Skip to main content

Ik weet, ik heb het al meerdere malen onder de aandacht proberen te brengen  en voor de ontwikkelaars bij KPN is het helemaal niet interessant. 

Maar er zijn mensen die wel van andere sporten dan voetbal houden houden.

Momenteel spelen bijvoorbeeld de Europese kampioenschappen volleybal voor vrouwen. De Nederlandse vrouwen doen hier weer actief aan mee. 

Dacht je dat het bij sport bij KPN te vinden is. Nee hoor, bijna uitsluitend maar voetbal. Ik kijk daar niet naar maar ik denk dat de reserve elftallen van de 4e Klasse voetbalamateurs er nog bij staan in het sportmenu. (Wij maken gebruik van alle sportmogelijkheden met KPN Interactieve TV). 

De laatste keer werd verteld dat het toevoegen van iets als Volleybal snelheid kost. Ik heb kennis op dit gebied genoeg om te weten dat dit te vaak als argument wordt gebruikt uit pure onkunde of angst voor de bestaandecode.

Hallo @CorL ,

Ben het met je eens hoor, voetbal krijgt op TV buitensporig veel aandacht. 

(Gelukkig kan ik voor mijn favoriete sport wielrennen meestal wel terecht op de NPO of Eurosport.)

Terug naar volleybal: 

Maar zoals jij ook wel weet heeft Ziggo Sport de rechten voor dit toernooi. Ziggo kiest ervoor om de wedstrijden exclusief uit te zenden via hun kanaal 13, Ziggo TV.  Lijkt ook wel een beetje pesterij richting andere providers. 

Als echte fan heb je nog wel een paar mogelijkheden. 

Hoe kan ik de wedstrijden van Oranje live volgen?

  1. Op tv bij Ziggo Sport (zie tv gids Ziggo Sport)
  2. Als livestream via Ziggo Sport Pay per View(3,99 euro per wedstrijd)
  3. In samenvatting bij NOS Studio Sport
  4. Als livestream via EuroVolleyTV (alle wedstrijden voor €4.99, klik op EUROVOLLEY WOMEN competition pass). 

 


Hallo @CorL ,

Ben het met je eens hoor, voetbal krijgt op TV buitensporig veel aandacht. 

(Gelukkig kan ik voor mijn favoriete sport wielrennen meestal terecht op de NPO of Eurosport.)

Terug naar volleybal: 

Maar zoals jij ook wel weet heeft Ziggo Sport de rechten voor dit toernooi. Ziggo kiest ervoor om de wedstrijden exclusief uit te zenden via hun kanaal 13, Ziggo TV.  Lijkt ook wel een beetje pesterij richting andere providers. 

Als echte fan heb je nog wel een paar mogelijkheden. 

Hoe kan ik de wedstrijden van Oranje live volgen?

  1. Op tv bij Ziggo Sport (zie tv gids Ziggo Sport)
  2. Als livestream via Ziggo Sport Pay per View(3,99 euro per wedstrijd)
  3. In samenvatting bij NOS Studio Sport
  4. Als livestream via EuroVolleyTV (alle wedstrijden voor €4.99, klik op EUROVOLLEY WOMEN competition pass). 

 

Hi Noordzee, 

Bedankt voor deze toevoeging, maar het gaat mij niet om voetbal. Iedereen die hier belangstelling voor heeft moet dit eenvoudig kunnen vinden als het via KPN beschikbaar wordt gesteld (dat kan ook perfect voor voetbal). 

Maar KPN is heel selectief. Straks zullen ze wel schaatsen toevoegen aan het menu, want het lijkt of er wat KPN medewerkers die aarvan houden (KPN geeft er ook erg veel geld aan uit). 

Gun ik iedereen. Maar bij KPN gunnen ze de mensen die van andere sporten niet om die eenvoudig te vinden. Vandaag waren de EK volleybal ook op Belgie te zien. Ik zag het toen ik ging zoeken op “volle”, maar dat moet toch niet de manier zijn. Je moet gewoon even kunnen kijken wanneer er binnenkort zoiets als Volleybal komt. 


OK, dat volleybal zichtbaar was op de VRT, fijn!. Zover had ik het niet uitgezocht. 

Maar waar ik op doel is dat in de toekomst steeds meer sporten en/of evenementen niet meer voor iedereen zichtbaar zijn via een provider. 

Het beste voorbeeld is de Formule 1, die volgend jaar via internet te volgen zijn. Of het daarnaast ook nog ergens op TV te zien is, dat wordt afwachten. 

Met de Olympische Spelen hadden we ook zoiets. Via de NPO was er één sport zichtbaar.  Via Eurosport was er meer keus via twee zenders, maar niet overal is Eurosport NL beschikbaar.  BV niet via de satelliet. Wilde je nog meer aanbod? Dan werd je verwezen naar de betaalde Eurosport Player.

Het ligt dus niet alleen aan KPN. In dit geval kiest Ziggo er voor om het Volleybal niet uit te zenden via één van de zenders die ok via andere providers te volgen zijn.  

KPN heeft inderdaad wel meer belangstelling voor voetbal en schaatsen. Daar zijn ze sponsor van en dat merk je. 

Aan de andere kant was een onbelangrijke oefenwedstrijd Ajax-Leeds United vorige maand weer exclusief via sponsor Ziggo te volgen. En daar waren ook weer sommige KPN-klanten niet blij mee. 

De voetbalwedstrijd Celtic-AZ van afgelopen week was notabene exclusief te volgen via Celtic TV. Alleen via internet dus. En niet vanuit Nederland.

En dit is nog maar het begin. Het gaat nog veel erger worden de komende jaren….   

 


(selectieve quote)

Het ligt dus niet alleen aan KPN. In dit geval kiest Ziggo er voor om het Volleybal niet uit te zenden via één van de zenders die ok via andere providers te volgen zijn.  

Neem ik KPN ook helemaal niet kwalijk. Daar hebben de Nederlandse kiezers voor gekozen. 

Maar KPN kan wel proberen hun eigen klanten van zo goed mogelijke informatie te voorzien (Noem het anders geen Interactive TV maar gewoon doorgeef TV). De gids bijvoorbeeld is maar 5 dagen voorruit. Op de gids van de Belgische TV, (die wel 14 dagen vooruit is), heb ik kunnen lezen dat van de Formule 1 over 5 dagen de vrije training integraal wordt uitgezonden. De race een dag later integraal. 

We mogen KPN niets kwalijk nemen. We kunnen ook zeggen, we gaan gewoon naar Ziggo. Ik vind echter wel dat klanten leveranciers best mogen vertellen dat er iets schort aan hun dienstverlening. 

https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/

(Volgens mij heeft iemand trouwens mijn vraag zitten aanpassen, want ik zou hoogstens hebben geschreven “ook andere sporten dan voetbal gewenst” Ik heb vanmiddag met plezier naar de eerste helft van Arsenal-Chelsea zitten kijken. Nu ik dit zie begrijp ik de reactie van Noordzee beter, want het zet mijn vraag in een licht waar ik het niet heb bedoeld).