Skip to main content
Beantwoord

Het lukt niet om mijn afstandsbediening van de KPN TV+ box aan de tv te koppelen

• March 2, 2026
  • 13 reacties
  • 112 keer bekeken

JD. Voois
Nieuwkomer

Vorige week heb ik een nieuwe ontvanger (TV+ Box) ontvangen.

Echter het koppelen van onze TV lukt niet aan de afstandbediening.

Onze TV, Chiq U50H7C komt niet in de uitgebreide lijst voor.

Maar met de vorige onvanger en afstandbediening ging dit wel en konden we deze wel koppelen.

Hoogst irritant om met twee afstandbedieningen te werken.

Ik zie dat dit onderwerp al meer geplaatst is, maar is een oplossing voor dit probleem?

Beste antwoord door PeterG

Gebruik codes Chang Hong. Zo heet het merk in China zelf. Code 001 werkt met de meeste Chiq tv's. 

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 2, 2026

Gebruik codes Chang Hong. Zo heet het merk in China zelf. Code 001 werkt met de meeste Chiq tv's. 

JD. Voois
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2026

Dank je, ik ga het straks proberen! En laat het weten als het is gelukt.

JD. Voois
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2026

Goedemiddag Peter,

Zonet even uitgeprobeerd en met de eerste code (001) ging het gelijk al goed.

Hartstikke bedankt!

Weer een ergernis minder.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 4, 2026

Goedemorgen ​@JD. Voois , dank voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community :)

Fijn om te zien dat je het probleem met dank aan ​@PeterG al hebt weten te verhelpen en mooi dat je dit hier ook nog eventjes met ons hebt willen delen 💪🏻

Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan ook vooral weer weten! 

• Deelnemer
  • May 11, 2026

Ik wisselde maanden geleden van ODELIDODO naar mijn ouwe vertrouwde kpn  (op glas ) 
Alles was snel in bedrijfgesteld . prima , maar de Afstand bediening KPN werkte niet op mijn Nieuwe 
SALORA TV . 
Maar tussendoor ging er een verbinding kabel stuk . ik kocht van het zelfde soort een nieuwe ..
Maar ik ben nu meer dan 3 weken aan de slag om mijn TV weer aan de praat te krijgen .
Groet Giel 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 13, 2026

Hoi ​@Ouwe Nerd . ,bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op de KPN Community :)

Allereerst mooi om te zien dat je weer voor KPN hebt gekozen alleen enorm zuur datje nu al 3 weken lang bezig bent om de tv weer aan de praat te krijgen. Wat is er precies aan de hand? Krijg je een foutcode o.i.d. te zien? Hoe beter je het probleem uit kunt leggen, des te beter kunnen we je hier bij verder helpen! Voor directe ondersteuning kun je trouwens ook zelf een belafspraak inplannen met onze Helpdesk, vaak schakelt dat ook wat makkelijker bij dit soort problemen! 

• Deelnemer
  • May 14, 2026

Als Adept van de Computer . de Texas instrument (4A. uit 1979 ). Een FAX toen de KPN nog geen
Fax aanbood .  ( Via een kleine Modem , daarna de Telex .) Zelf een Typmachine ( Margrietschijf ) in die 994A, en je had een typmachine met je computer .
En wat tedenken van een floppy drive Inbouwen 1200 Gulden koste dat .( inplaats van die Casette recorder .)

• Deelnemer
  • May 14, 2026

Ik heb 3 jaar met de senlheid van het licht gewerkt (Odelidodo ) 
Zoals iks chreef . dddddeen Afstandsbediening er bij gebruiken om de Nieuwe TV . te laten werken 
In de oude sytuatie , had ik DRie Wifi versterkers , en TV voor Huis en Los bijgebouw . allemaal knal !!
En dan met je ouwe kop van bijn 80  aan klooien . niet zo handig ,,,uuu Neee !

