Skip to main content

De laatste tijd moet ik regelmatig alles (kpnbox en modem) van de stroom afhalen om weer beeld en opnames terug te hebben.

Dat duurt vaak 5 minuten voordat alles het weer doet. Tot de volgende storing. Ik moet dat de laaste tijd steeds vaker doen. Wordt het voor mij misschien tijd voor een update vsn mijn oude experia modem?

Hoe kan dat? 

Hallo @PietvL ,

Modems t/m de V7 en Motorola-ontvangers zijn verouderd en kunnen gratis worden gewisseld met de servicetool apparatuur omruilen. Ik wil je aanraden omdit te doen. 


Super bedankt voor antwoord en link.

Na online controle blijken mijn modem (V7) en beide tv-ontvangers "geschikt" te zijn. Ik hoef geen omruilafspraak te maken.

Bedoelt men dan geschikt voor omruil?

Ik ben benieuwd en wacht maar even af.

Groeten,

Piet van Lunteren.

 

 

 


Graag gedaan, 

 

Je kunt het modem V7 sowieso omruilen voor een moderner exemplaar. 

Wat voor types ontvanger heb je? 

Als het oude Motorola's zijn, dan kun je die ook omruilen. 

Je kunt eventueel ook bellen met 0800-0402 voor het omruilen van jouw modem en mogelijk de ontvangers. 


Bedankt. Zal ik doen.

Tv-ontvangers zijn Arcadyan HMB2260

Moet ik zelf nog iets aanvragen voor een omruil?

Groeten,

Piet.


Ik vermoed dat je alleen het modem mag omruilen. 

Maar je kunt telefonisch (via 0800-0402) aangeven dat je het modem V7 wilt omruilen. 

Dat gaat jouw probleem waarschijnlijk oplossen. 

En misschien willen ze dan ook nog wel jouw ontvangers omwisselen, je kunt het altijd proberen.

 


Bedankt voor je moeite en advies!

Gr, Piet


Graag gedaan! :thumbsup_tone3:


Hallo Noordzee,

Even een update.

Ik krijg een nieuw modem.

De tv-ontvangers waren volgens de KPN nog niet aan vervanging toe.

Nogmaals bedankt en je advies heeft dus gewerkt.

Gr, Piet.


@PietvL 

Graag gedaan:thumbsup_tone4: ,

Laat je nog even weten hoe het nieuwe modem werkt? 

 


Ik laat het weten.

Ik vind het wel jammer dat mijn modem bij een afhaalpunt opgehaald moet worden en dat ik de oude modem eerst moet inleveren voordat ik de nieuwe krijg. Dus 1 op 1 overzetten van alle kabels gaat niet.


@PietvL Welkom op het forum. Ik zie dat je al geholpen bent door @Noordzee en dat er een nieuw modem naar je onderweg is. Ik hoop dat dit de problemen met televisie kijken zal oplossen.  De reden dat het modem bij een servicepunt opgehaald moet worden is omdat er anders kosten voor een koerier in rekening gebracht moeten worden. Omruilen bij een servicepunt is kosteloos, handig is ook dat de oude direct retour kan. Voor het 1 op 1 overzetten van de kabels is het inderdaad lastig, wellicht dat je een foto zou kunnen maken van de huidige aansluitsituatie? Het nieuwe modem lijkt vaak heel erg op het oude modem en met een foto komen veel klanten er ook uit. Mocht het nou toch niet lukken of er zijn nog andere vragen dan hoor ik dit natuurlijk graag! 🙂


Bedankt Rutger,

Ik heb inderdaad een foto gemaakt, wel zo handig. Bedankt voor je eventuele toekomstige hulp.

Gr, Piet


@PietvL

Graag gedaan:thumbsup_tone4: ,

Laat je nog even weten hoe het nieuwe modem werkt? 

 

Hallo Noordzee,

Ik heb nu de Experia V10 één week in gebruik, tot nu toe alles werkend en geen problemen.

Dit was dus waarschijnlijk de oplossing.

Overigens was de instalatie erg gemakkelijk.

Nogmaals hartelijk dank.

Gr, Piet.


@PietvL Goed om te lezen dat het opgelost lijkt te zijn! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dat hoor ik dit graag!