Skip to main content

... als ze eens toegeven dat ze geen idee hebben waar de problematiek met de TV-ontvangers precies zit.

Ik vind het minachting van de klant om maar te blijven volhouden dat resetten de oplossing biedt. Na in de afgelopen maanden diverse harde resets, softwareupdates, terug naar fabrieksinstellingen, stroomloos maken van experiabox en/of TV-kastje en afgelopen dagen ook alweer vier resets (gisteravond bleef het kastje hangen op 95%) zou je toch kunnen zeggen dat dat niet werkt.

Ik denk dat KPN wat meer begrip kweekt door toe te geven dat er fouten zijn gemaakt. Ik neem aan dat als een klant herhaaldelijk niet volledig betaalt, jullie er als de kippen bij zijn. 

In ieder geval ga ik me verdiepen in een overstap.

Als het goed is krijgt KPN wel betaald voor doorgifte van de NPO zenders en de regionalen. Voor de rest is het commerciele TV en gewoon geld verdienen, op wat voor manier dan ook. Ik heb een tijdje terug

wel eens doorgebladerd. Mensen zitten gewoon in de tang en daarom kan KPN dit soort praktijken gewoon bezigen. Net als in een TV studio b.v. klapvee nodig is, heeft KPN gepeupel nodig om TV kastjes en software te testen. Je bent als klant deel van de software ontwikkeling in feite en je betaald er ook nog voor. En je moet reclame kijken.

Zo te lezen is het wereldwijde Accenture verantwoordelijk voor de implementatie, en die weten denk ik wel hoe ze een partij als KPN aan moeten pakken. Die kunnen ook weten dat ze gemakkelijk groentjes/beginners op een dergelijk project kunnen zetten. Is alllemaal gissen, maar heb wel genoeg gezien als het gaat om niet-kritische software. Je kan KPN klanten die gewend zijn om TV te hebben heel veel laten doen, want TV opzeggen doen velen toch niet, er blijven er altijd wel 1 miljoen ofzo over.

Dus TV van KPN opzeggen en e.v.t. TV service via algemeen internet nemen zou een mogelijkheid zijn. Of in ieder geval niet afhankelijk zijn van die TV kastjes.