• Deelnemer
  • May 14, 2026

Ik was niet dronken . Kon alleen vrijwel niks bedienen . 
Nu werkt mijn internet goed . Maar wordt wel geklooid , door het ODIDO debakel . Ik was er net voor gewisseld naar KPN.( op enig moment zag ik dat er iets niet klopte . en belde meteen naar de Rabobank, froude desk. Tijdens dat invoeren van de aangifte van froude . Zag die Medewerken dat er geprobeerd werd om 1600 euro af te schrijven .
Tegelijk kreeg ik op de telefoon een melding dat een “medewerker van de bank mij niet kon berijken .
Die liep dus meteen tegen de lamp .

Mijn typen moet door een Melanoom oog ( ¾ blind er aan ,met een grootscherm ,dus ook de TV. Nu komt morgen een ingehuurde KPNér hier om te kijken waarom mijn Nieuwe SALORA TV , niet met de KPN afstand bediening ingelezen kan worden .Ook niet met de “7 en “9  toets tegelijk ingedrukt en 3 seconden vast houden . 
Tja , er gebeurd wel eens wat op internet .
groet GF.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 18, 2026

Hoi ​@Ouwe Nerd . en bedankt voor de update!
Hoe is het bezoek van de KPN monteur afgelopen en is het inmiddels mogelijk om je nieuwe televisie met de KPN afstandsbediening te bedienen? Hopelijk is dit allemaal gelukt 🙏🏻

• Deelnemer
  • May 18, 2026

Ja , wel ff wennen Nu weer . ik moet alle twee de afstand bedienen bedienen .
Tis ff uitproberen  , Maar van de film Le Papilion genoten . Ik heb in mijn jonge jaren het boek gelden.
Ook aan te bevelen , Dat boek zou nu in Amerika en Rusland , helemaal weer kloppen .
Maar goed . Ik heb  een overvloed aan keuzes .

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 18, 2026

Ik heb het boek van Papillon ook gelezen en dat is hier wel een persoonlijke favoriet! De films waren ook goed te doen maar kwamen niet in de buurt van het boek. Blijft een bizar verhaal. 

Ja , wel ff wennen Nu weer . ik moet alle twee de afstand bedienen bedienen .
Tis ff uitproberen  , 

Hopelijk gaat het uiteindelijk wennen en ik heb daar ook goed vertrouwen in 💪🏻

• Deelnemer
  • May 19, 2026

Ik kwam van een conkulega , 3 jaar . gewoon knoppen aan enz . Nu zit ik met een vloergolf van dingen die ik helemaal niet wil . Het is als hangen aan een strop , als je het langer kan doen , heb je begrepen wat en hoe het moet .
Oudere mensen ( ze zijn helaas nog niet allemaal DOoD . ) nemen een kop koffie , en kijken het nieuws. En of ze daarna lekker een boek lezen . Of op internet doorgaan, daar denken ze nog niet over .
En met de ( noodzaak ) om twee afstand bedienen tegelijk te moeten gebruiken . Is dat leren zonder uitleg , nu net niet helemaal voor de ouderen weggelegd . Ik heb genoeg comuter werk gedaan in de begin jaren 80 . Om er niet blij van te worden . Voorbeeld was dat de Ambtenaren pas ½ jaren 80 hun eerste Computer kregen . Nadat ze allemaal een cursus “programmeren “hadden gedaan .
Bedenk maar wat je meemaakt Dat je wordt verplicht een Onderhoud , abonnement moet afsluiten .
Dat was niet voor de dikwijls met Floppies , om Kleine fouten te herstellen ,  Maar 31 december naar het nieuwe jaar , Je oude jaar af kunne sluiten . en op “EEN “januari zien dat alles is gecreschet .   
Ze konden de datum instelling niet zomaar in het oude programma opnemen , voor het nieuwe jaar .
Daar moest je dus een duur aanvullings uitbreiding's abonnement voor nemen .
( een Steurn’s Computer ) . die met losse draadjes over de printplaat , het Octrooi van IBM . Omzeilden .)
WiSi WEK methode .