Skip to main content

Ik heb een zelfde probleem.

Als ik bekeken serieopnames verwijder dan neem de ontvanger gewoon de herhaling daarvan op.

Ook al heb ik het proramma niet meer in de geplande lijst staan.

Heel irritant.

Ook neem hij zo nu en dan een lukrake uitzending op.

Ik heb 3 ontvangers.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

Hoi @Wvdhoek. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer er steeds een herhaling wordt opgenomen. Begrijp ik het goed dat je de opname al hebt verwijderd in de lijst met geplande opnames?

 


Ja, die had ik allang verwijderd.

En tussendoor wordt er zomaar een lukraak programma opgenomen.

 


Wat bijzonder dat dit steeds gebeurd. Zou je alle serienummers van jouw ontvangers eens willen achterlaten in het “persoonlijke opmerkingen” veld van het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik voor je uitzoeken of ik iets bijzonders tegenkom in onze systemen. 


Ik zie dat je inmiddels al jouw gegevens hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel? Ik heb het voor je nagekeken en kon kwam niets bijzonders tegen in onze systemen. Kun je een voorbeeld geven van een programma dat lukraak wordt opgenomen en heb je in het verleden dit programma ook eens opgenomen?


Blijkbaar heb je de vorige keer dan niet mijn profiel bekeken want ik heb daar niets in gewijzigd.

Ik zal het binnenkort updaten.

 


Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk. Ik heb nog niet kunnen controleren of het serienummer overeenkomt met hetgeen dat in onze systemen terug te vinden is. Ik hoor graag van je!


Programma's worden telkens opnieuw opgenomen als dat herhalingen zijn van reeds een keer opgenomen en verwijderde opnames. Deze opnames komen ook weer automatisch tussen de geplande opnames te staan terwijl ik dat niet zelf doe. Spooky stuff.

Dit is niet van de laatste tijd, dat is al jaren zo.

 

Ook wordt zo nu en dan zomaar ongevraagd een uitzending opgenomen. Bv. Van een kookprogramma of zo waar ik geen enkele intresse heb.

Dit is wel van de laatste tijd.

 

Mijn profiel is aangepast.


Onder gepland de ongewenste series verwijderd?

Alleen opnames van een serie verwijderen is onvoldoende. 


Jazeker. Onder gepland staan ze niet.

 


Bedankt voor het achterlaten van alle serienummer in jouw profiel. Ik heb het voor je nagekeken en alle serienummers komen overeen met ons systeem, daar kan het dus niet aan liggen. Vreemd dat dit steeds gebeurd. Ik kan verklaren waarom dit gebeurd en zal deze vraag intern doorzetten om verder uit te laten zoeken. Zou je wat voorbeelden (zender, tijdstip) kunnen van programma's die ineens zijn opgenomen?


Jazeker. Onder gepland staan ze niet.

@Wvdhoek Maar dat er nu niets bij Geplande Opnames staat, wil nog niet zeggen dat er in de toekomst niets wordt opgenomen. Want als je een serie eerder hebt ingepland maar als er nu niets in de gids staat van die serie voor de komende week, dan zie je de serie niet bij Geplande Opnames.

Je ziet pas bij Geplande Opnames iets van die serie als er de komende week een aflevering van die serie wordt uitgezonden. 


@Katana321 Ik verwacht ook dat het zoiets is, aangezien ik niets bijzonders kan ontdekken aan deze kant. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. @Wvdhoek zijn het programma's die ooit in het verleden zijn ingepland?


Vikash schreef: “ Ik kan verklaren waarom dit gebeurd “

Psst @Vikash . Volgens mij kan je het niet verklaren 😉


@Katana321 Ik verwacht ook dat het zoiets is, aangezien ik niets bijzonders kan ontdekken aan deze kant. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. @Wvdhoek zijn het programma's die ooit in het verleden zijn ingepland?

Ja. Dat klopt. Maar waarom kan ik die dan niet annuleren? Dat zijn meestal, niet altijd, serieopnames. Die heb ik dan allang bekeken en verwijderd. Dus die hoeven niet  weer opnieuw opgenomen worden.


Bedankt voor het achterlaten van alle serienummer in jouw profiel. Ik heb het voor je nagekeken en alle serienummers komen overeen met ons systeem, daar kan het dus niet aan liggen. Vreemd dat dit steeds gebeurd. Ik kan verklaren waarom dit gebeurd en zal deze vraag intern doorzetten om verder uit te laten zoeken. Zou je wat voorbeelden (zender, tijdstip) kunnen van programma's die ineens zijn opgenomen?

Als het weer gebeurd geef ik het door


@Vikash Ik vind het nog steeds onwenselijk dat je het opnemen van een serie niet kunt cancelen als er toevallig geen uitzendingen zijn in de komende week. En dit komt best vaak voor.

Ik heb dit al eerder aangekaart, zelfs al in de pilot van het nieuwe menu. Ik heb al aardig wat berichten van mensen hier op het forum voorbij zien komen die verrast zijn dat er “ineens” afleveringen worden opgenomen. Zegt genoeg denk ik.

Wellicht kunnen jullie dit eens opnieuw bespreken met het tv-team?


@Vikash Ik vind het nog steeds onwenselijk dat je het opnemen van een serie niet kunt cancelen als er toevallig geen uitzendingen zijn in de komende week. En dit komt best vaak voor.

Ik heb dit al eerder aangekaart, zelfs al in de pilot van het nieuwe menu. Ik heb al aardig wat berichten van mensen hier op het forum voorbij zien komen die verrast zijn dat er “ineens” afleveringen worden opgenomen. Zegt genoeg denk ik.

 

Wellicht kunnen jullie dit eens opnieuw bespreken met het tv-team?

Het zou erg wenselik zijn dat als er eenmaal een aflevering van een serie is opgenomen dat dan die bewuste aflevering gewist wordt uit de serieopnames.

Uiteindelijk zou dan de gehele serie opgenomen worden maar niet de hele setie 3 of 3 keer


@Vikash Ik vind het nog steeds onwenselijk dat je het opnemen van een serie niet kunt cancelen als er toevallig geen uitzendingen zijn in de komende week. En dit komt best vaak voor.

Ik heb dit al eerder aangekaart, zelfs al in de pilot van het nieuwe menu. Ik heb al aardig wat berichten van mensen hier op het forum voorbij zien komen die verrast zijn dat er “ineens” afleveringen worden opgenomen. Zegt genoeg denk ik.

 

Wellicht kunnen jullie dit eens opnieuw bespreken met het tv-team?

Het zou erg wenselik zijn dat als er eenmaal een aflevering van een serie is opgenomen dat dan die bewuste aflevering gewist wordt uit de serieopnames.

Uiteindelijk zou dan de gehele serie opgenomen worden maar niet de hele setie 3 of 3 keer

2 of 3 keer


Ik heb ook al meerdere malen gehad dat een programma wat ik juist wél wil opnemen níet wordt opgenomen omdat de opnameruimte vol is door de onnodig opgenomen herhalingen


Bedankt voor het achterlaten van alle serienummer in jouw profiel. Ik heb het voor je nagekeken en alle serienummers komen overeen met ons systeem, daar kan het dus niet aan liggen. Vreemd dat dit steeds gebeurd. Ik kan verklaren waarom dit gebeurd en zal deze vraag intern doorzetten om verder uit te laten zoeken. Zou je wat voorbeelden (zender, tijdstip) kunnen van programma's die ineens zijn opgenomen?

Als het weer gebeurd geef ik het door

Het gebeurd nog steeds.

Als ik van een serie de reeds bekeken opnames verwijderd heb dan worden die steevast weer opnieuw opgenomen omdat het opnameprogramma dan 'denkt' dat de serie nog niet volledig is opgenomen. Schijnbaar wordt dat niet afgevinkt in het opnameprogramma.

Reeds opgenomen en bekeken én verwijderd hoeft niet weer opgenomen te worden..…

Er zou een optie naast 'plan serie opname' een 'plan de rest van de serie opname' moeten komen.

 


Er wordt ongevraagd een serieopname gemaakt van 'veronica offside' gemaakt. 

Ik heb dat nooit zelf aangegeven dat dat gebeuren moest.

Ik heb zelfs een grondige hekel aan dat volk.

 

 


A klopt . Als een serie nog gepland staat en jij hebt afleveringen gewist die herhaald worden worden die inderdaad opnieuw opgenomen. Dat is niet anders. Is niet alleen bij jouw.

B mogelijk per ongeluk gepland. Overkomt mij ook wel eens met een programma net voor of na wat ik wil opnemen. Gewoon onder 'gepland' selecteren en planning verwijderen met de rode knop. 

Die waar o afleveringen bij staat kun je ook verwijderen. Tenzij je daar toekomstige herhalingen van wilt. 


@Wvdhoek,

Zoals @PeterG al aangeeft voor wat betreft de herhalingen is het niet anders. Zolang de serieopname in de lijst staat, zullen alle ontbrekende afleveringen (ook al is het dus een herhaling) worden toegevoegd aan het overzicht. Om enige vorm van onderbouwing hierop te geven: Voorheen was dit namelijk niet het geval. Een herhaling werd wel opgenomen (onder water), maar niet getoond in de lijst. Hierdoor was het voor andere klanten niet mogelijk om een herhaling van een serie (die voor hen op dat moment geen herhaling was) op te nemen. Dit levert echter wel de situatie op dat deze zichtbaar worden, ondanks dat ze eerder verwijderd zijn.

Voor wat betreft Veronica Offside: Ook daar is de suggestie van PeterG een optie. Andere zou zijn dat er nog andere mensen in het huishouden wellicht gebruik maken van TV en de opname mogelijkheden? (die een minder grondige hekel hebben aan...)