Skip to main content

Hallo allemaal

 

Ik heb vorige week de KPN update gekregen ( nieuw uiterlijk voornamelijk )  

Het is even wennen, want er zijn ook wat dingen veranderd.  En niet allemaal ten goede.

Over dat laatste gaat nu mijn vraag.

Als je in de oude versie een herinnering instelde ( wat nu ook niet zo gemakkelijk gaat ) schakelde de t.v automatisch over naar de zender waarvoor de herinnering was ingesteld.

Ik geloof dat dit nu niet meer gebeurt. Dat betekent dat als je de herinnering die op het scherm verschijnt mist ( w.c,; koffie zetten. etc ) je misschien iets misloopt. 

Ik heb bij ‘instellingen’ gekeken, maar niets gevonden dat er op duidt dat je dit kunt aanpassen.

Weet iemand iets meer ?

Groeten

Peter.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

@petersteinmeije je kunt daarbij kiezen voor Automatisch overschakelen en daarbij instellen het aantal minuten van tevoren. Werkt perfect.


Hallo Katana 321

 

 

Dat is nog eens een snelle reactie ,maar je laat niet weten hoe/waar ik dat doe.

 

Peter.

 


Hallo Katana 321

Dat is nog eens een snelle reactie ,maar je laat niet weten hoe/waar ik dat doe.

Peter.

De mogelijkheid van een herinnering instellen, zie je als je in de gids klikt op een programma in de toekomst. En dan kun je ook kiezen voor Automatisch overschakelen.


Gevonden !

Dank je.

Peter.


Vond het instellen voor zich spreken, maar sinds een paar dagen doet de herinnering z'n werk niet meer. Kan instellen wat je wilt, maar doet niks. 


Klopt. Herinnering instellen werkt niet. 

Behalve als je ' automatisch overschakelen' had gekozen. 

Ook mis ik dat je een 2e herinnering kan krijgen en dan kiezen om naar 't herinnerde programma te gaan. 

Ook weg?

 

 


Bij mij schakelt ie niet automatisch over, ook al zet ik die 'aan'. Allemaal niet vreselijk erg, maar gebruikte het altijd wel uit gemak. 


Herinnering instellen ok,    Tot het vervolgscherm met tijd en overschakel modus “uit” of “aan”. Bij de selectie “aan” helaas, helaas, tijd op 0 ingesteld,  vind geen overschakeling naar het geselecteerde programma plaats. Jammer, wel wordt de herinnering in het scherm weer gegeven.

KPN KLANT ZEER LANG MODEM EXPERIA BOX V10H369A EN ITV ONTVANGERS ARRIS VIP 2952.

IS DIT EEN BUG IN DE NIEUW SW? En wordt aan gewerkt om het te verhelpen.

:sleepy:


Hier idem. Automatisch overschakelen staat aan maar doet niks. Wel een melding in beeld.

Beetje jammer, werkte altijd goed.


Thunderstreak 

herinnering na instelling overschakelen, deze week tijdens uitzending een update van de SW gehad. Herinnering auto overschakelen een keer gebruikt en werkte ok.

was dus een bug in de SW.  THKS

 


Ik ben door KPN overgeheveld van Telfort naar KPN. Voorheen kon ik bij Telfort bij de instellingen van het tv menu aangeven dat ik bij herinnering aan de start van een programma bijvoorbeeld standaard 2 minuten voor aanvang overgeschakeld wilde worden naar de zender. 

Dan hoefde ik nooit meer bij het instellen van een herinnering van een programma aangeven dat het systeem 2 minuten vooraf moet overschakelen. Dat stond daarmee standaard goed. 

Nu bemerk ik dat het iedere keer terug gaat naar 0 minuten en alleen een herinnering tonen krijg zonder automatisch overschakelen. En dat kan ik in het algemene instellingenmenu van het systeem ook niet aanpassen. 

Daardoor moet ik dat dus steeds weer handmatig doen als ik bij een programma een herinnering aanmaak. 
Zeer irritant want als je dat wat gehaast doet kijk je er wel eens overheen waardoor je een programma alsnog mist. 

 


Ik ben door KPN overgeheveld van Telfort naar KPN. Voorheen kon ik bij Telfort bij de instellingen van het tv menu aangeven dat ik bij herinnering aan de start van een programma bijvoorbeeld standaard 2 minuten voor aanvang overgeschakeld wilde worden naar de zender. 

Dan hoefde ik nooit meer bij het instellen van een herinnering van een programma aangeven dat het systeem 2 minuten vooraf moet overschakelen. Dat stond daarmee standaard goed. 

Nu bemerk ik dat het iedere keer terug gaat naar 0 minuten en alleen een herinnering tonen krijg zonder automatisch overschakelen. En dat kan ik in het algemene instellingenmenu van het systeem ook niet aanpassen. 

Daardoor moet ik dat dus steeds weer handmatig doen als ik bij een programma een herinnering aanmaak. 
Zeer irritant want als je dat wat gehaast doet kijk je er wel eens overheen waardoor je een programma alsnog mist. 

 

Bij mij is het zo dat ie bij een volgende keer die instelling vasthoudt.

Echter, na een software-update staat het weer op “0 min” en op “uit”


Het werkt nog steeds niet… automatisch overschakelen ook niet. Soms komt wel de melding in beeld maar overschakelen doet niks.

Alleen als je de instellingen wijzigt, moet iets anders zijn, heb je soms geluk.

Komt hier nog een oplossing voor?


Gisteren nieuwe software geïnstalleerd.

Vandaag weer geen melding en automatische overschakeling na instellen.

kpn?


Dit overschakelen of de herinnering werkt bij mij ook niet. 


Bij mij werkt het ook niet meer. Gewoon erg vervelend.