Skip to main content

Beeld is niet dezelfde kwaliteit dan Ziggo met LG oled. Heb alle instellingen geprobeerd,  hopelijk wordt het spoedig door een update beter. 

Helaas, beter gaat het niet worden als je de maximale kwaliteit al hebt aangezet en HDR uit. Wat mankeert er voornamelijk aan, scherpte, kleuren, beweging?


Ben sinds een dag Kpner, was tester bij Ziggo en ze hebben in vrij korte tijd een mooi beeld gekregen door verschillende updates. Ik ga er vanuit dat dit ook bij Kpn gebeurt. Scherpte en kleuren zijn de belangrijkste zaken. Volgens mij moet het beter kunnen, ga het meemaken,  zit voorlopig twee jaar bij Kpn


Hallo @K. de V ,

Het beeld op in ieder geval de eerst tien TV-zenders zou uitstekend moeten zijn. De hogere zenders hebben nu nog een lagere beeldkwaliteit.

Staat de HD-modus wel aan? 

Zet verder alle beeldverbeteraars uit en probeer eens een andere HDMI-kabel. Sowieso kun je door wat aanpassingen in de beeldinstellingen vaak nog wel een beter beeld krijgen. 

 


Heb op 1080p gezet wordt wel beter van, probeer zo nu en dan iets uit. Wat is de beste kleurruimte voor Oled


@K. de V

 

Op de eerste 10 kanalen heb je de originele kwaliteit.

Dat beeld is zelfs mooier dan bij Ziggo.

 

Je moet hem wel op Multicast en op beste beeldkwaliteit zetten.

Instellingen, informatie, en helemaal naar beneden.

 

HDR kan je het beste voorlopig op SDR zetten.

Omdat anders bij HD het beeld iets donkerder is.

(HDR en SDR is iets heel anders dan HD en SD). 

Als HDR automatisch wordt toegevoerd, kan je hem daar op zetten.

 

Zet beeldinstellingen op automatisch.

Zie ook hier. 

 

Hoe is de KPN tv decoder met de Experiabox of Box 12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen)

Heb je ook een goede HDMI kabel? 

Ik gebruik deze. 

 

Wij hebben op onze LG Oled een heel mooi beeld. 

 

P.S.

Ik ga ervan uit de je de Sagacom DIW7022 heb (KPN tv+ box). 


Heb op 1080p gezet wordt wel beter van, probeer zo nu en dan iets uit. Wat is de beste kleurruimte voor Oled

Bedoeld u hiermee SDR of HDR of de Chroma Subsampling?

 

In principe wordt de kleur ruimte( bt 709/bt2020) bepaald door de bron. De televisie of de ontvanger in dit geval moet dit dan goed herkennen en verwerken.

De huidige beschikbare instellingen op de DIW deugen eigenlijk niet omdat de optie automatisch ontbreekt.


Ik ervaar het juist andersom.

bij KPN juist beter beeld als bij Ziggo vond het juist bij ziggo erg flets / zat een waas overheen en kleuren vloeide niet mooi over.

maar meningen verschillen natuurlijk.

ik heb op me QLED veel betere kleuren en diepte en scherper als ik met de next box van ziggo had.

 

HDR staat wel op automatisch omdat dit niet anders kan in de box maar ervaar dit als prima mooie diepe heldere kleuren.

 


Ik vind televisie bij Ziggo kwalitatief veel beter. Daarnaast wil ik geen televisie kijken via IPTV. Coax is stabieler. 


Ik vind televisie bij Ziggo kwalitatief veel beter. Daarnaast wil ik geen televisie kijken via IPTV. Coax is stabieler. 

Ziggo gaat ook over naar IPTV zoals de nieuwe Nextboxen


Ik vind televisie bij Ziggo kwalitatief veel beter. Daarnaast wil ik geen televisie kijken via IPTV. Coax is stabieler. 

Tsjaa, dat mag natuurlijk.

Overweeg ook eens Digitenne, mocht je in de buurt van een zendmast wonen. De beeldkwaliteit van Digitenne is ook uitstekend. 


