Skip to main content

Sinds deze week 2 VIP5202 kastjes gekregen wegens overstap naar 4K. Ook hier op beide kastje traag zappen, exact dezelfde problemen als Otto73. Het lijkt erop dat het een probleem met de type kastje/software is. Komt er een oplossing voor dit probleem?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Excuus voor de late reactie @Ger-, jouw bericht is helaas even tussen wal en schip geraakt 😬

Ik heb nu een eigen topic voor je aangemaakt en wil je vragen om te kijken of het nog een verschil maakt als je de tv-ontvanger een frisse start geeft. 

Hopelijk wel! Wat de interactieve tv mensen hier over te zeggen hebben is namelijk het volgende:

Per type STB kan het zap gedrag iets verschillen.

Bij de 5202 is het gedrag na het zappen:

  • Zwart beeld (ongeveer 1,5 sec)
  • Beeld zonder geluid, kort stil staand, dan bewegend (ongeveer 1,5 sec)
  • Beeld en geluid.
  • Totaal duurt het ongeveer 3 a 4 sec.

Bij de 5202 komt dus eerst beeld en kort daarna ook audio.
Dit is normaal zap (kanaal wissel) gedrag. We laten de audio pas horen als audio en video in sync zijn.

 


Bij de 5202 is het gedrag na het zappen:

  • Zwart beeld (ongeveer 1,5 sec)
  • Beeld zonder geluid, kort stil staand, dan bewegend (ongeveer 1,5 sec)
  • Beeld en geluid.
  • Totaal duurt het ongeveer 3 a 4 sec.

Vreemd want bij mij is dat zwarte beeld in een flits (< 0,5s) weer weg.


Gelukkig maar @wjb 😃 Bij de meeste anderen ook, daarbij gaat het zappen heel snel met dit type ontvanger. Dit is echter het antwoord dat we van ze hebben ontvangen, en ze hebben gevraagd of wij dit ook willen meedelen aan onze klanten. Ik heb het idee dat er een kleine minderheid is waarbij het wel volgens dit schema gaat en dat de rest gelukkig de mazzel heeft dat het een stuk vlotter verloopt allemaal.


Bedankt voor de reactie,

Na de frisse start (op verzoek van twitter webcare) zijn beide ontvangers van 3 seconden naar 2 seconden gegaan. Dat is al een stukje beter, Het oude vip2952 kastje zapt wel  binnen 1 seconden vandaar dat het ook zo opvalt. Als hier verder niets aan te doen is zal het altijd een irritatie punt blijven, maar dan is het voor nu niet anders. Het oude kasje vip2952 zapt snel maar de overige bediening is zeer traag, Bij de vip5202 is de overige bediening snel maar het zappen en doorspoelen van opgenomen programma's traag. Probeer het zelf maar eens uit om een aantal keer van zender te wisselen en je moet per zender 2 - 3 seconden wachten….


Zelf heb ik een 2952 in gebruik en die is inderdaad lekker sloom qua menu en alles 🙄

2 seconden is al een stuk beter dan 3 seconden, maar ik snap dat dit nog steeds heel hinderlijk is. Ik had dan ook graag beter nieuws voor je gehad, maar denk dat ik weinig anders kan zeggen dan we hier niets aan kunnen veranderen, sorry!