Skip to main content

hallo 

ik heb zins een paar weken kpn tv+ inclusief 4 g modem aangesloten met kabel op de experia box  v10 en via wifi op de tv tv samsung 4k  wat altijd perfect beeld gaf met schotel nu constant beeld bevriezen en zeer slecht beeld heb nog een week schotelaansluiting hoop dat iemand een oplossing weet. Ruud 

Is de tv+ ontvanger met een utp-kabel verbonden met de Experiabox? 


Ik poog te begrijpen wat je aansluitschema is. Wat bedoel je met 4G modem? Heb je tv+ met draad rechtstreeks op de v10 aangesloten of via WiFi?


heb de buiten gebied modem met een utp kabel verbonden de tv is verbonden met wifi naar de experia box nooit geen probleem gehad met internet op de tv en apple tv via wifi maar nu met kpn drama 


@ruud stelling morgen komt er een update welke bij jou wellicht het probleem gaat oplossen. Er is namelijk een probleem met KPN TV+ en de V10 modem. In de update zou probleem opgelost gaan worden.

Daarnaast heb ik dezelfde modem V10 en 4G modem buitengebied en een Samsung televisie. Ik heb wel Unicast geselecteerd ipv Multicast bij instellingen op mijn TV+box. Wellicht dat dat bij jou ook helpt. 
 

Update KPN


de tv is verbonden met wifi

Is de tv+ ontvanger ook via WiFi verbonden met de Experiabox v10? Dat word namelijk officieel niet ondersteund op de v10. Ook niet na de update die @Hoopvol bedoelt denk ik.

Het is een optie om de tv+ ontvanger op unicast te zetten. Daarvoor moet u even zoeken in het menu bij de instellingen. Als dat niet helpt, dan zou het kastje toch met een utp-kabel verbonden moeten worden.

Zou u alstublieft hoofdletters en punten willen gebruiken? Dat komt wat duidelijker over.


Hoi @ruud stelling, welkom hier!

Zoals Hoopvol al aangaf is er deze week een update uitgevoerd die wat problemen rond de V10 oplossen. Ik ben dan ook benieuwd of je sinds gisteren ook een verbetering merkt?

 

Als dat niet zo is: ik begrijp dat jouw TV+ box wel met een kabel is aangesloten op de je modem. En dat je tv zelf ook internetmogelijkheden heeft en dat je die via wifi hebt verbonden. Dat is voor de TV+ Box ook de aangeraden manier bij een V10. Wel zou ik je aanraden om eens te kijken naar de beeldinstellingen. Het 4G modem wordt namelijk niet gebruikt voor het reguliere tv signaal (multicast), deze gaat alleen via je vaste verbinding. Als je echter de instelling voor kwaliteit aanpast, dan wordt dit op een andere manier verzonden (unicast) en dit gaat wel via regulier internet. Waarbij het 4G modem wel kan bijspringen. Dat komt de stabiliteit ten goede.

Ga hiervoor naar het Instellingen menu (wieltje) en navigeer helemaal naar beneden naar de optie Informatie. Open dit en zet daar Automatisch beste kwaliteit uit, en zet Gebruik unicast aan.


Hoi 

heb het gecontroleerd en stond al op unicast

het beeld is goed en scherp, ook heb ik nu mijn Mac verbonden met de kabel en beeld blijft nu goed. 
schrijf kabel maar ik heb van die stopcontact verbinders ooit bij KPN gekocht.

Ruud Stellingwerf 

 


Goed om te horen dat het nu goed is, @ruud stelling. Ik lees dat je dus gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Daar kan het probleem ook inzitten. Mochten de problemen terugkomen, kijk dan of je de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld kunt aansluiten zonder de stopcontact adapters te gebruiken.