Skip to main content

Heb van de week Netflix geïnstalleerd  heb nadien ontzettend veel problemen met het geluid van de tv op de kamer  op de slaapkamer niet krijg nu ook een nieuwe tv ontvanger he de tv ontvanger ook al geruild met de slaapkamer maar het probleem blijft en als ik de tv uit doe  en ik doe hem weer aan is het geluid weg dan moet ik vaker op de aan knop dan doet het geluid het soms wel weer krijg maandag de nieuwe tv ontvanger zo het nu is had het niet gehoeven 

krijg maandag de nieuwe tv ontvanger 

Dat zal wellicht helpen….


Hallo @Franeker, welkom op het KPN forum! Balen dat je problemen met geluid ervaart nadat je Netflix hebt geïnstalleerd. De problemen spelen alleen in de woonkamer, begrijp ik. Ook wanneer je hier de tv-ontvanger van de slaapkamer aansluit. Dan denk ik dat de nieuwe tv-ontvanger inderdaad geen verschil gaat maken en zullen we naar andere zaken moeten kijken. Wil je de HDMI-kabel eens controleren? Daarnaast ben ik ook heel benieuwd hoe je de tv-ontvanger hebt aangesloten.

Als je alleen problemen met het geluid op Netflix ervaart dan kan het helpen om de geluidsinstellingen aan te passen naar stereo/standaard. Sommige televisies kunnen namelijk niet tegen het Dolby Digital Plus geluid van Netflix. Standaard staat Dolby Digital Plus namelijk aan, dus je zal iedere keer het geluid moeten aanpassen naar stereo/standaard (als het werkt, natuurlijk). Als je een Smart TV hebt, kan je er eventueel voor kiezen om Netflix op de televisie zelf te gebruiken. De app die je in de appstore van jouw televisie kunt downloaden is namelijk helemaal geschikt voor jouw televisie.


Ik weet nu eerst genoeg het ligt aan de TV kan niet met alle geluid overweg