Skip to main content

Zodra ik straks tijd heb om 15 min in de wacht te staan ga ik bellen en het oude werkende tv abonnement eisen. Dit werkt niet. 
 

ik heb het weekend van alles getweakt tot en met nieuwe HDMI kabels, cat 6 kabel, tv gereset. Kast je bij kuren aangesloten. Allemaal zelfde resultaat. 
 

zwart beeld na 45 tot 180 min waarna een power reset nodig is

 

gemiddeld 7 sec tussen zappen naar volgend kanaal  

 

haperend beeld continu 

 

en geen hulp of opvolging vanuit KPN

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt, latere reacties in eerdere topic meeverplaatst

Vandaag met Daan van 2e Lijn support gesproken en een aantal stappen doorlopen.

Oplossing voor mijn problemen:

  • Traag zappen (5-7 sec) tussen kanalen
  • Bevroren beeld
  • Haperend geluid

Oplossing:

Via menu Info:

Van Muticast naar Unicast - probleem meteen opgelost. 


Van Muticast naar Unicast - probleem meteen opgelost. 

Maar je wilt natuurlijk geen unicast want dat leidt tot een lagere beeldkwaliteit en geen dolby 5.1 maar gewoon stereo geluid.


Van Muticast naar Unicast - probleem meteen opgelost. 

Maar je wilt natuurlijk geen unicast want dat leidt tot een lagere beeldkwaliteit en geen dolby 5.1 maar gewoon stereo geluid.

 

Inderdaad een vreemd advies van de helpdesk medewerker.

 

KPN moet dit probleem, en de andere, gewoon met spoed oplossen. En dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedan. Dat begrijp ik.


Van Muticast naar Unicast - probleem meteen opgelost. 

Maar je wilt natuurlijk geen unicast want dat leidt tot een lagere beeldkwaliteit en geen dolby 5.1 maar gewoon stereo geluid.

Dat is wederom geen oplossing maar een workaround... Het probleem is nog steeds niet opgelost.


Van Muticast naar Unicast - probleem meteen opgelost. 

Maar je wilt natuurlijk geen unicast want dat leidt tot een lagere beeldkwaliteit en geen dolby 5.1 maar gewoon stereo geluid.

Dat is wederom geen oplossing maar een workaround... Het probleem is nog steeds niet opgelost.

 

Hoi @Lucas8899, ik kan me voorstellen dat je niet heel blij bent met wat je beschrijft aan issues. Om te beginnen met het ‘simpele’: de zapsnelheid is een van de bekende bevindingen. We hebben in de afgelopen twee updates daar al verbeteringen in aangebracht, en dat blijven we ook doen. Aan die zapsnelheid kun je zelf ook niet heel veel doen. Het instellen op unicast, zoals je nu gedaan hebt, kan een workaround zijn. Maar is niet een die we aanraden.

 

De uitval die je beschrijft, dat is iets wat we niet als een algemeen voorkomend iets herkennen. Je hebt al veel troubleshooting gedaan lees ik. Kun je daar wat uitgebreider over vertellen? Hoe zit alles aangesloten bij je, wat voor apparaten heb je, wat heb je gedaan?


Van Muticast naar Unicast - probleem meteen opgelost. 

Maar je wilt natuurlijk geen unicast want dat leidt tot een lagere beeldkwaliteit en geen dolby 5.1 maar gewoon stereo geluid.

Niets van te merken. 


Van Muticast naar Unicast - probleem meteen opgelost. 

Maar je wilt natuurlijk geen unicast want dat leidt tot een lagere beeldkwaliteit en geen dolby 5.1 maar gewoon stereo geluid.

Dat is wederom geen oplossing maar een workaround... Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Voor mijn probleem de oplossing. Geloof mij het is een verademing om snel te kunnen zappen en niet steeds dat kastje hoeven te resetten. 


Hoi @Lucas8899, ik kan me voorstellen dat je niet heel blij bent met wat je beschrijft aan issues. Om te beginnen met het ‘simpele’: de zapsnelheid is een van de bekende bevindingen. We hebben in de afgelopen twee updates daar al verbeteringen in aangebracht, en dat blijven we ook doen. Aan die zapsnelheid kun je zelf ook niet heel veel doen. Het instellen op unicast, zoals je nu gedaan hebt, kan een workaround zijn. Maar is niet een die we aanraden.

 

De uitval die je beschrijft, dat is iets wat we niet als een algemeen voorkomend iets herkennen. Je hebt al veel troubleshooting gedaan lees ik. Kun je daar wat uitgebreider over vertellen? Hoe zit alles aangesloten bij je, wat voor apparaten heb je, wat heb je gedaan?

Toch een aanbeveling van jouw collega Daan. Voor mij werkt het als een zonnetje. Case close. 


Los van dit probleem , wat mij enorm irriteert is dat mij vorige week werd verteld dat er een ticket was aangemaakt. En dat ik als brave klant zat te wachten tot 2e lijn mij zou bellen. Vervolgens maar weer eens gebeld en gezegd dat ik op wilde zeggen vanwege non conformiteit en dezelfde dag nog werd teruggebeld. 
 

is bovenstaande een work arround of oplossing? 


Dat antwoord had je al gehad van mij. Het is geen oplossing, het is een workaround die uiteraard wel werkt, maar ook nadelen heeft. Dat moet je uiteraard afwegen tegen de ongemakken.

Multicast hoort prima te werken en doet het bij mij ook op beide boxen met totaal verschillende aansluitingen en tv/versterker setup. Schakelen tussen kanalen is nog steeds niet snel maar rond de 3 seconden op de commerciële zenders (publieke kanalen zijn om mij onbekende redenen iets vlotter). Dat is voor mij voor nu snel zat, met de wetenschap dat dat verbeterd gaat worden.


…. We hebben in de afgelopen twee updates daar al verbeteringen in aangebracht, en dat blijven we ook doen. 


helaas al vanaf de eerste week de kpn+ box. Die updates hebben echt niet geholpen hoor. Blijft huilen met de pet op. Unicaat mag dan een workaround zijn maar dan heb je tenminste beeld en geluid. Als ik dat van te voren had geweten had ik niet overgestapt. Raad iedereen af om nu voor kpn te kiezen.