Skip to main content

De tv kastjes zowel onder als boven hangen tegenwoordig heel vaak vast en moeten dan gereset worden. Dit is sinds een half jaar of zo. YouTube start heel vaak niet op of is extreem traag. Zowel onder als boven allebei bekabeld aan gesloten. Hoe kan dit verholpen worden? 

Welk kastje heb je? 


Arris vip2952 v2


Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Ja zijn zowel onder als boven bekabeld aangesloten 


@Geurts12344321 Welkom op het forum! Dat is natuurlijk niet praktisch en ik help je graag verder. Als je de ontvangers reset herstart je ze dan alleen of voorzie je ze ook van nieuwe software. Ik zou je anders willen adviseren om de ontvanger dan even een frisse start te geven. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!


Ik heb de frisse start uitgevoerd en de eerste dag leek het of er verbetering in zat. Helaas is de laatste dagen gebleken dat er weinig tot geen verschil is met voor de frisse start. 


@Geurts12344321 Jammer dat het niet geholpen heeft maar dan kijken we even verder. De problemen concentreren zich dus puur op de apps? Kun je jouw gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan meet ik het kastje ook even door.


Ik heb mijn profiel aangevuld. 
het probleem speelt zich niet alleen af met de apps ook blijft het gewone beeld regelmatig vast hangen of reageert het systeem nergens meer op. Ook niet op de rood/gele aan uitknop boven op het kastje. Dan moet ik het kastje echt stroomloos maken voordat ik weer verder kan. 


Werkt gewoon tv kijken wel goed?

Ja zijn zowel onder als boven bekabeld aangesloten 

Gebuikt u een switch in uw netwerk? Of heeft elke tv ontvanger een eigen kabel die rechstreeks naar het modem loopt?


De kabels lopen allebei rechtstreeks naar de originele KPN modus. 


Excuses voor de late reactie. Ik heb de kastjes en het signaal doorgemeten en ik zie verder geen afwijkende zaken. Alle kastjes zitten dus rechtstreeks op de Experia Box aangesloten? Er zit verder niet iets van switch of iets dergelijks tussen?


Hoi Remco,

 

zoals eerder al aangegeven er zitten geen switch of dergelijke tussen. Het lijkt mij er wel op of de kastjes het niet meer bij kunnen houden.


Ik vind het zo vreemd dat dit probleem dan op alle kastjes terugkomt. Als het er één was geweest dan zou ik denken aan een hardware defect in de ontvanger maar als die problemen op alle kastjes zich voordoen ben ik eerst geneigd om het netwerk in huis te bekijken. Je kan dan ook nog even de Experia Box zelf een reset geven. Wellicht gaat daar dan toch iets mis.


De reset van de experia box heb ik al herhaaldelijk uitgevoerd ook zonder resultaat. Ik heb sterk het gevoel dat de aangeboden functies niet meer verwerkt kunnen worden door de te oude kastjes! 


Dit zijn kastjes die we nog actief in gebruik hebben dus het zou gewoon moeten werken. Ik stuur je even een privébericht .


ik heb een zelfde probleem wat is hier aan te doen? ook alle dingen al uitgeprobeerd niks helpt. 


Ik kwam er achter dat ziggo tegenwoordig ook met glasvezel werkt. Heb hier nu een offerte opgevraagd en hun zeggen dat het bij hun wel werkt. 


ik heb een zelfde probleem wat is hier aan te doen? ook alle dingen al uitgeprobeerd niks helpt. 

4K aanvragen dan krijg je de nieuwe 4K ontvanger die is 99x zo snel die raast overal doorheen