Skip to main content

In het menu kan je verschillende tv programma’s van tevoren programmeren om op te nemen. Echter wil ik diverse programma’s die ik had staan annuleren met opnemen. Dit lukt wel, het rode stipje verdwijnt, maar vervolgens de volgende dag staat deze er weer. Ik heb de software geupdate wat overigens een kwartier duurde. De reser uitgevoerd op zowel modem als tv ontvanger. Echter de programma’s blijven geprogrammeerd. 

 

Heeft iemand een idee dit te verhelpen. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Zijn het serie opnamens?

Zo ja, dan moet je hem ook uit lijst van serie opnamens halen.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Je bedoelt bij de opgenomen programma's. Die heb ik al verwijderd. Ik heb de ARRIS.


Je bedoelt bij de opgenomen programma's. Die heb ik al verwijderd. Ik heb de ARRIS.

@Harrie66 Het is mij nog niet duidelijk hoe je de opnames annuleert. Doe je dat in de gids, of in menu “Opnames”, of in menu “Gepland". Kun je dat hier aangeven?


In het menu opnames verwijder ik de opnames zelf.

In de gids probeer ik de opnames te annuleren cq te verwijderen, maar dat gaat dus niet.


In het menu opnames verwijder ik de opnames zelf.

In de gids probeer ik de opnames te annuleren cq te verwijderen, maar dat gaat dus niet.

@Harrie66 Als ik een geplande opname wil annuleren, doe ik dat altijd in menu “Gepland”. Werkt altijd prima. Zou je dat eens willen proberen? Lukt het dan wel?


Nee helaas niet. Ik krijg: Door een probleem in het netwerk kunnen uw opnames niet worden geannuleerd. Probeer het later nog eens :(

 

AVS-TO-0001


Heb met 2 geprobeerd krijg nu STB-REC-03/500-5023


Misschien een tijdelijke storing. Ik zou het gewoon later nog eens proberen.

Lukt het dan nog niet, dan zal toch echt een moderator ernaar moeten kijken.


@Harrie66 Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat het niet lukt om je opnames te verwijderen. Hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experiabox? Is dit direct met een kabel of zit hier nog iets tussen? 

Wat we ook zouden kunnen proberen is om de tv ontvanger te resetten en hierna nogmaals proberen de opnames te verwijderen. Heb je deze mogelijkheid om te testen of het dan wel lukt? 


Heb al gereset en nieuwe software gedownload. Helpt niet. Kpn gebeld 3 dagen geleden maar bellen niét terug nog. 


@Harrie66 Helder, en ervaar je dit probleem op al je tv ontvangers? Of is er 1 ontvanger waarop dit niet lukt? 


Het is inmiddels gelukt. Na een 3e reset. lijkt het nu te zijn verdwenen. 


Alleen de wifi is nog niet optimaal. 


@Harrie66 Fijn dat de problemen met de opnames opgelost zijn! 

Dat de wifi niet goed werkt is natuurlijk wel erg irritant. Heb je onze Wifi Manager al eens doorlopen, hierdoor zou je verbinding al beter kunnen worden. 


Heb vorige week op 0800-0402 gebeld en melding gemaakt Zou binnen 2 dagen worden teruggebeld. Helaas. Vandaag opnieuw gebeld. Blijken ze zelf een storing te hebben waardoor ze me zelf niet verder kunnen helpen. Werkt niet echt fijn als je thuis moet weren. Nu mag ik zelf weer terugbellen. Hopeloos zo. Denk eraan om weer over te stappen naar andere provider. 

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic


Hi @Harrie66, om je goed te kunnen helpen en ons forum overzichtelijk te houden heb ik je reactie naar je eigen topic verplaatst. Lastig dat je verbinding het nog niet goed doet, het gaat om je wifi verbinding toch? Had je de tip van Rutger al gezien en geprobeerd? De Wifi Manager is een handige servicetool die je stapsgewijs helpt om jouw verbinding te controleren en verbeteren.

@Harrie66 Fijn dat de problemen met de opnames opgelost zijn! 

Dat de wifi niet goed werkt is natuurlijk wel erg irritant. Heb je onze Wifi Manager al eens doorlopen, hierdoor zou je verbinding al beter kunnen worden. 

 


Wifi manager werkt op zich wel. Alleen blijft de verbinding wegvallen. Alleen KPN heeft nu zelf storing

 


@Harrie66 Is het ondertussen gelukt om de Wifi Manager goed te doorlopen? Of ervaar je nog problemen hiermee? 


Dat is gelukt. Heb gemerkt dat m'n twee wifi versterkers het wachtwoord vanuit het modem niet synchroniseren. Hij onthoudt de oude waardoor er verbindings problemen ontstaan.


@Harrie66 En op het moment dat je inlogt op je versterkers en dit handmatig aanpast. Werkt de verbinding dan wel naar behoren? 


Hoe doe ik dat?

 


@Harrie66 Klopt het dat je Experia Wifi's gebruikt? 

En dat er 2 bekabeld aangesloten zitten op je Experiabox? In dat geval zou ik willen adviseren deze beide opnieuw te installeren. 

In eerste instantie zou ik de Experiabox resetten, hierna kun je dan op de Experiabox je eigen netwerknaam en wachtwoord instellen

Daarna kun je de Experia wifi resetten: 

Bij wachtwoord en netwerknaam wijziging van het modem moet de Experia WiFi gereset worden zodat deze het wachtwoord kan synchroniseren. Druk 5 seconden op de knop RESET tot de Experia WiFi uit is. Hij start vanzelf weer op en haalt dan alle gegevens op uit het modem.

Hierna zouden de netwerknamen gelijk moeten zijn en je verbinding weer in orde. 


Ik ga het proberen

 


@Harrie66 Top! 

Heb je ondertussen tijd gehad om dit te proberen en is het ook gelukt?