Skip to main content

is deze topic nog actueel? ik sluit me aan bij obelisk. ik heb de 5202 ook sinds kort icm kpn box 12  (1gbps)

de ontvanger is rechtstreeks met een netwerk kabel aangesloten op het modem. dus geen dvs of superwifi punt ertussen zitten. maar toch als ik zap tussen programmas dan staat het beeld 2-3 seconden stil en daarna gaat die het goed doen, daarna loopt het beeld en geluid weer perfect. maar het vreemd en irritant dat het beeld eventjes stilstaat nadat je gezapt hebt. is hier een oplossing voor?

ps er zijn meerdere kpn forums met gebruikers die aangeven dat specifiek het model 5202 het beeld even stilstaat na het zappen

 

Ga me niet zeggen dat ik het modem moet resetten of een factory reset moet geven of dat ik de ontvanger moet resetten of een frisse start moet geven, want dat is het probleem niet. Mijn ontvanger is zoals eerder vernoemd rechtstreeks aangesloten.

 

*admin: afgesplitst

Hoi @DominiRules. Het klopt dat het beeld even stilstaat na het zappen. Dit is normaal. 

De VIP5202 laat eerst zo'n 1,5 seconden een zwart beeld zien. Daarna komt er eerst alleen een stilstaand beeld zonder geluid. Het geluid wordt toegevoegd zodra geluid en beeld synchroon lopen. In totaal kan dit zo'n 3-4 seconden duren.

We zien dat dit bij sommige klanten sneller gaat dan bij anderen. Maar het is dus wel normaal als het iets langer duurt. 


Hmm ik heb dus als ik zap, dat ik gelijk beeld zie van de zender waar ik heen zap en dat na1.5seconden dus het geluid pas erbij komt, het is niet erg storend ofso, maar het geeft nu wat meer rust nu ik weet dat dit normaal is en dat dit bij de 5202 hoort. dank u wel voor het heldere antwoord!


Dat klopt wij hebben ook decoder 5202.Arris. maar gaat bij ons snel. Wij zitten op glasvezel dus daar ligt het misschien aan 😀👍


cornelis ik zit ook op glasvezel 1000mbps bekabeld aangesloten, maar het is goed om van een officiele kpn-bron gehoord te hebben, dat deze mini interval normaal is bij de 5202 ontvanger