Skip to main content

In korte tijd zijn we opeens bijna alle opnames verloren. 30 sec. stekker uit de tv ontvanger helpt niet. De opnames zijn ook in de KPN iTV niet meer zichtbaar. De opnames zijn zeker geen jaar oud dus hier ligt het niet aan. Na contact met klantenservice geeft men aan hier niks mee te kunnen doen.

Mij vraag is of meer klanten hier last van hebben, als dit zo blijft zal ik de keuze gaan maken om over stappen naar een andere glasvezel provider. We betalen echter genoeg, dan wil je hier ook gebruik van maken op het moment dat het ons uitkomt. Erg vervelend als je er niet op kunt vertrouwen dat je een serie op gewenst moment kan vervolgens en dus hele delen mist.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Heb je ook al op tv.kpn.com gekeken? Hoeveel ontvangers heb je? Heb je er wellicht eentje teruggestuurd naar KPN? Ik vraag dat omdat soms kpn dan vergeet je abo-gegevens uit zo'n teruggestuurde ontvanger te verwijderen zodat de nieuwe gebruiker met jouw abonnement werkt en zodoende al jouw opnames kan wissen. Dat kan ook gebeuren als iemand een ontvanger verpatst via Marktplaats. 


Bedankt voor je reactie, ook tv.kpn.com zijn ze verdwenen. Ik heb 2st. 4K tv ontvangers de oude zijn retour gestuurd. Ik neem aan dat men ze dan niet bij andere klanten laten gebruiken met mijn abbonement nummer, gister 45 minuten aan de telefoon gehangen en niet hierover te horen gekregen. Mocht dat het probleem wel zijn, kunnen ze de TV ontvangers los koppelen van mijn abbonement?

 


Hallo @Diesel83! Welkom en goed dat je hier een melding van maakt!

Wat balen dat er opnames weg zijn… dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze extra optie. De opnames kunnen wij niet herstellen. We kunnen wel kijken of de voorwaarden van het Opnemen Pakket duidelijk zijn en afgevinkt kunnen worden en of dat er eventueel nog een oude TV ontvanger gekoppeld is aan jouw iTV account. 

Voor het oplossen van problemen met opnames hebben wij een servicetool: Wat gaat er niet goed met je opname?
 

  1. Check in MijnKPN of het Opnemen Pakket nog aan staat
  2. Als het Opname Pakket nog aan staat, dan kun je de TV ontvanger herstarten of resetten. Controleer daarna of de opnames weer zichtbaar zijn. 

Zie je nog steeds geen opnames staan?

  • Een opname blijft niet langer dan 1 jaar beschikbaar. 
  • Opnames van zenders uit een extra zenderpakket blijven alleen beschikbaar als dit pakket nog aan staat. Als je het pakket weer aan zet zijn de opnames weer beschikbaar.
  • Als je het Opnemen Pakket uitzet verwijder je automatisch alle opgenomen programma's. Zet je het pakket later weer aan dan zijn de opnames niet meer beschikbaar.
  • Controleer dan in de gids of de opname is mislukt. Een mislukte opname is helaas niet te herstellen. Je ziet dan dit icoon bij de opname staan:

     

 

 

 

 

 

 

Ik lees dat je al een aantal dingen gedaan en uitgesloten hebt. Er staan onvoldoende gegevens in jouw Forum profiel om je klantgegevens erbij te pakken, dus ik heb het niet kunnen controleren. Omdat je aangeeft dat “bijna alle opnames verloren” zijn gegaan, doe ik de aanname dat het Opname Pakket nog geactiveerd is (anders waren er helemaal geen opnames meer zichtbaar).

Staat er nog een retour gestuurde TV ontvanger gekoppeld aan mijn iTV account?
 

Hoeveel ontvangers heb je? Heb je er wellicht eentje teruggestuurd naar KPN? Ik vraag dat omdat soms kpn dan vergeet je abo-gegevens uit zo'n teruggestuurde ontvanger te verwijderen zodat de nieuwe gebruiker met jouw abonnement werkt en zodoende al jouw opnames kan wissen. 

Goede vragen van Henk2304! 

Duurzaamheid is erg belangrijk voor ons en daarom wordt retour gestuurde apparatuur zoveel mogelijk opnieuw ingezet. Voordat apparatuur opnieuw ingezet wordt, worden er controles en testen uitgevoerd. Het komt incidenteel voor dat hierin iets mis gaat, waardoor de retour gestuurde TV ontvanger nog wel gekoppeld staat aan jouw iTV account maar in gebruik is bij een andere klant.

