Skip to main content

Ik heb sinds kort de nieuwe KPN TV+ Box. Ik vind het een top kastje, alleen het zappen van zender naar zender duurt soms een dikke 7/8 seconden. Kan dit nog worden teruggebracht naar een normale 2/3 seconden? Het kastje is rechtstreeks via ethernet verbonden. 

Hoi @Bosjesmann, helaas klopt het dat het zappen nog wat lang duurt. Hiervan zijn wij op de hoogte en er wordt hard gewerkt om dat sneller te krijgen. 

Zie onze Product updates wat er per update veranderd is. 


Fijne pagina!


Wat je kan proberen is onder je instellingen

mticast op unicast te zetten.

hier ook gedaan en beduidend sneller zappen nu


Hoe verander je eventueel de instellingen van multicast naar unicast. En hoe stel je in dat het dolby signaal

wordt doorgestuurd naar bijvoorbeeld de sonos soundbar? 


Hoe verander je eventueel de instellingen van multicast naar unicast. En hoe stel je in dat het dolby signaal

wordt doorgestuurd naar bijvoorbeeld de sonos soundbar? 

Onder instellingen dan naar informatie

onderop kan je multicast kiezen of unicast.

ik heb via s/pdif een glas kabeltje naar me Sonos soundbar werkt fantastisch bij mij dan


Wat is het eigenlijk het verschil tussen unicast en multicast?


Mulicast heeft een betere beeldkwaliteit en heeft Dolby geluid (indien beschikbaar bij de zender).

Unicast heeft een mindere beeldkwaliteit (zeker ook goed te zien bij snelle bewegingen) en heeft alleen Stereo geluid.

De Sonos is vaak ingesteld dat hij zelf probeert er Dolby van te maken (Pro Logic) terwijl dat niet aanwezig is bij unicast momenteel.


Ik heb nu geprobeerd wat je gezegd had. Rechtstreeks een kabeltje gelegd van de soundbar naar het KPN TV+. Maar als ik via de sonos app kijk staat er dat er stereo Pcm wordt verstuurd. Terwijl ik eigenlijk alle instellingen goed heb staan en geen dolby signaal krijg.