Skip to main content
Vraag

Het geluid en de stemmen van KPN TV+ lopen niet synchroon met het beeld

• March 2, 2026
  • 11 reacties
  • 57 keer bekeken

Goedemiddag,

Na een jaar of 10 iTV van KPN overgestapt naar KPN+. Ik heb een Sony Bravia 8 OLED. Stemmen kloppen vaak niet met geluid. Dit had ik nooit met iTV. Vertraging geprobeerd in het KPN+ kaste in te stellen maar dat lost het niet op. Enige dat werkt is tv uitzetten en weer aan, maar sorry dit is zwaar irritant. Zelfde HDMI poort en kabel dus daar ligt het niet aan. Enig advies graag want ik heb de tool al geprobeerd en heb al telefonisch contact gehad.

11 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@lions90, welkom op onze community! Dat is vervelend TV kijken zo!

Heb je dit met alle programma's en zenders?
En bij opnames en terugkijken?

Kun je eens proberen een programma te pauzeren en weer aan te zetten?

Verder ben ik wel benieuwd wat voor apparatuur je verder gebruikt en hoe je alles aangesloten hebt zitten.

• Auteur
  • Helper
  • March 4, 2026

Hallo Thomas,

Ja met alle zenders. Kastje aangesloten bekabeld op modem. Zelfde aansluiting als oude kastje, maar daar nooit dit probleem gehad. Ik heb een hele goede tv. Ik heb het dus met gewoon kijken, maar ook idd met vooruitspoelen. Tv aan en uit en het is weg...maar is dat ideaal? Nee.

• March 4, 2026

[..] Tv aan en uit en het is weg… [..]

De TV is dan een monitor, bij gebruik van een kastje zoals dat van KPN, geeft alleen beeld en geluid en bemoeit zich nergens mee, of althans . . 
Komt het geluid ook uit het scherm, of ?
Het lijkt toch op een buffering die niet goed gaat.
Ander scherm er aanhangen voor de test ?

• Auteur
  • Helper
  • March 4, 2026

ja komt geluid uit. Op mijn oude Sony geen issues boven. Audiovertraging werkt niet qua instellen. Met oude kastje nergens last van nogmaals.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 4, 2026

Gaat het beter met een andere geluidsinstelling op de tv+ box? [update: Audiokwaliteit]

• Auteur
  • Helper
  • March 4, 2026

Bedoel je audiovertraging?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 4, 2026

Audiokwaliteit instellen

De eerste optie die je tegenkomt is de audiokwaliteit. Heb je audio apparatuur aangesloten zoals een soundbar of versterker? Dan zorgt deze voor het geluid. Hier kun je kiezen hoe de TV+ Box het geluid doorgeeft aan die aangesloten audio apparatuur. De opties hier zijn:

• Automatisch. Met deze optie kijkt de TV+ Box wat jouw apparatuur ondersteunt en gebruikt die instellingen. Dit is voor de meeste apparatuur geschikt.
  • Dolby Digital Plus. Audio wordt actief omgezet naar Dolby Digital Plus.
  • Stereo. Dolby audio wordt omgezet in Stereo PCM. Dit is de standaardinstelling.
  • Passthrough. Audiokwaliteit wordt ongewijzigd doorgegeven aan je audio apparaat. Eventuele verdere aanpassingen aan het geluid kun je dan in je eigen apparaat instellen.

• Auteur
  • Helper
  • March 4, 2026

Zowel op soundbar als koptelefoon vertraging overigens dus ligt echt niet aan de aangesloten apparatuur. Ga even kijken bedankt.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 4, 2026

Doet de tv nog iets met het audio signaal dat ie doorgeeft aan de Soundbar?  Kun je die instellen op Passthrough of iets dergelijks?

• Auteur
  • Helper
  • March 4, 2026

maar met koptelefoon ook vertraging...dan staat de soundbar uit 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 4, 2026

Hoe is de koptelefoon aangesloten?