naar kijken of er niet voor willen betalen is 2 dingen.

Je betaald voor een pakket en daar zitten altijd zenders bij die je niet kijkt, maar anderen wel.

En dat vind ik prima.  (dat bedoelde ik ermee)😉

 

@Galdor68 

ESPN is momenteel € 1,50 per maand.

En dat is een hoop geld voor 1 zender, maar helaas ben ik bang dat veel klanten weggaan als KPN hem eraf haalt.  

Want alle providers hebben hem nu voor die € 1,50.


@joop2011

Er wordt zoveel over een hoop geld gemopperd klopt dat wel? De content wat via ESPN 1 binnenkomt is wel meer waard dan die 1,50 per maand. Ik vraag mij wel af waar dat bedrag op is gebaseerd. Ik geef niet om sport en al helemaal niet om voetbal dus heb ik die centen daar niet voor over.

 

Het is erger dat klanten met alleen internet hier ook aan bijdragen.


Ben er uit. Ik neem nord vpn dan gewoon tv5 france in frankrijk bekijken


Dan zal je het wel zonder nederlandse ondertitels moeten stellen vermoed ik ?
Geen plek voor een schotel ?


Nah hier 6000m2 maar ik wil niet zo'n ding.

En misschien wel franse "sous titrage";-)))