Skip to main content

Is er inmiddels al wat meer bekend mbt de hick ups?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik bedoelde eigenlijk de NPO zenders:sweat: , want de Talpa zenders zijn dus bekend. En Talpa werkt er aan om het op te lossen, heb ik begrepen. Maar voor wat betreft de NPO zenders: dat moet naar behoren werken, dus daar zouden we graag voorbeelden van willen zien als het niet naar behoren werkt. 

Ha @juliendl, dit is de laatste update die we gekregen hebben. Op het moment dat je op de Talpa zenders hick ups ervaart, kan dit kloppen. Talpa werkt eraan het op te lossen. Op het moment dat je dit bij de NPO zenders ervaart, willen we graag weten welke datum/tijdstip en welke zender + een ingevuld forumprofiel :-). Dan kunnen we het doorgeven. 


Ok!

@Marcia_ Kan het gedeeld worden als Talpa denkt het opgelost te hebben? Tv kijken op deze manier is alles behalve fijn. 


Ik heb nog even gespeurd voor je: volgens mijn laatste gegevens zou dit inmiddels verholpen moeten zijn. Kan jij concrete voorbeelden (datum/tijdstip/kanaalnummer) doorgeven van wanneer je dit ervaart? Dan ga ik intern doorgeven dat jij hier nog steeds tegenaan loopt.


@Marcia_ ik ervaar het continu. Soms om de 20/30 sec en soms ook ineens 20 min weer niet. Op alle kanalen van zowel de npo als de commerciele als de hd glas zenders.


Ha @juliendl, ik heb na jouw laatste reactie toch even een eigen topic voor je aangemaakt. Op het moment dat jij het zo frequent ervaart, lijkt me er inderdaad iets niet in orde. Ik zie dat jij zowel een Arris 2952 als een 5202 hebt. Heb je beide ook aangesloten? En ervaar je de hick ups op beide ontvangers of alleen op de 5202? Heb je nog iets tussen de ontvangers en de Experia Box? Een eigen router, een DVS o.i.d.?


Hi @Marcia_  ik heb idd beide ontvangers aangesloten en ik ervaar op beide ontvangers hick ups.

Heb niks qua routers of DVS ertussen dus daar zit geen ruis op de lijn.


Ik krijg vanuit het systeem de vraag of je het glasvezelkastje eens twee minuten stroomloos wilt maken. Ik ben erg benieuwd of je daarna ook verbetering merkt. Zo niet, lijkt het me goed om een monteur jouw kant op te laten komen. Daar moet ik altijd bij vermelden dat er koste in rekening gebracht worden als het probleem aan jouw kant ligt. Daar ga ik niet vanuit, daar het systeem zelf al aangeeft dat er iets niet in orde lijkt én jij alles bekabeld aangesloten hebt. Dat kan op werkdagen tussen 8 en 18 uur in blokken van twee uur. Wanneer komt jou dat uit?


@Marcia_ glasvezelkastje twee minuten van het stroom gehaald heeft ook niet geholpen. Afgelopen maandag is er een monteur van samsung geweest en die heeft alle modules in de tv vervangen en nog steeds geen verbetering. Zei vertelde me dat het niet aan de tv ligt daar alles vervangen is. Zou dan ook graag willen dat er een monteur langskomt. Dit kan elke maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag vanaf 16:00 uur. Ik hoor graag alvast bedankt! 


Worden hier (de) korte geluidsonderbrekingen in met name NPO bedoeld? Daar ervaar ik heel af en toe een onderbreking in het geluid van ongeveer 1 à 1½ seconde. Je mist dan net een woord. Spoel je terug dan blijkt het er wel te zijn. Soms 1 x per avond, soms 1 x per uur.


@PeterG nee ik ondervind geen geluidsonderbrekingen maar enkel hick ups van het beeld. 


Okee. Dat heb ik momenteel alleen in de smartphone app. Of misschien ook niet meer, want na gisteren niet gebruikt nog. Alleen om te casten en dat ging prima.

Heb je die hickups via de ontvanger(s)bij alle zenders of alleen bepaalde?


Volgens het systeem is er niets meer aan de hand en ik kan ook geen monteur meer inplannen:disappointed_relieved: . Wel heb ik een ticket aangemaakt voor de collega's van itv. Zij nemen binnen een aantal werkdagen contact met je op om e.e.a. door te nemen. Wil je me op de hoogte houden of er iets uitgekomen is? Anders ga ik alsnog kijken of ik die monteur naar je toe kan krijgen. 


@PeterG nee ik ondervind geen geluidsonderbrekingen maar enkel hick ups van het beeld. 

Je bent niet de enige al lijkt de frequentie waarmee dit optreedt wel lager te zijn dan voorheen.

Dit fenomeen treedt bij ons op op de HD-"Glas" zenders.


