Skip to main content

Beeld is niet dezelfde kwaliteit dan Ziggo met LG oled. Heb alle instellingen geprobeerd,  hopelijk wordt het spoedig door een update beter. 

Zo off topic is dit niet, want de achterliggende techniek bepaald deels de kijkbeleving. En Ziggo gebruikt geen Multicast zover ik weet wat uiteindelijk ook een rol kan spelen.

En nogmaals het is DVB-C versus IPTV.

De grootste bepalende factor blijft de Mediabox en dan zal DVB-C direct via de tuner van een TV zelf het altijd winnen ten opzichte van IPTV via welke box dan ook.


Het beeld is fantastisch via TV+. Maar alleen als je een bandbreedte hebt van 45 Mb/s of hoger. Dan heb je echt een mooier beeld dan via ziggo. Kpn 14,2 Mb/s (opnames 8,2 maar andere codec), Ziggo 12 Mb/s. Beiden geldt dit voor de eerste 10. Vanaf 11 Ziggo ~9 Mb/s. Kpn 7,2 Mb/s.

Zeker niet rotzooien met de '’kleurruimte'’ instellingen van de ontvanger. Die staan default goed.

HDR op uit zetten, SDR dus, dat wel.

Op je OLED zet je ALLE “beeldverbeteraars” uit. Met bronnen via HDMI is dat nooit een succes.


De grootste bepalende factor blijft de Mediabox en dan zal DVB-C direct via de tuner van een TV zelf het altijd winnen ten opzichte van IPTV via welke box dan ook.

Waarom zal DVB-C via de tuner van een TV het altijd winnen van IPTV?


De grootste bepalende factor blijft de Mediabox en dan zal DVB-C direct via de tuner van een TV zelf het altijd winnen ten opzichte van IPTV via welke box dan ook.

Waarom zal DVB-C via de tuner van een TV het altijd winnen van IPTV?

Geen tussenliggende kabels en hardware/software issues. Let op ik noem specifiek iptv via een extern apparaat.

 


De grootste bepalende factor blijft de Mediabox en dan zal DVB-C direct via de tuner van een TV zelf het altijd winnen ten opzichte van IPTV via welke box dan ook.

Waarom zal DVB-C via de tuner van een TV het altijd winnen van IPTV?

Geen tussenliggende kabels en hardware/software. Let op ik noem specifiek iptv via een extern apparaat.

Hoezo geen tussenliggende kabels, met DVB-C loopt er ook een kabel naar de televisie en die is een stuk gevoeliger voor interferentie dan een UTP netwerkkabel en HDMI kabel.

Ik zie nog steeds niet waarom IPTV (via een extern apparaat) altijd zal "verliezen" van DVB-C rechtstreeks op de televisie.


DVB-C vs IPTV is allebei digitaal gecodeerd. Dan hangt het er gewoon vanaf voor welke kwaliteit de leverancier kiest. Bij Ziggo hebben ook niet alle kanalen dezelfde kwaliteit. Ziggo was beter op de belangrijkste kanalen vs IPTV via ADSL maar inmiddels wordt de kwaliteit geëvenaard via glas en ADSL.


@MennoG78

Bij mijn zus werkt de Next Mini via de Ziggo Coax kabel.

Wel met Wifi via de Ziggo modem / router.

Die Ziggo modem / router wordt via de coax aangestuurd. 

Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo straks via koper of glasvezel van de concurrent gaat werken. 

De ziggo next mini heeft geen coax aansluiting hoor alleen LAN of Wifi.

Dit is dus niet via COAX maar gewoon voor IPTV dat je dan stream netzoals bij KPN.

 

Ik zeg ook niet dat Ziggo via concurenten gaat werken.

Maar het platform van Ziggo is ook IPTV voor de next mini.

 

Maar goed dit gaat te ver off topic

 

Maar dat zeg ik toch ook.

Het signaal komt wel met de coax binnen op de Ziggo Router / modem.

Vandaar gaat het als Lan en IPTV via WIFI naar de Ziggo Next mini.

 

Het komt echt niet binnen via de koper of glasvezel van KPN of zo.

Maar via de coax van Ziggo zelf. 

 

Maar weer even “on topic”

Het beeld van KPN via de DIW7022 is even goed of zelf beter dan het beeld via Ziggo.

Als je alles in de DIW7022 goed hebt ingesteld, zie mijn eerdere reactie.😉😊


De discussie over "beter” beeld Ziggo of KPN+ is totaal nutteloos, want het is degene die het ervaart, die concludeert wat voor hem/haar het beste beeld geeft.
Daarnaast kan je wel degelijk de beeltkwaliteit manipuleren met instellingen van je TV, ook dat is een kwestie van smaak! 


De discussie over "beter” beeld Ziggo of KPN+ is totaal nutteloos, want het is degene die het ervaart, die concludeert wat voor hem/haar het beste beeld geeft.
Daarnaast kan je wel degelijk de beeltkwaliteit manipuleren met instellingen van je TV, ook dat is een kwestie van smaak! 

Precies, wat ik zelf ook al eerder aangaf. Iedereen ervaart iets op zijn/haar eigen manier. Wat de een wel of niet beter vindt is persoonlijk. 

Inderdaad een zinloze discussie :-)