Skip to main content
Vraag

Het nieuwe voor- en achteruit spoelen vind ik geen vooruitgang

• February 24, 2026
  • 29 reacties
  • 604 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 3, 2026

Ik heb 'm nog niet. Vraagje. Blijft het kleine beeld wel op één en dezelfde plek tijdens spoelen? 

Dan kan ik me, zittend op m'n knieën voor de tv 😁,  tenminste op één plek concentreren 🤔.

Nee, het verschuift mee met de cursor. Maar pak er vooral een loep bij… 😁

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 3, 2026

het verschuift mee met de cursor

Oh! Verschrikking! 😳

Zie hier voor veelvuldig gebruik terugspoelen bij mij.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Er is inmiddels een terugkoppeling gekomen op de feedback die jullie hier hebben gedeeld. Mijn collega Arjan heeft een update hierover geplaatst in het bijbehorende updatetopic

Kort samengevat: het tv-team herkent de verbeterpunten en er worden al aanpassingen doorgevoerd, zoals een grotere thumbnail en het terugbrengen van de 4x/8x aanduiding bij het spoelen. Ook het gedrag van de thumbnail (zwart beeld/blijven hangen) is bekend en wordt meegenomen.

Dank voor het delen van jullie ervaringen. Dat helpt echt om dit soort dingen boven tafel te krijgen. 

• Helper
  • March 5, 2026

Maar wat ligt hieraan ten grondslag? Er moet toch ergens een vormgever/programmeur(?) zijn geweest die dacht: “weet je wat” wij maken er een klein doorspoelvenster van…….. Cosmetisch mooier? Of was het de marketing die bedacht: “als het doorspoelen lastiger wordt, dan nemen de kijkers niet meer de moeite om dat te doen en is er meer aandacht voor de commercials”…………..