@Marcia_ dit vind ik wel een bijzondere ontwikkeling. Je bied me een monteur aan en plots is alles ok in jullie systeem en kan je geen monteur meer sturen. Ik ondervind op zowel de normale als de glas zenders hick ups. Gister een aantal keer per minuut dat kan toch niet de bedoeling zijn het tv kijken is echt niet te doen op deze manier. Ik laat me dan ook niet afschepen met een ticket waar vervolgens amper tot niks mee gedaan wordt.  Ik loop al een aardige tijd met dit probleem en wil dan ook dat dit wordt opgelost. Hoor dan ook graag van je. 


@Marcia_ gister is er een monteur geweest die heeft het een en ander vervangen en de glasvezel kabel schoon gemaakt. Heb tot nu toe nergens meer last van dus denk dat het verholpen is. Er zijn verschillende topics met hetzelfde probleem weet ik dus ik zal de opmerkingen van de monteur hieronder plaatsen zodat jullie wellicht andere klanten ook kan helpen door deze werkzaamheden te laten uitvoeren.

 

Opmerkingen monteur:

Bekabeling nagelopen uit metingen merkte ik dat de rx demping lager was dan de norm. Na het reinigen van de connectoren en pigtails zowel op ftu als in de pop bij de odfzijde en het vervangen van de nt was de rx op 6.74 daarvoor op 4.55. Demping blijkt goed te zijn. 

 


Fijn dat het nu opgelost is! Heel goed dat de collega naar aanleiding van mijn ticket toch een monteur aan kon sturen, zoals we gehoopt hadden. Bedankt dat je nog even liet weten wat er uitgekomen is!


Fijn dat het nu opgelost is! Heel goed dat de collega naar aanleiding van mijn ticket toch een monteur aan kon sturen, zoals we gehoopt hadden. Bedankt dat je nog even liet weten wat er uitgekomen is!

Hi @Marcia_ tijdje geleden alweer dat ik vertelde dat het probleem verholpen was, dacht ik! Moet zeggen dat vrij kort nadat de monteur is geweest ik nog steeds exact dezelfde hick ups ervaar op alle zenders zowel hd als de hd glas zenders. Had dit wellicht wat eerder kunnen melden maar ben er om heel eerlijk te zijn niet aan toe gekomen. Kan er wellicht nogmaals worden gekeken wat het probleem is en nogmaals een monteur langs laten komen? Ik heb destijds via mail van kpn het nr 0800 0201557 doorgekregen met een toegangscode maar ik kom er niet door als ik dit bel.

 

Ik hoor graag van je.

 

Groeten,

 

Julien


@Marcia_  ik zit even op het forum verder te zoeken naar vergelijkbare klachten. Kwam het volgende tegen:

(https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/schokkerig-beeld-492879)

 

Monteur heeft bij mij destijds de FTU/NT vervangen en de kabels schoongemaakt (in huis en in de wijkkast). Daarnaast hebben ze bij deze mevrouw ook de software-update terug gezet naar de vorige versie. De oorzaak zat hem waarschijnlijk in de UHD instellingen van de nieuwe Firmware i.c.m. Samsung tv. Ik denk dat dit dan ook de oplossing voor mijn probleem zou kunnnen zijn. Kan hier naar gekeken worden en wellicht getest?


Het topic waarnaar je verwijst, is al een wat ouder topic. In de tussentijd zijn er alweer meerdere updates geweest, waarbij ook deze instellingen meegenomen zijn. Je kunt HDR zelf uit- en aanzetten in de instellingen. Heb jij daar al eens mee getest? Je hebt op beide Arrissen dit probleem zei je. Is dat dan ook op meerdere tv's? Of heb je dit op één tv wel en op de andere niet? 


@Marcia_ ook de setting hdr aan en uit geprobeerd.

Ik ervaar het op op beide arrissen en idd op meerdere tv’s (2 verschillende Samsung tv’s). Kan ik evt weer in contact komen met diegene met wie ik contact heb gehad via tel nr 0800 0201557. Heb met diegene afgesproken en dat kan je wellicht ergens in jullie systeem ook zien dat er wederom een monteur gestuurd ging worden als het vorige bezoek niet zou helpen.


Heb je 'm wel op UHD @ 50 Hz staan?

En probeer ook eens 1080i of 1080P50 (en niet 1080P25)


@PeterG  bedankt voor de tipmaar heb dit uiteraard allemaal al getest.


Ik kan de betreffende collega/afdeling niet zelf benaderen, dus ik heb opnieuw een ticket aangemaakt voor je. Inclusief linkje naar dit topic én een uitleg erbij. Je wordt n.a.v. daarvan weer snel teruggebeld en hopelijk kan er dan weer een monteur komen. Houd je ons op de hoogte?


@Marcia_ bedankt we wachten het af en ja ik hou jullie zeker op de hoogte! :grinning: