Skip to main content

Ik heb ook sinds een paar dagen de KPN TV + Box DIW 7022.

Via dit forum ben ik er nu achter dat de knop “herinnerring”aanzetten nog niet functioneert. Voordat ik naar dit forum ging ben ik hiernaar uren aan het zoeken geweest. Ook de teletekst functie functioneert nog niet waardoor ik op Duitse zenders de ondertiteling vaak niet kan aanzetten, maar dat staat wel in de handleiding, dus wist ik.

Uw antwoorden zijn telkens dat dit helaas nog niet beschikbaar is. Maar kunt u wel zeggen op welke termijn het wel beschikbaar is en of deze updates dan automatisch worden geladen? Dat zou fijn zijn waarvoor vast dank.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt morigineel topic]

Sinds gisteren de DIW7022 aangesloten. Teletekst werkt niet, waardoor ik duitse ondertiteling niet kan activeren, maar dat stond in de handleiding. Wat ook niet werkt id de herinneringsknop voor toekomstige uitzendingen en dat stond NIET in de Handleiding. Van deze twee functies zegt KPN; helaas werkt dit nog niet! Maar mijn vraag is wanneer het dan wel gaat werken. Dat zou fijn zijn om te weten, anders zend ik die nieuwe apparatuur, die niet compleet werkt terug. En tweede vraag nadat KPN laat weten WANNEER het gaat werken, komen die updates dan automatisch binnen en worden wij daarvan op de hoogte gesteld dat wij het met ingang van????? kunnen gaan gebruiken.

Gaarne uw reactie waarvoor dank.

Groet,

Jan van Asselt, een tevreden klant tot nu toe!

 

Admin: samengevoegd met eigen topic iorigineel topic]


Herinnering is nog niet bekend of het wel komt in de nieuwe box. Het wordt weinig gebruikt.

Zelf stel ik altijd opnamen in van programma's die ik wil zien.

Ondertiteling kan aangezet worden via de button in het scherm met de voortgangsbalk. Daar is geen teletekst voor nodig.

Teletekst informatie lezen kan alleen in de app van NOS Teletekst.

 


Ondertiteling aanzetten is leuk voor NPO 1,2 en 3. Maar u beantwoord mijn vraag niet!!! Ik vraag hoe je de ondertiteling van de Duitse zenders kunt aanzetten. Dit kon tot nu toe wel omdat de knop Teletekst op de AB staat en dan via pag. 150 of 777 Duitse zenders van ondertiteling kunt voorzien.

Tweede vraag die u niet beantwoord is wanneer deze functie(s)wel beschikbaar komen!!

Jammeer dat de nieuwe box slechter is als die ik had!!

Groet,

Jan van Asselt


@Afstandbediening DIW 7022 Welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat er op dit moment geen ondertiteling beschikbaar is op de Duitse zenders. 

Het is 1 van de bekende bevindingen voor TV+. Het issue is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. 

Een exacte datum kan ik helaas nog niet geven. 


@Afstandbediening DIW 7022 Excuus, ik zie nu dat er alweer ondertiteling op de Duitse zenders zou moeten zijn. 

Het probleem is door middel van een update opgelost. Mocht dat bij jou nog niet het geval zijn, neem dan even een kijkje in het TV+ Box update topic. 


Geachte Dame, heer,

Naar aanleiding van mijn nieuwe contract ( ik ben trouwens al jaren lang een trouwe klant) van uw organisatie heb ik nieuwe apparatuur toegestuurd gekregen, en wel:

  1. 3 maal DIW 7022 boxen.
    Daar zijn wij mee aan de slag gegaan en op twee van de drie tv’s hebben wij deze box ook aangesloten en met succes.

Maar nu het volgende, de functionaliteit van de nieuwe box kan niet TIPPEN aan de functionaliteit van de oude, de ARIS VIP 2952.

En daarom hebben wij voor de derde TV de box die wij hadden, zie hierboven, gehouden.

En dit om de volgende redenen:

  • De nieuwe box is veel trager.
  • De teletekst toets ontbreekt op de nieuwe AB waardoor je geen Duitse ondertiteling kunt inschakelen.
  • De herinneringsfunctie, waar ik heel veel gebruik van maakte, ontbreekt. DENK EENS AAN OUDERE MENSEN DIE WEL EENS WAT VERGETEN!!
  • Terugschakelen van Gids naar TV is een drama en waarom; de toets TV ontbreekt op de AB.
  • Momenteel heb ik een antwoord gehad van uw medewerker Rutger dat de ondertiteling wel zou werken op de Duitse zenders, maar dat is niet waar!
    Alleen werkt de ondertiteling op kanaal 48 maar niet op kanaal 46. En er is helemaal geen ondertiteling op de zenders in het Duits pakket. Vooral op kanaal 126 mis ik dit enorm. KPN, doe daar wat aan!!

Ik vind het KPN onwaardig dat ze een nieuwe box op de markt brengen die echt veel slechter is dan de vorige. Waarom?? Goedkoper ingekocht?
Maar houd je klanten tevreden en zorg dat het beter wordt en niet slechter. ANDERS NIET DOEN!!

 

Ik heb bewust twee nieuwe ontvangers gehouden omdat ik hoop dat het met nieuwe updates beter gaat worden. Er is nog heel wat te doen voor KPN voordat de nieuwe ontvanger kan doen wat de oude ontvanger, de ARIS VIP 2952 wel kan.


Wat ik niet snap is een nieuw product op de markt brengen terwijl het minder kan, veel langzamer is met switchen en ga zo maar door.

Het kastje van de ID 7022 is leuk maar ik hoop dat de functies gelijk worden aan de oude!

Werk aan de winkel en KPN, aan de bak!!

Groet,

 

******************

******************

******************

 

NB. Naast dat deze brief op dit forum is gezet zit deze brief zit ook bij de apparatuur die ik nu terugstuur aan KPN!!

 

Admin: bericht aangepast met het oog op de privacy van de gebruiker.