Stabiliteit kan ik nog niet over oordelen,  ben nog maar een paar dagen bij Kpn,  maar zie dat het beeld wel beter wordt na verschillende instellingen geprobeert te hebben.  Upc wat nu Ziggo is heeft in het begin ook veel problemen gehad,  en ik begrijp dat Kpn ook nog in testfase zit. Maar heb het beeld nu redelijk goed. 


Klopt, het is een mening, de mijne 🙂 En nee, ik wil al helemaal geen Digitenne. Coax is voor mij de beste keus. Ik heb TV en internet bij Ziggo. En mobiel bij KPN. 


Stabiliteit kan ik nog niet over oordelen,  ben nog maar een paar dagen bij Kpn,  maar zie dat het beeld wel beter wordt na verschillende instellingen geprobeert te hebben.  Upc wat nu Ziggo is heeft in het begin ook veel problemen gehad,  en ik begrijp dat Kpn ook nog in testfase zit. Maar heb het beeld nu redelijk goed. 

Fijn dat een aantal aanpassingen in de instellingen geholpen hebben. 👍


En zo is er overal wel wat. Ik stap in ieder geval voor geen goud over. Zoveel mensen, zoveel wensen. Maak gewoon de keus die jou het beste bevalt. 


Klopt, het is een mening, de mijne 🙂 En nee, ik wil al helemaal geen Digitenne. Coax is voor mij de beste keus. Ik heb TV en internet bij Ziggo. En mobiel bij KPN. 

Dan zit je bij ziggo straks ook op IPTV daar is waar ze naar toe werken nu


Dat weet ik. Maar zover is het nog lang niet. Coax is de komende jaren gewoon nog beschikbaar. We merken het vanzelf wel. 


Dat weet ik. Maar zover is het nog lang niet. Coax is de komende jaren gewoon nog beschikbaar. We merken het vanzelf wel. 

Gaat sneller als je denkt komende jaar ruilen ze niet voor niks alles om.


Dat weet ik. Maar zover is het nog lang niet. Coax is de komende jaren gewoon nog beschikbaar. We merken het vanzelf wel. 

 

Ziggo doet IPTV via de coax kabel.

Dus die blijft bij Ziggo ook gewoon liggen dus. 

DVB-C gaat er t.z.t. af en dan krijgt Ziggo er veel ruimte bij.

Analoog is er al een tijdje vanaf. 

 

P.S.

Beeld eerste 10 zenders op Multicast en “beste beeldkwaliteit” is gewoon perfect.

Originele stream.

En t.z.t. gaat KPN dat ook doorvoeren voor de andere HD kanalen.


Dat weet ik. Maar zover is het nog lang niet. Coax is de komende jaren gewoon nog beschikbaar. We merken het vanzelf wel. 

 

Ziggo doet IPTV via de coax kabel.

Dus die blijft bij Ziggo ook gewoon liggen dus. 

DVB-C gaat er t.z.t. af en dan krijgt Ziggo er veel ruimte bij.

Analoog is er al een tijdje vanaf. 

 

P.S.

Beeld eerste 10 zenders op Multicast en “beste beeldkwaliteit” is gewoon perfect.

Originele stream.

En t.z.t. gaat KPN dat ook doorvoeren voor de andere HD kanalen.

Iptv via coax bestaat straks niet meer kijk naar de next mini geen coax meer.

ze gaan de andere providers achterna zo houden ze meer bandbreedte over voor de rest.

 


@MennoG78 

Bij mijn zus werkt de Next Mini via de Ziggo Coax kabel.

Wel met Wifi via de Ziggo modem / router.

Die Ziggo modem / router wordt via de coax aangestuurd. 

Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo straks via koper of glasvezel van de concurrent gaat werken. 


Dat weet ik. Maar zover is het nog lang niet. Coax is de komende jaren gewoon nog beschikbaar. We merken het vanzelf wel. 

Gaat sneller als je denkt komende jaar ruilen ze niet voor niks alles om.

