Skip to main content

Dag allemaal,

 

ik heb vanaf de pilot versie meegedaan aan kpn+ . Ik vind het een goed product maar het geluid is een blijvend probleem. Aanvankelijk viel het geluid spontaan weg bij de apps (Netflix) maar nu bij het reguliere tv kijken ook. Op het moment dat je de Home toets indrukt activeert het geluid zich en kan je weer terug naar de zender/app met geluid. Dit doet zich minimaal om de 25 minuten voor.

De tv doet het goed omdat ik ook een ziggo aansluiting heb en die het geluid blijft doorgeven (wel zonder vertraging overigens). Ik heb alle sw updates. Er is een Sonos beam met hdmi verbonden. wie weet waar dit aan kan liggen. Nb alle instellingen, kabels type ed heb ik al geprobeerd en denk dat het aan de android box ligt maar.

Hallo @keysersoze909, wat jammer om te lezen dat je dit ervaart! De problemen met geluid staan nog steeds op onze bekende bevindingen lijst. Hoewel we in verschillende updates al verbeteringen hebben aangebracht, lijkt het helaas nog niet bij iedereen goed te werken. 

Als jij de Sonos Beam loskoppelt en de TV+ Box rechtstreeks met HDMI-kabel op de tv koppelt, ervaar je dan ook dat het geluid wegvalt? En je geeft aan dat je alle instellingen geprobeerd hebt, je hebt onderstaande al eens doorlopen?

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op passthrough of eventueel stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug

dag marcia, ik heb eea losgekoppeld. geluid via tv valt dan niet weg. lijkt dus om Sonos (poort/bekabeling) te gaan. Sonos Beam heb ik via de app van Sonos nogmaals gekoppeld. test was goed. ook koppeling vanuit os van LG gedaan met generieke soundbar. test was ook goed. Sonos beam functioneert in normale muziek opstelling probleemloos. Net de update van 30-10 gedaan; geluid valt nu continue weg :-( Ik ga kijken of een andere hdmi kabel of optisch kabel kan helpen