Skip to main content

Beste, 

 

 Binnenkort ga ik m'n huis zo smart mogenlijk inrichten. Een van de voorwaarden is dan ook een smart TV. 

Netflix YouTube en spotify is geen probleem icm met een Samsung acount met chromecast app. 

 

Nu mijn vraag;

Kpn smart TV. 

Valt dit te koppelen aan Google home? 

Dus als ik vraag "kijk rtl4 op de tv" (via kpn) 

Zou dit hetzelfde moeten doen als "kijk family guy op de tv" (via Netflix)

Ik wil m'n provider graag afstellen op de mogelijkheid tot smart integratie.

 

Ik hoor graag jullie input

 

Fabian

Misschien... in theorie ... via Bluetooth. Maar ik weet niet in hoeverre Google apparatuur Bluetooth apparaten aan kan sturen. Via het netwerk kan je het wel vergeten.


@Nick83 nouja, ik dacht eerder aan de kpn interactieve app ipv de settopbox. Dit zou via 't netwerk moeten kunnen lijkt me. Net zoals netflix enzo gestreamt word en zoals je bijv ziggo go kan streamen op de tv (Hoewel dit ook niet kan icm Google assistent


De KPN-ontvangers ondersteunen geen Google Assistant (of Siri), gelukkig maar, want Google hoeft van mij niet te weten naar welke zenders ik kijk en of en zo ja welke reclameblokken in oversla. 


Een cijfer intoetsen gaat al sneller dan Hey Google….. roepen.

Voor mensen met een hoge dwarslaesie is het echter een uitkomst.

Een Samsung TV ondersteunt bedienen van de kpn tv ontvanger d.m.v. de IR-Hub met de Samsung afst.bed.

Dus lijkt mij dat als je tegen de tv roept dat ie dan op die manier de kpn ontvanger dan weer het ir signaal geeft.


Nogmaals ik zou dus kpn itv hiervoor willen gebruiken. Geen  settopbox, wat ik sws niet meer van deze tijd vind. 😅


Hoi @Thefobion en welkom op het forum! De Google Home in combinatie met de Smart TV app, goede vraag! 😄 Naar mijn weten werken die twee nog niet samen. De iTV app op je smartphone of tablet werkt wel samen met een Chromecast, dus je zal wellicht commando's kunnen geven als ‘Speel de KPN iTV app af op de huiskamer TV’, maar van kanaal wisselen e.d. betwijfel ik. Het beste wat ik je hiervoor kan adviseren is om het te testen. 😬 Probeer het via de Smart TV app in combinatie met Google en, mocht je daarbij beperkte mogelijkheden hebben, ook via de iTV app op je smartphone of tablet die je kunt casten naar je Chromecast. Benieuwd of Google daarbinnen commando's wel pakt. 

Mocht dat alles niet werken, dan zijn er in dit topic een aantal tips gegeven over jouw kwestie. Weliswaar ging de originele vraag over een TV-ontvanger, maar hier wordt onder andere een Harmony Hub aangeraden. Wellicht is dat een mogelijkheid? Er zijn een aantal topics bij ons te vinden over ontvangers in combinatie met de TV-ontvanger. Dan heb je wel een ontvanger, maar hierop heb je wel alle kanalen. Via de Smart TV app zijn niet alle kanalen beschikbaar wegens uitzendrechten. 


Geen  settopbox, wat ik sws niet meer van deze tijd vind.

Het gaat juist meer en meer richting SetTopBox. Daarmee wordt ook álles ondersteund.

Bij Ziggo via CI+ heb je maar heel beperkte mogelijkheden. Nog meer als je woont in oud-UPC gebied, dan heb je niet eens terugkijken en on demand.

Ook met de Samsung en LG app voor KPN ITV zijn de mogelijkheden veel beperkter dan via een SetTopBox.

Écht,… zonder SetTopBox is juist niet meer van deze tijd.


Nogmaals ik zou dus kpn itv hiervoor willen gebruiken. Geen  settopbox, wat ik sws niet meer van deze tijd vind. 😅

En radio luisteren? Dat kan niet via de app, of is dat ook niet meer van deze tijd?


Heb net een ‘GuDoQi WiFi IR Universele Afstandsbediening’ aangeschaft. Dit apparaatje is te koppelen met Google Home en kan al je IR-apparaten in je ruimte met voice bedienen.