Nee, je maakt het groter dan het is. Dit is gewoon onrust veroorzaken. Zolang ik gebruik kan maken van een coax-aansluiting, blijf ik het doen :-) 


Dat weet ik. Maar zover is het nog lang niet. Coax is de komende jaren gewoon nog beschikbaar. We merken het vanzelf wel. 

Toch even verbeteren Coax is puur en alleen de kabel u bedoeld DVB-C het TV signaal.

 

@MennoG78 ook hier coax is de kabel hierover komt het Docsis internet signaal binnen. Voorlopig blijft Ziggo nog een kabel provider. Mogelijk verdwijnt op termijn Ziggo's grote troef het DVB-C signaal om een hogere upload te kunnen leveren. Echter de huisaansluitingen zullen nog jaren coax blijven. Binnenshuis is een ander verhaal daar is een netwerkkabel of wifi voldoende met de Next Mini. Echter de modem heeft nog altijd een coax aansluiting nodig.

 

Er zijn een paar projecten waar Ziggo via glasvezel de woning binnen komt maar ook hier wordt gewoon DVB-C en Docsis internet gebruikt.

 

On topic zelf merk ik zeer weinig verschil tussen KPN en Ziggo, dat kan van meerdere factoren afhangen, zo heb ik nog de vip5202 en bij Ziggo had ik een Humax. 


@MennoG78

Bij mijn zus werkt de Next Mini via de Ziggo Coax kabel.

Wel met Wifi via de Ziggo modem / router.

Die Ziggo modem / router wordt via de coax aangestuurd. 

Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo straks via koper of glasvezel van de concurrent gaat werken. 

De ziggo next mini heeft geen coax aansluiting hoor alleen LAN of Wifi.

Dit is dus niet via COAX maar gewoon voor IPTV dat je dan stream netzoals bij KPN.

 

Ik zeg ook niet dat Ziggo via concurenten gaat werken.

Maar het platform van Ziggo is ook IPTV voor de next mini.

 

Maar goed dit gaat te ver off topic


Dat weet ik. Maar zover is het nog lang niet. Coax is de komende jaren gewoon nog beschikbaar. We merken het vanzelf wel. 

Toch even verbeteren Coax is puur en alleen de kabel u bedoeld DVB-C het TV signaal.

 

@MennoG78 ook hier coax is de kabel hierover komt het Docsis internet signaal binnen. Voorlopig blijft Ziggo nog een kabel provider. Mogelijk verdwijnt op termijn Ziggo's grote troef het DVB-C signaal om een hogere upload te kunnen leveren. Echter de huisaansluitingen zullen nog jaren coax blijven. Binnenshuis is een ander verhaal daar is een netwerkkabel of wifi voldoende met de Next Mini. Echter de modem heeft nog altijd een coax aansluiting nodig.

 

Er zijn een paar projecten waar Ziggo via glasvezel de woning binnen komt maar ook hier wordt gewoon DVB-C en Docsis internet gebruikt.

 

On topic zelf merk ik zeer weinig verschil tussen KPN en Ziggo, dat kan van meerdere factoren afhangen, zo heb ik nog de vip5202 en bij Ziggo had ik een Humax. 

KLopt ziggo zal een kabel provider blijven.

Coax tot aan het kabel modem en dan verder over WIFI of LAN en daarmee verbind je dan je tv.

Er gaat straks geen COAX meer naar je tv’s in huis bij ziggo als ze alles hebben uitgefaseert.

Waarom denk je dat ziggo overgestapt is naar de Mini om de rest van je coax kabel uit te fasern in huis.


Stabiliteit kan ik nog niet over oordelen,  ben nog maar een paar dagen bij Kpn,  maar zie dat het beeld wel beter wordt na verschillende instellingen geprobeert te hebben.  Upc wat nu Ziggo is heeft in het begin ook veel problemen gehad,  en ik begrijp dat Kpn ook nog in testfase zit. Maar heb het beeld nu redelijk goed. 

KPN in test fase is wat raar uitgedrukt.

Box werkt gewoon prima  kan altijd wat aan verbeterd worden.

Er zitten bij alle providers wel bugs in de tv boxen