Skip to main content

Sinds ik abonnee ben bij KPN TV sta ik verbaasd over de keuze “Berichten” in het menu. Slechts eenmaal heb ik hier iets in zien staan. Namelijk over het eerste “Nieuwe menu”. Dit was tergend door de vorm hoe het toen gepresenteerd werd, bijna een jaar lang voldeed het niet ten opzichte van het vorige menu, maar het bericht bleef een jaar als enige bericht onveranderd staan.

 
Ik heb van Eric begrepen dat de ontwikkelaars van KPN zeggen, dat de keuzes niet beter op het gebruik gericht kunnen worden, anders komen er teveel keuzes en kost dit snelheid. 

Maar als keuzes snelheid opvreten, dan waarom ongebruikte functies jarenlang handhaven ten koste van dingen waarmee KPN zich kan onderscheiden van de concurrent. 

Bij ons werkt alles goed?

Welke KPN TV decoder heb je?

En wat voor een discussie verwacht je? 


Bij ons werkt alles goed?

Welke KPN TV decoder heb je?

En wat voor een discussie verwacht je? 

Als je niet weet waar het over gaat. Neem dan ook niet deel aan een discussie. Je bent dan alleen een verstoorder. https://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie

Maar ik weet het, een groot gemis in dit forum is, dat moderators slecht toezicht houden of iemand On topic blijft. 


@CorL Ook voor mij is het niet duidelijk wat je met dit topic wilt. Wil je een discussie over het menu, over andere mogelijkheden/opties in het menu, of over menu-onderdeel Berichten?


@CorL Ook voor mij is het niet duidelijk wat je met dit topic wilt. Wil je een discussie over het menu, over andere mogelijkheden/opties in het menu, of over menu-onderdeel Berichten?

In dit topic over het versnellen van bijvoorbeeld onze 2260, die weer steeds trager lijkt te worden ,wat betreft het menu (pip staat uit) door het weghalen van overbodige menu items.,

Mocht een menu item toch geen snelheid kosten, dan zal ik een nieuw topic openen over mijn wensen voor een beter menu voor alle klanten en niet alleen gericht op abonnees van het basispakket. 


Volgens mij kan dit topic beter naar de huiskamer versleept worden, IMHO.…..al zijn de discussies over het menu al veelvuldig tot in den treure, ‘besproken 💣’ in het oude topic….

 


Volgens mij kan dit topic beter naar de huiskamer versleept worden, IMHO.…..al zijn de discussies over het menu al veelvuldig tot in den treure, ‘besproken 💣’ in het oude topic….

 

Kan je dan even het antwoord  even laten zien? (Kleine moeite lijkt me). Er wordt voorzover ik weet maar een ding verkondigt, het kost snelheid.  Nu dat wil ik verbeteren. 

Lees trouwens even in Wikipedia link wat een discussie is.   

 


Ik heb geen idee naar welk antwoord je zoekt, @CorL Jouw zelfverklaarde “discussie” is absoluut niet duidelijk. Maar succes ermee in ieder geval. 


Is het ook mogelijk om een discussie in je eentje te voeren @CorL ? Want met de reacties die je hier geeft zal het daar wel op uitdraaien…

 

 


Is het ook mogelijk om een discussie in je eentje te voeren @CorL ? Want met de reacties die je hier geeft zal het daar wel op uitdraaien…

 

 

******

Ik heb jullie beiden niet uitgenodigd om deel te nemen aan deze discussie. 

Ik heb nog geen enkele inhoudelijke bijdrage van jullie gezien. 

Maar het is jullie gelukt, ik neem niet meer deel aan deze discussie, ik ga me echt niet verlagen tot het niveau waarop jullie denken een discussie te moeten voeren. Het kapot maken van wat anderen doen lijkt het enige dat jullie doen om maar zoveel mogelijk likes aan elkaar te kunnen geven. Nu, wees gelukkig er mee. Doeiiiiii


Ok, mocht je toch nog eens een nieuwe 'discussie' willen starten @CorL dan is deze wellicht handig.

Succes nogmaals :thumbsup:


Ik heb jullie beiden niet uitgenodigd om deel te nemen aan deze discussie. 

Ik heb nog geen enkele inhoudelijke bijdrage van jullie gezien. 

Maar het is jullie gelukt, ik neem niet meer deel aan deze discussie, ik ga me echt niet verlagen tot het niveau waarop jullie denken een discussie te moeten voeren. Het kapot maken van wat anderen doen lijkt het enige dat jullie doen om maar zoveel mogelijk likes aan elkaar te kunnen geven. Nu, wees gelukkig er mee. Doeiiiiii

Je had mij ook niet uitgenodigd om deel te nemen maar ja, jouw topic staat wel op een forum...

Ik had graag een inhoudelijke bijdrage geleverd. Maar helaas maakte ook jouw toelichting mij niet duidelijk wat je nu precies wilt/wilde met dit topic.

En dat terwijl de titel van jouw topic wel voor mij aanleiding was om het topic te lezen.


Bij ons werkt alles goed?

Welke KPN TV decoder heb je?

En wat voor een discussie verwacht je? 

Als je niet weet waar het over gaat. Neem dan ook niet deel aan een discussie. Je bent dan alleen een verstoorder. https://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie

Maar ik weet het, een groot gemis in dit forum is, dat moderators slecht toezicht houden of iemand On topic blijft. 

 

Ben je leraar of zo?

En zo te lezen ben ik niet de enige. 

 

Ik weet heus wel wat een discussie is hoor Carl.

Lees mijn vraag nog eens, ik heb geen idee wat jij wilt Carl. 


Hallo@CorL, wat leuk dat je een discussie start! Als je een discussie op het forum start, nodig je daar indirect alle forumgebruikers mee uit om te reageren. Daarnaast is het doel van een discussie natuurlijk om een respectvolle conversatie te voeren. Berichten als: ‘ik heb je hier niet voor uitgenodigd’ en ‘als je niet weet waar het over gaat. Neem dan ook niet deel aan een discussie’ dragen hier niet echt aan bij. Ik lees uit de reacties van de forumgebruikers dat hen niet helemaal duidelijk is waarover je de discussie aan wilt gaan. Wellicht kan je dit nog iets duidelijker formuleren. Als je een stelling plaatst, dan kan de discussie losbarsten! 


@Marcia_

Er zijn KPN moderators in dit forum die op de onderstaande wijze toestaan dat andere abonnees worden bejegend. (Ik heb maar de voor mij markantste genomen). Gelukkig heb ik gezien steeds minder. 

Volgens mij is dat ook de instelling van de beste man, mono(-on)logisch ingesteld ;-) 

Daar schrijf je helemaal niets over. Slechts een persoon @Katana321  heeft geschreven dat hij niet begrijpt, wat ik bedoel, voor de rest alleen maar bullying. 

Over mijn opmerkingen,: een discussie bevat op een onderwerp gerichte inbreng. Heb je er een gevonden?,  Ik niet. Alleen maar bullying (met uitzondering van @Katana321 dus). Ik zit niet te wachten op mensen die menen dit forum te moeten gebruiken om anderen te kleineren. 

Gezien dat jij het behandeld en wederom lijkt mij te moeten terechtwijzen, terwijl ik op geen enkele wijze iemand heb gekwalificeerd. Moet ik aannemen dat je instemt met wat hier door die personen die geen enkele inhoudelijke bijdrage leveren behalve rant, is geschreven.   

Het is niet aan mij om over jouw wijze van modereren te oordelen. 


De start gaat hier al niet lekker, mijns inziens heeft Joop een open en terechte vraag om je startbericht te verduidelijken. Het is voor (mee)lezers niet duidelijk wat je precies wilt met dit topic. Daar zit geen waarde oordeel aan. Jouw reactie daarop is dat je Joop uitsluit van deelname omdat hij van het onderwerp zou afwijken(?) En vanuit daar gaat het de verkeerde kant op.

 

Ik had twee opties: óf alles off topic weghalen óf alles laten staan. Ik heb voor de laatste optie gekozen. Jammer dat je de aanname doet dat ik instem met wat de rest hier schrijft. Dat is natuurlijk niet zo. Als je wilt, kan de discussie opnieuw opgestart worden, maar dan op goede voet. Als er vragen of onduidelijkheden zijn, kan je je verhaal toelichten, zodat daar weer op gereageerd kan worden en er zo een vruchtbare discussie ontstaat.