Ik kijk graag voor je na of dit het geval is en zo ja, dat kan de retour gestuurde TV ontvanger uiteraard ontkoppelt worden! 

Wil je de volgende gegevens aanvullen in jouw Forum profiel?

  • Geboortedatum
  • Klantnummer
  • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is
  • Aantal TV ontvangers in gebruik?
  • Serienummer(s) van de TV ontvanger(s) (het serienummer staat op de onderkant van de TV ontvanger)

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken! Alvast bedankt!


Hallo @Diesel83! Welkom en goed dat je hier een melding van maakt!

Wat balen dat er opnames weg zijn… dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze extra optie. De opnames kunnen wij niet herstellen. We kunnen wel kijken of de voorwaarden van het Opnemen Pakket duidelijk zijn en afgevinkt kunnen worden en of dat er eventueel nog een oude TV ontvanger gekoppeld is aan jouw iTV account. 

Voor het oplossen van problemen met opnames hebben wij een servicetool: Wat gaat er niet goed met je opname?
 

  1. Check in MijnKPN of het Opnemen Pakket nog aan staat
  2. Als het Opname Pakket nog aan staat, dan kun je de TV ontvanger herstarten of resetten. Controleer daarna of de opnames weer zichtbaar zijn. 

Zie je nog steeds geen opnames staan?

  • Een opname blijft niet langer dan 1 jaar beschikbaar. 
  • Opnames van zenders uit een extra zenderpakket blijven alleen beschikbaar als dit pakket nog aan staat. Als je het pakket weer aan zet zijn de opnames weer beschikbaar.
  • Als je het Opnemen Pakket uitzet verwijder je automatisch alle opgenomen programma's. Zet je het pakket later weer aan dan zijn de opnames niet meer beschikbaar.
  • Controleer dan in de gids of de opname is mislukt. Een mislukte opname is helaas niet te herstellen. Je ziet dan dit icoon bij de opname staan:

     

 

 

 

 

 

 

Ik lees dat je al een aantal dingen gedaan en uitgesloten hebt. Er staan onvoldoende gegevens in jouw Forum profiel om je klantgegevens erbij te pakken, dus ik heb het niet kunnen controleren. Omdat je aangeeft dat “bijna alle opnames verloren” zijn gegaan, doe ik de aanname dat het Opname Pakket nog geactiveerd is (anders waren er helemaal geen opnames meer zichtbaar).

Staat er nog een retour gestuurde TV ontvanger gekoppeld aan mijn iTV account?
 

Hoeveel ontvangers heb je? Heb je er wellicht eentje teruggestuurd naar KPN? Ik vraag dat omdat soms kpn dan vergeet je abo-gegevens uit zo'n teruggestuurde ontvanger te verwijderen zodat de nieuwe gebruiker met jouw abonnement werkt en zodoende al jouw opnames kan wissen. 

Goede vragen van Henk2304! 

Duurzaamheid is erg belangrijk voor ons en daarom wordt retour gestuurde apparatuur zoveel mogelijk opnieuw ingezet. Voordat apparatuur opnieuw ingezet wordt, worden er controles en testen uitgevoerd. Het komt incidenteel voor dat hierin iets mis gaat, waardoor de retour gestuurde TV ontvanger nog wel gekoppeld staat aan jouw iTV account maar in gebruik is bij een andere klant.

Ik kijk graag voor je na of dit het geval is en zo ja, dat kan de retour gestuurde TV ontvanger uiteraard ontkoppelt worden! 

Wil je de volgende gegevens aanvullen in jouw Forum profiel?

  • Geboortedatum
  • Klantnummer
  • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is
  • Aantal TV ontvangers in gebruik?
  • Serienummer(s) van de TV ontvanger(s) (het serienummer staat op de onderkant van de TV ontvanger)

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken! Alvast bedankt!

 

Bedankt voor uw reactie, ik heb mijn profiel reeds aangevuld met bovenstaande gegevens.

Het opname pakket is nog actief want de nieuwe opnames staan er wel in. Ik hoor graag als u eventuele oorzaak gevonden heeft en/of wat aangepast is om het te voorkomen dat het opnieuw fout gaat.

 

Mvg, Rick Bakker


Bedankt voor jouw gegevens!

Het Opnemen Pakket staat inderdaad geactiveerd en er stonden in totaal 3 TV ontvangers gekoppeld aan jouw iTV account. Ik heb er 1 verwijderd, de TV ontvangers met de doorgegeven serienummers staan nu alleen nog actief!

Ik ga er vanuit dat (buiten de voorwaarden om) er nu geen opnames meer verdwijnen. Mocht dat wel gebeuren, laat je het dan weten?
Excuses voor het ongemak!


