Skip to main content

Hallo, ik ben bezig mijn tv abonnement te installeren. Nu moet ik mijn abonnementsgegevens invullen, alleen de vraag is waarmee en hoe?

Als ik de afstandsbediening van mijn TV gebruik krijg ik de melding ‘niet beschikbaar’. En als ik de KPN afstandsbediening gebruik, gebeurt er niks. Behalve dat er leds oplichten op de afstandbediening. Ik heb hem al op alle mogelijke manieren proberen te koppelen met mijn Samsung tv (uit 2009) UE40B7000WWXXC, via: source knop + 1 (snelcodenr), source + OK en dan vervolgens 005, 200, 244, 270 uitgeprobeerd. Lukt allemaal niet. Afstandsbediening gereset dmv rode en blauwe rondje en deze zaken nog een paar keer gedaan. Toen ook nog 7+9 tegelijk. Maar tot nu toe werkt het allemaal niet. KPN helpdesk is niet bereikbaar op zondag voor deze vragen. Dus misschien kan iemand mij hier helpen. Alvast bedankt! 


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @ChantallV, welkom hier. 

Inmiddels zijn we al even verder. Ik hoop dat het al gelukt is.

In ieder geval moet jouw afstandsbediening met de tv-ontvanger verbonden zijn.  Werkt de afstandsbediening toch niet,  lees je op de website hoe je dat kan oplossen. 

Is dat gelukt en het werkt nog niet, dan kun je ook de ontvanger nog een reset geven. 


Bedankt Bart voor je reactie. Tot nu toe heb ik alles al meerdere keren geprobeerd. Ook de tv ontvanger gereset. Ik ga van de week bellen met de helpdesk hopelijk kunnen zij me helpen. 


Dat is wel balen zeg. 

Welke type tv ontvanger heb je? 


Ik heb een Arris VIP5202.


Klinkt alsof de afstandsbediening stuk is. 

Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik er mee aan de slag. 


Hi Bart, heb wat toegevoegd aan gegevens. Kun je hiermee verder? 


Ik zie dat er al een nieuwe afstandsbediening gestuurd is. Ik ga er vanuit dat deze werkt. Zo niet hoor ik weer van je. Fijn weekend.