Wel eens bedacht dat het vrijwel elke keer aan jouw eigen houding ligt, @CorL ?  

Je kunt nu wel een slachtofferrol inschieten, maar je hebt het toch echt aan je eigen onbeschofte manier van benaderen en ontvangen te danken. 

You reap what you sow. 


De start gaat hier al niet lekker, mijns inziens heeft Joop een open en terechte vraag om je startbericht te verduidelijken.

Laat ik dan maar even dit startbericht van Joop nemen. Geef jij even de antwoorden die jij zou hebben gegeven. Ik zal de mijne, die ik had kunnen doen ook even cursief geven, 

|Bij ons werkt alles goed? Mijn mogelijke reactie: Ben ik heel blij over voor jou, bij ons ook,;

|Welke KPN TV decoder heb je?;  Mijn mogelijke reactie: Wat gaat dat jou aan, helemaal niet relevant voor een discussie over het menu item Mijn Berichten.

|En wat voor een discussie verwacht je? Mijn reactie (Daarvoor heb ik een link toegestuurd)

In mijn beleving heeft Joop alleen de header gelezen, want er werd niets gevraagd over wat ik had geschreven. 

 

Marcia, jij schrijft dat ik iemand niet mag uitnodigen om mij  bijvoorbeeld “een M******l” te noemen, nou hoewel dit niet zo letterlijk is geschreven, ik voel het wel zo. Daar nodig ik niemand voor uit. Dat jij dat wel doet, Wees vrij daarin. 

Ik heb nergens gezegd, dat men niet deel mag nemen aan de discussie,. Ik heb al meerdere malen geschreven, dat de manier waarop @Katana321 probeerde deel te nemen, voor mij de juiste was. De laatste keer heb ik niet meer naar hem toe gereageerd, omdat ik dat al had geprobeerd, maar mijn reactie al was begraven tussen de rant.  

In dit KPN forum is een groot gebrek,  vaak lijkt of er wordt getracht het wereldrecord trollen te doorbreken, een aantal mensen mag dat ongelimiteerd doen. Zolang er moderators niet de off topic rant verwijderen, is een forum discussie een zinloos iets.

Waarschijnlijk is dat ook een van de redenen dat zoveel vragen het antwoord krijgen: “Ik heb niets meer van je gehoord”

Dus opnieuw dit topic starten, ik denk heel zinvol, maar dan wel zonder bijdrage van mij. ,  

 

*admin: taalgebruik


Hi Cor, goed dat je dit onderwerp naar voren brengt, een discussie over TV van KPN past erg goed op ons forum :)

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik na het lezen van je startbericht ook niet goed duidelijk had wat je graag ter discussie wilt brengen. Ik denk dat de eerste reageerder daar net zo over dacht: 
Werkt het niet? En welke tv-ontvanger heb je dan en waarover gaan we hier praten?

Helaas is de goed beoogde discussie hier niet verder op gang gekomen. Sterker nog, het loopt hier uit tot een akelig gesprek waarin we niet meer over de inhoud praten, maar discussiëren over de toon. Ik richt me tot iedereen die hier actief een bijdrage heeft geleverd, want ik merk dat er veel ‘ruis op de lijn zit’. Aannames zijn dodelijk, probeer die dan ook zo veel mogelijk te voorkomen. Vraag daarom gericht om opheldering: wat bedoel je precies? Kun je dat nog eens uitleggen? Als ik je goed begrijp dan …. ?

Een vraag stellen is niet onnozel, er bestaan alleen domme antwoorden.  

Off topic gaan leidt af van het onderwerp en zal dus als storend worden ervaren, maar elkaar op de persoon akelig toespreken is minstens zo schadelijk. Dat is dus niet toegestaan. Ik zal daarom een aantal berichten aanpassen / verwijderen om vervolgens dit topic te sluiten. De deelnemers hebben blijk gegeven niet meer over de inhoud verder te willen praten. Erg jammer. Hopelijk gaan we opnieuw nog eens deze discussie voeren, laten we hier dan weer met open blik naar kijken. Ik weet zeker dat er dan goede ideeën ontstaan, waarin we elkaar kunnen versterken :)