Bedankt voor jouw gegevens!

Het Opnemen Pakket staat inderdaad geactiveerd en er stonden in totaal 3 TV ontvangers gekoppeld aan jouw iTV account. Ik heb er 1 verwijderd, de TV ontvangers met de doorgegeven serienummers staan nu alleen nog actief!

Ik ga er vanuit dat (buiten de voorwaarden om) er nu geen opnames meer verdwijnen. Mocht dat wel gebeuren, laat je het dan weten?
Excuses voor het ongemak!

Bedankt voor de snelle actie, ik hoop ook dat hiermee het probleem opgelost is. Mocht het probleem niet verholpen zijn laat ik het weten. 
 

Mvg Rick 


@Doornekamp33 en @peter-keetfm Ik heb jullie berichten moeten verwijderen. Ik kan mij voorstellen dat je zelf er alles aan wil doen om dit soort situaties te voorkomen, maar de manier waarop @Doornekamp33 het voorstelde is zeker niet de bedoeling. :wink:


@VikashDan had je alleen dat stukje weg moeten halen, de rest is denk ik wel duidelijk, decoders doorsturen met inloggegevens van vorige klanten er nog in is eigenlijk een DATA lek, je lekt persoonlijke gegevens naar anderen klanten, dit mag gewoon niet gebeuren.

Dus of zorg dat klanten dit zelf kunnen verwijderen voordat ze hem terug sturen, of breng jullie (KPN) zaakjes op orde, want de decoders worden nu zoals het lijkt doorgezet zonder controle.


Bedankt voor je reactie, @Doornekamp33
 

of breng jullie (KPN) zaakjes op orde, want de decoders worden nu zoals het lijkt doorgezet zonder controle.

Deze opmerking/ aanname klopt niet. Teruggestuurde apparatuur wordt nagekeken, opgeknapt en waar nodig volledig gereset. Met het volume aan apparaat dat terugkomt, kan het soms gebeuren dat het niet helemaal goed gaat. 

Ik denk hardop na en vraag mij af of een TV ontvanger die niet (volledig) gereset is, te kwalificeren is als een datalek
Via het systeemmenu kan het abonnementsnummer achterhaald worden en er kunnen opnames gewist worden. Met een abonnementsnummer kan een klant niets, sowieso geen persoonsgegevens achterhalen. Dat er opnames gewist kunnen worden is op zijn minst super vervelend. 
 

Dus of zorg dat klanten dit zelf kunnen verwijderen voordat ze hem terug sturen

 

Goede suggestie, zal ik doorgeven aan het iTV team!


@Shyrin_ , Het is niet zonodig geheel reset worden, ze moeten geheel een reset krijgen dus allemaal moeten ze over die afdeling, stuk voor stuk zonder uitzondering.

Volgens de wet persoonsgegevens is een klantnummer een Datalek, zij het een kleintje want het is lastig hem te koppelen aan de klantnaam, als er klachten richting de autoriteiten gaan volgt er geheid een onderzoek.

 


Dus of zorg dat klanten dit zelf kunnen verwijderen voordat ze hem terug sturen, 

Dat zal niet snel gebeuren want daarmee faciliteer je de ongewenste verkoop van ontvangers via b.v. Marktplaats. Als iemand nu een "overtollige” (maar al wel geregistreerde) ontvanger op Marktplaats aanbiedt hebben zowel de koper als verkoper er last van dat het abonummer er al in staat. Dat kan alleen door KPN opgelost worden en daarmee kan KPN deze praktijken dus traceren. Als iedereen zomaar het abonummer kan wijzigen zal de toch al levendige handel in ontvangers (die eigendom zijn en blijven van KPN) alleen maar verder toenemen.


@Henk2304Dan zou het juist beter zijn dat die nummers er uit gaan, men zou op nummer en aantal aansluitingen kunnen blokkeren dat ze werken.

Nu bel je de KS en die reset jou gekochte STB, of nu kun je hem gebruiken op een ander zijn nummer en zijn gegevens in de war gooien.

Mooiste zou zijn dat er een controle plaatsvind, abonnee nr A heeft IP B  en werkt niet op een ander IP.


@Henk2304Dan zou het juist beter zijn dat die nummers er uit gaan, men zou op nummer en aantal aansluitingen kunnen blokkeren dat ze werken.

Nu bel je de KS en die reset jou gekochte STB, of nu kun je hem gebruiken op een ander zijn nummer en zijn gegevens in de war gooien.

Nee, dat doet de KS juist niet standaard, juist om ongewenste handel te voorkomen.